Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Har kjørt minstemann på 18mnd til dagmamma i dag.

Han er der to dager i uka fra 9-14.

Skal begynne å jobbe neste uke, men nå er jeg hjemme.

Får bare så utrolig dårlig samvittighet av å kjøre han til dagmamma mens jeg drar hjem igjen.

Er så mye jeg skulle gjort, men her sitter jeg da, men en kjempestor klump i magen.

Han gråter når jeg kjører fra ham, men det gir seg visst så snart jeg er ute av syne.

Det er andre barn der også, og det er jo sunrt for han å leke med andre barn.

Håper dette blir bedre etter hvert, for slik det er nå føler jeg meg som verdens verste mor!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287100-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går seg til! Bra at du har ham der nå, blir det krise under "innkjøringsperioden", kan du bare hente ham igjen, uten å måtte styre med å ta fri fra jobb etc.

Prøv å kose deg med barnefri. Det er jo ikke så mange timene det er snakk om heller. Du trenger iallefall ikke ha dårlig samvittighet, så mye er helt sikkert!

margerita1365380476

Dette går seg til! Bra at du har ham der nå, blir det krise under "innkjøringsperioden", kan du bare hente ham igjen, uten å måtte styre med å ta fri fra jobb etc.

Prøv å kose deg med barnefri. Det er jo ikke så mange timene det er snakk om heller. Du trenger iallefall ikke ha dårlig samvittighet, så mye er helt sikkert!

Takk for svar:)

Det er 6. gang han er der i dag, men jeg har det ikke bra når han er der. Nå skal jeg heldigvis snart hente ham:)

Jeg er enda værre, har høstferie denne uka, og har sendt guttungen på SFO og jentungen i barnehagen, mens jeg koser meg alene hjemme. (Jeg har malt en vegg i gangen og kvistlakket og greier, da)

Det er jo kjempefint at du kan ha tilvenning hos dagmamma før du begynner i jobb! Da går det bra å ta tilvenningen sakte og pent. Ungen har det helt sikkert topp selvom han gråter litt når du går. De små vil jo helst både ha mamma der OG leike med de andre ungene hos dagmamma...

Vet hvordan du har det! Det er grusomt å gå fra de små når de hyler men du har det ti ganger verre enn han garantert! Har tre barn og alle har hylt deluxe og det er fælt men er likevel glad for at de har lært seg å være i barnehage eller sammen med andre. Det har de så godt av og etterhvert blir det lettere men veldig ille når det pågår!

Du er ikke verdens værste mor for det er visst meg!

Annonse

Noen barn gråter når de blir levert i barnehagen helt til de begynner på skolen. Det er ikke fordi de lider noen nød. Det er nok verre for deg enn for ham. :-)

*rekker opp hånda*

Jeg grein hver eneste morgen jeg ble levert i bhg ifølge min mor. Og jeg begynte i bhg da jeg var 3 mndr gammel, på Blinder'n Barnestuer.

-tror ikke jeg tok skade på min sjel, det var nok værre med mora mi som skulle studere. Hun blei ihvertfall hjemmeværende en 2-3 år etter endt studietid.

*rekker opp hånda*

Jeg grein hver eneste morgen jeg ble levert i bhg ifølge min mor. Og jeg begynte i bhg da jeg var 3 mndr gammel, på Blinder'n Barnestuer.

-tror ikke jeg tok skade på min sjel, det var nok værre med mora mi som skulle studere. Hun blei ihvertfall hjemmeværende en 2-3 år etter endt studietid.

Jeg kan ikke huske jeg gårt selv, men jeg husker helt klart at broren min gjorde det.

Gjest Elextra

Du har INGEN grunn til dårlig samvittighet. Antakelig ville du slitt med samme følelsen første gang du skulle gi slipp enten barnet var 6 måneder eller 6 år.

Mine barn har vært fulltid hos dagmamma/i barnehage fra de var 14 måneder, andre er enda tidligere, og det gikk også helt bra :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...