Gå til innhold

Til mumitrollet - vaksine 2. klassing

Anbefalte innlegg

Hei. Samme med min gutt i fjor, han går totalt i vranglås når han ser den sprøytespissen, og hylte så det hørtes i hele skolegården... Prøvde først med det gode, så med det vonde, men jeg kjenner reaksjonmønsteret hans, og visste at når "vranglåsen" settes på, da er det gjort. Så han ble ikke vaksinert i 2. klasse. Har bare latt dette bero, det er ny helsesøster på skolen nå, og jeg skal vel nevne det for henne at han ikke ble vaksinert i fjor, men en sånn seanse orker jeg ikke reprise på, det er også galt for gutten sin del. Kan du orientere her inne om hvordan det går?

Personlig tror jeg nafta på en klut ville ha vært løsninga, totalbedøvelse.

Helsesøster prøvde ut sitt pedagogiske repertoar, men det hjelper ikke på sånne som min gutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287123-til-mumitrollet-vaksine-2-klassing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hender det ikke at unger som er hysteriske i forhold til tannlegen får en eller annen stikkpille som gjør dem sløve og lykkelige eller noe slikt?

Jeg synes dette kunne være en god idé for barn som er komplett fobiske i forhold til sprøyter. Man får satt sprøyten og det er jo viktig. Dessuten får barna en god opplevelse av det, selv om det skjer på unaturlig kjemisk vis.

Rart at dette ikke brukes mer i forhold til barn som er fobiske på området. Tvang løser jo ikke så voldsomt opp i en fobi akkurat.

mvh

Hender det ikke at unger som er hysteriske i forhold til tannlegen får en eller annen stikkpille som gjør dem sløve og lykkelige eller noe slikt?

Jeg synes dette kunne være en god idé for barn som er komplett fobiske i forhold til sprøyter. Man får satt sprøyten og det er jo viktig. Dessuten får barna en god opplevelse av det, selv om det skjer på unaturlig kjemisk vis.

Rart at dette ikke brukes mer i forhold til barn som er fobiske på området. Tvang løser jo ikke så voldsomt opp i en fobi akkurat.

mvh

Nei det nytter ikke med tvang når de er så store, det blir helt galt.

Noen ganger kan man dessverre være nødt til å tvinge barn på dette området. Jeg tar ikke sjansen på å la være å vaksinere barna. Sett at barnet var bitt av et dyr og _måtte_ ha vaksine eller et utenlandsopphold gjorde det nødvenig. Sykdom kan også gjøre at man ikke har noe valg.

Men jeg tror at hvis man vet barnet blir hysteisk samme hva, er det beste å gi barnet kortest mulig forvarsel og gjøre det unna raskest mulig. All tid barnet får til å øse seg opp, blir negativt.

Men det er rart de ikke i større grad benytter premedisinering etter som tvang unektelig bidrar til og opprettholde og evt. forverre en fobi.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...