Hugmee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det står en artikkel om et par som ble gravide mens de ventet på tildeling. De valgte å skjule graviditeten og gjennomføre adopsjonen. De fikk altså to barn veldig tett. Det står i artikkelen at de gjorde dette fordi det er for stive regler i Norge og de ikke kunne velge mellom barna. Jeg har litt problemer med hva jeg skal mene om dette. Skjønner deres side av saken - virkelig uheldig situasjon å komme opp i og skulle velge mellom barn. Men samtidig så kan de jo ødelegge for flere enn seg selv - det er en grunn til at reglene finnes. Reagerer kanskje mest på at de går ut offentlig og fortelle at de har gjort noe de ikke hadde lov til - masse tanker i hodet mitt nå og merker at jeg ikke klarer å sortere de ordentlig eller få skrevet de ned her... Har andre lest artikkelen og har meninger vil jeg gjerne høre deres tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikkje nå!! Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har ikke lest artikkelen i Kamile.Men ut fra det du skriver må nok jeg si at jeg hadde gjort det samme som dette paret.Moralskt blir det sett på som forkastelig,det vet jeg,men likefullt ville jeg gjort det. En annen ting er at jeg faktisk kritiserer de som IKKE bruker prevansjon i denne adopsjonsprosessen.Selv om man ikke har klart å bli gravid etter å ha forsøkt i10-15 år og legen sier det er liten/null sannsynlighet for at man kan bli gravid,så HENDER det faktisk at så sjer.Så derfor er appellen at bruk prevansjon under adopsjonsprosesse så slipper man å ta slike vanskelig valg.Det er min sterke og klare mening.Det synest jeg faktisk man skylder det lille barnet som skal komme inn i familien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har også lest den artikkelen idag,og reagerte VELDIG.Nå vil jeg ikke kritisere at de ble gravide,det kan jo skje.Men at de ikke var ærlige om det,ikke sa ifra til AF osv,synes jeg er kritikkverdig.Det burde de absolutt gjøre!Hun representanten fra AF var tydelig på at dette er et lovbrudd,og at barnet de nå har fått,ville kommet til en annen familie om de avbrøt prosessen.Så dette er ene og alene dette paret sin egoistiske avgjørelse.Ikke at jeg tror adoptivbarnet får dårlig oppfølging hos de,men de kan absolutt ødelegge tilliten Norge har i samarbeidslandene,det burde de tenke på! Kamille vil jo selvfølgelig framstille det som en solskinnshistorie,men vi "lovlydige" som står i adopsjonskø,har lov å bli litt oppgitt og provosert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i hvert fall ikke nå Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har ikke lest artikkelen i Kamile.Men ut fra det du skriver må nok jeg si at jeg hadde gjort det samme som dette paret.Moralskt blir det sett på som forkastelig,det vet jeg,men likefullt ville jeg gjort det. En annen ting er at jeg faktisk kritiserer de som IKKE bruker prevansjon i denne adopsjonsprosessen.Selv om man ikke har klart å bli gravid etter å ha forsøkt i10-15 år og legen sier det er liten/null sannsynlighet for at man kan bli gravid,så HENDER det faktisk at så sjer.Så derfor er appellen at bruk prevansjon under adopsjonsprosesse så slipper man å ta slike vanskelig valg.Det er min sterke og klare mening.Det synest jeg faktisk man skylder det lille barnet som skal komme inn i familien. Vi er også i adopsjonsprosess. Og vi forsøker aktivt å bli gravide - også med legehjelp. Målet vårt er å få barn, og med den ventetiden som er, så har vi valgt å stå på for å forsøke alle veier. Men vi har allikevel aldri vært i tvil om at hvis vi blir gravide, så er det ikke aktuelt å skjule det for adopsjonsmyndighetene. Ikke fordi vi tror vi ikke har kapasitet til det, men fordi det er reglene. Og hvis det adopterte barnet har hatt det tungt fra før av, så er det ikke rettferdig overfor barnet. Det er først og fremst barna som skal få foreldre. Ikke vi som har rett til å få barn. Folk må mene hva de vil om at vi forsøker å blik gravide mens vi venter på adopsjon. Vel - et barn er målet. Og vi har kan ikke la mer tid gå til spille nå. Men vi ville aldri ha gjort som de i Kamille. Det blir hakket for egoistisk. Om vi må takke nei til en forespørsel, så sitter det tusenvis av flotte foreldre etter oss i køen, og barnet vil få et godt hjem. Et hull i hjertet vil det nok alltid bli, men