Gå til innhold

Har dere vintergarderoben til ungene i hus?

Anbefalte innlegg

Gjest Kaldt snart!

Vi har ikke så veldig god råd, og jeg utsetter og utsetter å kjøpe vinterty til ungene på 6 og 8 år.

Jeg trenger tips til hvor jeg får billige men bra vinterklær! Det blir todelt utstyr til eldstejenta, og dress til den yngste. De trenger også undertøy, fleeceklær, luer, votter og ikke minst skotøy!

Det blir ikke billig. Men jeg vet at jeg ikke bør vente for lenge, for da blir det ofte utsolgt for størrelser. Dessuten hvis vi får hastverk har jeg ikke tid til å prøve å finne noe rimelig.

nå har jeg fått lønn, og jeg tenkte jeg skulle begynne å handle litt.

Tips? Vi bor i Oslo Nordøst

Fortsetter under...

finn.no - masse pent brukt vintertøy. Søk på torget - barneutstyr eller sportsutstyr- etv fylke (hvis du vil hente selv). Denne nettsida må ikke undervurderes! Her kan du få tak i det meste. :D

Ellers anbefaler jeg sportsbutikker evt Po.P, fremfor

H&M/Lindex/KappAhl/Cubus, når det gjelder yttertøy..

Ecco goretex vintersko, se etter rester fra i fjor som er satt ned 30-50% på Skoringen.

Fleece; Stormberg holder seg veldig godt, billig og bra, ofte kampanje på XXL.

Ullundertøy er fanken meg så dyrt, at det er helt sykt :(

Vi har tre unger, og har det meste i hus nå. Jeg handler mye på salg.

Nei, jeg har ikke garderoben klar gitt. :o)

De siste par årene har jeg med stort hell kjøpt dresser på Europris til kr. 300,- pr. stk. Ungene har vært storfornøyde, varme, tørre og blide. Så da så.

Tynt fleecetøy (genser + bukse) har jeg kjøpt på XXL og ulltøy på Sport1, nemlig det fra Devold med en slags micro-stoff på baksiden da poden har funnet ut at ull klør. Det koster litt (200,- pr del?), men er absolutt verdt det + at det ser stilig ut i forhold til det helt ensfarvede også. ;o)

Annonse

Nei, ikke har vi kjøpt noe, og jeg aner ikke hva vi har som kan brukes om igjen fra i fjor...

Alt av vinterklær er pakket ned i esker, og disse eskene er på flyttebil. Håper jeg. UÆH!

I dag var det 2 kuldegrader her, så det er ingen tvil om at det må til en rassia ganske så snart. Aner ikke hva vi eventuelt skal kjøpe av klær, vi har sverget til Reima Tec til nå, men med stadig mer aktive unger er det neppe nødvendig. Vil nok lese tråden din med stor interesse!

Tror det meste fra i fjor passer i år også. (Kjøpte en hel dress sent på året til snuppa på 8)

Får prøve skoene også. Må muligens kjøpe nye her. Det er jo aldri billig, når jeg vil ha Ecco e.l.:-(

Har vel ingen gode tips til billige innkjøp. Vanligvis handler jeg alt slikt på salg på slutten av sesongen. Eneste mulighet til å få det billig tror jeg.

Gjest annlovinda

Nei, jeg har ikke garderoben klar gitt. :o)

De siste par årene har jeg med stort hell kjøpt dresser på Europris til kr. 300,- pr. stk. Ungene har vært storfornøyde, varme, tørre og blide. Så da så.

Tynt fleecetøy (genser + bukse) har jeg kjøpt på XXL og ulltøy på Sport1, nemlig det fra Devold med en slags micro-stoff på baksiden da poden har funnet ut at ull klør. Det koster litt (200,- pr del?), men er absolutt verdt det + at det ser stilig ut i forhold til det helt ensfarvede også. ;o)

Ullundertøyet fra Devold er det eneste jeg får på gutten min også. Alt annet klør, og vi har prøvd mye.

Gjest annlovinda

Både vinterdressen og vinterskoene fra i fjor passer på gutten vår denne vinteren også. Luer og votter har vi også nok av etter fjorårets vinter. Trenger nok et par ullstillongser til, da blir det Devold sine, eneste han vil bruke av ull. I tillegg trenger han flere par ull-sokker, her har vi pleid å bruke trysil-sokken.

Men lurer på om jeg må kjøpe en dress han kan bruke utover nå, før vinterdressen (den har fast for) brukes. Men vet ikke helt om vi trenger det, han går i 1. klasse.

Gjest annlovinda

Vi har forresten vært veldig fornøyd med Boco-dressen vi har kjøpt på Bogerud tekstil for en billig penge, brukte den flere vintere på rad når han var mindre. Den har det vært løst for i, så da har du dress både til overgangen og vinteren. Eneste er at de kan være litt trange rundt anklene og håndleddene, slik at de kanskje kan være litt vanskelig å ta på seg.

Annonse

Jeg har nå kjøpt dress fra Leketøy (Stromberg) på XXL for 3 året på rad. Den fås i rødt eller blått, og den modellen jeg kjøper har gummiforsterkning på rumpa og bak lårene + hele leggen, og skuldre og albuer. Uttagbart for så dressen kan brukes både med og uten foret.

Koster 399, og de tidligere årene har vi vært veldig fornøyd med den. Virker som god kvalitet til en relativt billig penge.

Jeg bruker å kjøpe klær/sko på salg. Vintertøyet kommer på salg i slutten av januar, og da bruker vi heller klærne fram til da om de er _litt_ små. Her på Østlandet er det ikke hvert år vinteren får "satt seg" ordentlig før den tid uansett.

I tillegg arver vi mye. Jeg tar imot med åpne armer det vi får tilbud om, så bruker jeg heller de ekstra timene det tar å sortere/sende videre det vi ikke har bruk for.

Til senere bruk er Bruktmarkedet på Kløfta (vår/høst) et alternativ. Det er ymse tilstand på det som leveres der, men du bestemmer nå selv hva du vil handle. Masse rimelig tøy, ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...