Gå til innhold

Årets test av vinterdresser og -støvler

Anbefalte innlegg

Fikk Foreldre&barn i posten i dag. Synes det er spennende å følge med på testene de har av vinterdresser og vinterstøvler (hva skal vi kjøpe i år?)

Men, jeg må si jeg ble overrasket. Først leser jeg om vinterdressene, og det viser seg at fjorårets vinner, Kappahl sin dress, nå er årets taper. Samme dressen, men årets farge er blå, fjorårets grønn. Eller samme design og samme navn.

Så leser jeg om vinterskoene. Blir enda mer overrasket, for jammen er ikke fjorårets vinner, COOP modell Friends, årets taper. Akkurat samme støvelen. I fjor fikk den karakter 5 for vanntetthet, i år 1,1!

Må si jeg begynner virkelig å lure på disse testene. Hvordan kan de endre seg slik på samme produktene? Jeg kjøpte både dressen og støvlene i fjor. Dressen var helt grei, men den ble ikke prøvd ut i skikkelig ruskevær. Støvlene lakk som en sil første dag og ble dermed returnert til butikken.

Fortsetter under...

Jeg ble også kjempeoverraska over at støvlene i år ble blant de dårligste! Minstemor hadde disse støvlene ifjor vinter, men da var hun så liten (2 år gammel) at hun nok ikke var så aktiv at vi fikk prøvd vanntettheten...

KappAhl-dressen vurderte jeg å kjøpe i år, men den kjentes så stiv ut... Kjøpte den fra Cubus istedet. Den virker veldig bra, men var ikke med i testen.

Hva er testens vinnere, da? Og jeg som allerede har kjøpt coop sine vintersko...

Vinnerne var av de dyreste. Husker ikke merke, men tror Ecco var vinneren? Støvlene fra Coop scoret veldig bra på å holde varmen, så det var kun vanntettheten som var for dårlig. Jeg vurderer å kjøpe disse i år også, siden vi var godt fornøyd ifjor. Kanskje hjelper det å impregnere dem godt og bruke cherroxer når det er for vått ute?

Det billigste skoparet kom også godt ut. Det var støvlene til Skopunkten. Tror de kosta 199 kr. Mulig det er dem vi ender opp med. Jeg gidder ikke kjøpe støvler til 6-700 kr :-(

Jeg stussa også litt på de testene.

Vi var ganske fornøyd med coop sine støvler i fjor, og har allerede kjøpt inn for denne sesongen.

Dress til godt over 1000 kroner blir ikke aktuelt, jeg skal kjøpe dress til tre barn og har tidligere vært veldig fornøyd med billigere dresser.

Vi har hatt Reflex sine dresser noen sesonger nå, og vært veldig fornøyde. Hvorfor ble ikke Reflex-dresser testa også i år?

Nei, vi kjøper sko og dresser basert på erfaring og pris, og regner med det går ganske så bra denne vinteren også.

Annonse

Vinnerne var av de dyreste. Husker ikke merke, men tror Ecco var vinneren? Støvlene fra Coop scoret veldig bra på å holde varmen, så det var kun vanntettheten som var for dårlig. Jeg vurderer å kjøpe disse i år også, siden vi var godt fornøyd ifjor. Kanskje hjelper det å impregnere dem godt og bruke cherroxer når det er for vått ute?

Det billigste skoparet kom også godt ut. Det var støvlene til Skopunkten. Tror de kosta 199 kr. Mulig det er dem vi ender opp med. Jeg gidder ikke kjøpe støvler til 6-700 kr :-(

Hva er Skopunkten? Et merke, eller en kjede?

Vel, har kjøpt tre par ecco goretex til 199,- pr par, så jeg er veldig fornøyd. I tillegg et par Skofustex til 99,- :D

Jeg ble også kjempeoverraska over at støvlene i år ble blant de dårligste! Minstemor hadde disse støvlene ifjor vinter, men da var hun så liten (2 år gammel) at hun nok ikke var så aktiv at vi fikk prøvd vanntettheten...

KappAhl-dressen vurderte jeg å kjøpe i år, men den kjentes så stiv ut... Kjøpte den fra Cubus istedet. Den virker veldig bra, men var ikke med i testen.

Vi har hatt Cubus-dress til lillebror to ganger, og jeg syns de er helt OK. Tror den fra i fjor passer i år, i hvert fall første del av sesongen. Den er like hel. Kjøpte KappAhl-dressen til lillebror i år (fjorårsmodellen). Kjøpte også noe slags foret regntøy fra H&M, som virket mykt og godt (todelt). Har ikke begynt med dress ennå, så vet ikke hvordan den er...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1190959747' post='3684491]

Hva er Skopunkten? Et merke, eller en kjede?

Vel, har kjøpt tre par ecco goretex til 199,- pr par, så jeg er veldig fornøyd. I tillegg et par Skofustex til 99,- :D

Oj, da har du vært heldig med prisen!!!

Skobutikkjeden "Skopunkten" har de bare i noen få byer i Norge tror jeg. Jeg kjøper i Ålesund.

Vi har hatt Cubus-dress til lillebror to ganger, og jeg syns de er helt OK. Tror den fra i fjor passer i år, i hvert fall første del av sesongen. Den er like hel. Kjøpte KappAhl-dressen til lillebror i år (fjorårsmodellen). Kjøpte også noe slags foret regntøy fra H&M, som virket mykt og godt (todelt). Har ikke begynt med dress ennå, så vet ikke hvordan den er...

I barnehagen fikk jeg iallefall en kommentar fra en ansatt som sa at dressen så så bra ut, men den har jo ikke blitt brukt i snø ennå, så vi får se ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...