paret i Kamille gjør meg bare trist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosered Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Egentlig er jeg imot å diskutere navngitte personer på nettet, men når dette paret går ut i media og skryter av sitt lovbrudd er det et unntak. Jeg ble faktisk KRAFTIG provosert av måten de har gått frem på. Ikke nok med at de lurer både norske og etiopiske myndigheter, men de lurer faktisk journalisten og leserne av Kamille også. De skal ikke komme å fortelle at de ble overrasket over at de måtte trekke adopsjonssøknaden da hun ble gravid! På lik linje med alle andre har de garantert skrevet under på dette i søknaden sin til AF. Til slutt må jeg si at jeg blir mektig provosert av at noen i sin egen egotrip kan ødelegge for andre adoptivsøkere. Jeg håper bare inderlig at ikke vi som venter barn fra Etiopia får problemer på grunn av dette paret sin dumskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosered Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Vi er også i adopsjonsprosess. Og vi forsøker aktivt å bli gravide - også med legehjelp. Målet vårt er å få barn, og med den ventetiden som er, så har vi valgt å stå på for å forsøke alle veier. Men vi har allikevel aldri vært i tvil om at hvis vi blir gravide, så er det ikke aktuelt å skjule det for adopsjonsmyndighetene. Ikke fordi vi tror vi ikke har kapasitet til det, men fordi det er reglene. Og hvis det adopterte barnet har hatt det tungt fra før av, så er det ikke rettferdig overfor barnet. Det er først og fremst barna som skal få foreldre. Ikke vi som har rett til å få barn. Folk må mene hva de vil om at vi forsøker å blik gravide mens vi venter på adopsjon. Vel - et barn er målet. Og vi har kan ikke la mer tid gå til spille nå. Men vi ville aldri ha gjort som de i Kamille. Det blir hakket for egoistisk. Om vi må takke nei til en forespørsel, så sitter det tusenvis av flotte foreldre etter oss i køen, og barnet vil få et godt hjem. Et hull i hjertet vil det nok alltid bli, men paret i Kamille gjør meg bare trist. Jeg synes det er flott at dere er så reflekterte over hva dere gjør om det lykkes å bli gravid. Målet for oss alle er jo å bli foreldre - enten på den ene eller andre måten. Det er synd at ventetiden er slik den er nå, og kanskje øker enda mer. Uansett om dere blir gravide eller ei så må dere jo ha avsluttet alle ivf forsøk FØR papirene sendes til utlandet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i hvert fall ikke nå Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg synes det er flott at dere er så reflekterte over hva dere gjør om det lykkes å bli gravid. Målet for oss alle er jo å bli foreldre - enten på den ene eller andre måten. Det er synd at ventetiden er slik den er nå, og kanskje øker enda mer. Uansett om dere blir gravide eller ei så må dere jo ha avsluttet alle ivf forsøk FØR papirene sendes til utlandet? Ja, alt av ivf må være avsluttet før papirene sendes avgårde. Ivf er uansett ikke aktuelt for oss. Men med ventetida som er nå, så er det faktisk mulig å ta veldig mange forsøk mens man venter. Og såvidt jeg husker fra papirene, så er det strengt tatt ikke noe som tilsier at man ikke kan ta forsøk i ventetiden. Og det er ingen leger som spør om man er i en adopsjonsprosess hvis man ber om hjelp. Misforstå meg rett: Jeg synes ikke det er en god løsning. Men med ventetiden som er i dag, så forstår jeg faktisk om noen velger denne veien. Forutsatt at de tar et voksent valg den dagen de eventuelt blir gravide, og går ut av adopsjonskøen. Føler meg egentlig veldig umoralsk som tenker sånn. Tenkte overhode ikke sånn da vi satte i gang med adopsjonsprosessen. Men snart fire år etter første kontakt med bv, og med nærmere fire år foran oss i kø, så er det en del perspektiv som endrer seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosered Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja, alt av ivf må være avsluttet før papirene sendes avgårde. Ivf er uansett ikke aktuelt for oss. Men med ventetida som er nå, så er det faktisk mulig å ta veldig mange forsøk mens man venter. Og såvidt jeg husker fra papirene, så er det strengt tatt ikke noe som tilsier at man ikke kan ta forsøk i ventetiden. Og det er ingen leger som spør om man er i en adopsjonsprosess hvis man ber om hjelp. Misforstå meg rett: Jeg synes ikke det er en god løsning. Men med ventetiden som er i dag, så forstår jeg faktisk om noen velger denne veien. Forutsatt at de tar et voksent valg den dagen de eventuelt blir gravide, og går ut av adopsjonskøen. Føler meg egentlig veldig umoralsk som tenker sånn. Tenkte overhode ikke sånn da vi satte i gang med adopsjonsprosessen. Men snart fire år etter første kontakt med bv, og med nærmere fire år foran oss i kø, så er det en del perspektiv som endrer seg. Jeg synes ikke du skal føle deg umoralsk. Så lenge man spiller med åpne kort når det er påkrevd er det jo bare sånn det er.Jeg vet ikke årsaken til at prosessen deres har tatt så lang tid, men det er jo helt horribelt! Man vil jo ha barn helst i går, ikke om fire eller åtte år. Ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitrus Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ble, som mange andre, kraftig provosert. Makan til egoisme og arroganse. Reagerer også på ordlyden flere steder i artikkelen "forteller sin dramatiske historie"?? Synes det er betenklig av ikke bare dette paret, men også redaksjonen i Kamille. Hele artikkelen bærer preg av at de har glemt at adopsjon handler om å finne foreldre til barn, ikke omvendt. Paret virker oppegående ellers og jeg tviler ikke på deres kjærlighet til gutten, men de har tydeligvis ikke tenkt tanken at deres handling kan føre til at Etiopia stenger for adopsjon til Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Egentlig er jeg imot å diskutere navngitte personer på nettet, men når dette paret går ut i media og skryter av sitt lovbrudd er det et unntak. Jeg ble faktisk KRAFTIG provosert av måten de har gått frem på. Ikke nok med at de lurer både norske og etiopiske myndigheter, men de lurer faktisk journalisten og leserne av Kamille også. De skal ikke komme å fortelle at de ble overrasket over at de måtte trekke adopsjonssøknaden da hun ble gravid! På lik linje med alle andre har de garantert skrevet under på dette i søknaden sin til AF. Til slutt må jeg si at jeg blir mektig provosert av at noen i sin egen egotrip kan ødelegge for andre adoptivsøkere. Jeg håper bare inderlig at ikke vi som venter barn fra Etiopia får problemer på grunn av dette paret sin dumskap. Jeg er helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2305867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en annen ventende. Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har ikke lest artikkelen selv, men vi skal alltid huske på at journalistikk overdriver veldig der det passer i en historie. Når det er sagt så vil jeg vel tørre å påstå at det er flere her ute som i en situasjon hvor man blir gravid og man ikke vil se dette under en hentereise- hadde unnlatt å fortelle om det. Man kan være enig i det moralske spekteret med å fullføre adopsjon og graviditet i det skjulte. MEN MANGE HADDE GJORT DET. Det er nesten umulig i en slik situasjon å velge bort et barn. Og for dem som har lagt adopsjonen til side har mye tanker om det etterpå som er veldig vonde. Det er altfor lett å fordømme en avgjørelse som blir gjort og som ikke er ifølge norsk lov. I land som kina gir de jo lov til å adoptere bort barn til gravide kvinner. Det er blitt gjort flere ganger i usa. Så for dette giverlandet er det ikke noe som ville ha stengt porten for utenlandsadopsjon. Vi sitter i glasshus alle som venter. Par kan bli gravide med prevansjon også! Og om man ikke bruke det så er det ikke noe man forventer etter kanskje å ha prøvd i 5 til 10 år med å få egenfødtebarn og det ikke har skjedd. Dette kan skje deg og meg i en ventesituasjon og vi må ta den avgjørelsen der og da. Men forskjellen er vel at man ikke hadde gått ut offentlig med infoen. Det er samtidig litt tøft at noen få tør å sette søkelyset på dette med adopsjon på godt og vondt. Vi trenger slike folk for å bedre situasjonen videre for andre i køene. Kanskje kan vi få en debatt rundt de svært strenge reglene norge opererer med og det hadde vært bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2306091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har ikke lest artikkelen men jeg er nok enig med deg at dette var en veldig tvilsom sak å stå frem med. Man kan på en måte forstå at foreldre som har ventet i årevis på barnet sitt kan komme til å tenke slik, at man ikke vil velge bort noen av barna. Man kan også til en viss grad forstå at noen velger å gjøre det. Men det som er langt over streken er å stå frem med det i media. Det er jo slik at de aller fleste som adopterer gjør dette etter å ha prøvd å få egenfødte barn i forkant. Holdningen til adopsjon rundt om i de tusen hjem er nok at adopsjon er noe man starter opp når man ikke kan få egenfødte. Derfor vil jo da Kamillies lesere sitte igjen med et inntrykk av at disse foreldrene virkelig er et forbilde som foreldre; de gjennomfører jo en adopsjon til tross for et barn i magen! Jeg tviler ikke på at dette adoptivbarnet har fått det veldig bra, men det er jo en grunn til at lovverket sier at man skal være ferdige med evt forsøk på å få egenfødte barn når adopsjonen settes igang. Slik ventetidene er nå så forstår jeg faktisk likevel at man kan drive ivf-forsøk samtidig som man starter opp en veldig langdryg adopsjonsprosess. Jeg tror forresten det var forholdsvis vanlig før ventetidene ble så avskrekkende også. En tildeling ligger jo nå for de fleste flere år fram i tid når prosessen startes opp. Men så lenge en tildeling ikke foreligger så burde det være greit å avbryte adopsjonene om man skulle bli gravid. Da har man jo faktisk et barn på gang:-) At det skulle være så ille å si fra seg et barn man ikke en gang har fått tildelt, det skjønner jeg bare ikke. Synest det blir en smule både egosentrisk og naivt... Skjønte journalisten i Kamille at dette var et lovbrudd tro, eller trodde han bare at han hadde med et par superforeldre å gjøre ?(for all del, jeg vil ikke si noe negativt om disse foreldrene, men jeg holder fast ved at det var ualminnelig tankeløst gjort. Spesielt slik adopsjonssituasjonen er i dag med laaaange ventetider) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2306097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har ikke lest artikkelen selv, men vi skal alltid huske på at journalistikk overdriver veldig der det passer i en historie. Når det er sagt så vil jeg vel tørre å påstå at det er flere her ute som i en situasjon hvor man blir gravid og man ikke vil se dette under en hentereise- hadde unnlatt å fortelle om det. Man kan være enig i det moralske spekteret med å fullføre adopsjon og graviditet i det skjulte. MEN MANGE HADDE GJORT DET. Det er nesten umulig i en slik situasjon å velge bort et barn. Og for dem som har lagt adopsjonen til side har mye tanker om det etterpå som er veldig vonde. Det er altfor lett å fordømme en avgjørelse som blir gjort og som ikke er ifølge norsk lov. I land som kina gir de jo lov til å adoptere bort barn til gravide kvinner. Det er blitt gjort flere ganger i usa. Så for dette giverlandet er det ikke noe som ville ha stengt porten for utenlandsadopsjon. Vi sitter i glasshus alle som venter. Par kan bli gravide med prevansjon også! Og om man ikke bruke det så er det ikke noe man forventer etter kanskje å ha prøvd i 5 til 10 år med å få egenfødtebarn og det ikke har skjedd. Dette kan skje deg og meg i en ventesituasjon og vi må ta den avgjørelsen der og da. Men forskjellen er vel at man ikke hadde gått ut offentlig med infoen. Det er samtidig litt tøft at noen få tør å sette søkelyset på dette med adopsjon på godt og vondt. Vi trenger slike folk for å bedre situasjonen videre for andre i køene. Kanskje kan vi få en debatt rundt de svært strenge reglene norge opererer med og det hadde vært bra. Helt enig med deg i at mange kunne gjort dette. Men den store forskjellen er vel at de færreste ville stått frem med det?? Er heller ikke enig i at de velger bort et barn. De hadde jo ikke fått en tildeling? At det er trist og leitt å avslutte en adopsjonsprosess som man har lagt mye energi og følelser i over kanskje flere år, det kan jeg forstå. Men så lenge man går med et barn i magen og _vet_ at man vil få et barn om et drøyt halvår, så kan ikke jeg se noen grunn til at dette skulle være så vanskelig. Men hadde man fått en tildeling så er situasjonen en helt annen vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2306101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
swahili1365380959 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det som gjør denne saken ekstra spesiell, synes jeg, er at paret ble gravid lenge før tildeling, de ventet ikke på et konkret barn. Kvinnen var høygravid da de reiste for å hente sitt adoptivbarn. En ting er å unnlate å si noe dersom man oppdager at man er gravid rett før avreise, men slik var det altså ikke i denne saken. Tenk om paret hadde fått et barn med store tilknytningsproblemer, tenk om det hadde vært noe alvorlig med den nye babyen. - og tenk om dette hadde ført til at samarbeidet med opprinnelseslandet hadde blitt dårligere... Skjønner at det er vanskelig å stoppe en adopsjonsprosess, men man må tenke lenger enn sin egen nesetipp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2306524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitrus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har ikke lest artikkelen selv, men vi skal alltid huske på at journalistikk overdriver veldig der det passer i en historie. Når det er sagt så vil jeg vel tørre å påstå at det er flere her ute som i en situasjon hvor man blir gravid og man ikke vil se dette under en hentereise- hadde unnlatt å fortelle om det. Man kan være enig i det moralske spekteret med å fullføre adopsjon og graviditet i det skjulte. MEN MANGE HADDE GJORT DET. Det er nesten umulig i en slik situasjon å velge bort et barn. Og for dem som har lagt adopsjonen til side har mye tanker om det etterpå som er veldig vonde. Det er altfor lett å fordømme en avgjørelse som blir gjort og som ikke er ifølge norsk lov. I land som kina gir de jo lov til å adoptere bort barn til gravide kvinner. Det er blitt gjort flere ganger i usa. Så for dette giverlandet er det ikke noe som ville ha stengt porten for utenlandsadopsjon. Vi sitter i glasshus alle som venter. Par kan bli gravide med prevansjon også! Og om man ikke bruke det så er det ikke noe man forventer etter kanskje å ha prøvd i 5 til 10 år med å få egenfødtebarn og det ikke har skjedd. Dette kan skje deg og meg i en ventesituasjon og vi må ta den avgjørelsen der og da. Men forskjellen er vel at man ikke hadde gått ut offentlig med infoen. Det er samtidig litt tøft at noen få tør å sette søkelyset på dette med adopsjon på godt og vondt. Vi trenger slike folk for å bedre situasjonen videre for andre i køene. Kanskje kan vi få en debatt rundt de svært strenge reglene norge opererer med og det hadde vært bra. "Vi trenger slike folk for å bedre situasjonen videre for andre i køene". Jeg er helt uenig! Det er faktisk ikke en vare vi har betalt for og som vi venter på. Norsk lovverk har fokus på hva som er barnets beste, ikke foreldrene. Det er fort gjort å glemme at adopsjon handler om å finne foreldre til et barn, ikke omvendt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2307090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Adoptivbarnet får ikke den tiden det trenger til å knytte seg til sine foreldre før det får en lillebror eller -søster. Alle som har flere barn vet at det er det yngste som får mest oppmerksomhet i en periode. Adoptivbarn har ofte opplevd omsorgssvikt og trenger godt tid til å knytte seg til sin nye familie. Synes dette blir litt egoistisk uten å ha lest artikkelen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2307253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en annen ventende Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 "Vi trenger slike folk for å bedre situasjonen videre for andre i køene". Jeg er helt uenig! Det er faktisk ikke en vare vi har betalt for og som vi venter på. Norsk lovverk har fokus på hva som er barnets beste, ikke foreldrene. Det er fort gjort å glemme at adopsjon handler om å finne foreldre til et barn, ikke omvendt. Men norsk lov gir ikke alltid lov til at mennesker med kroniske sykdommer kan adoptere. Vil du da påstå at et barn ikke hadde hatt det godt hos slike foreldre? Mange ganger kan sykdommer gi et menneske større perspektiv på livet og være en bedre mor eller far enn mange av oss andre. Jeg mener at giverlandene skal sette standarden og at den skal være lik for alle land. Norsk lov har alltid vært strengere enn denne standarden. Derfor mener jeg at vi trenger folk som står frem og tar tak i problematikken av forskjellige arter som flere av oss rammes av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2307293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blessed woman x 2 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei! Jeg har lest stykket i Kamille og kjente at jeg ble mere og mere irritert jo mer jeg lest. Tenk å stå fram i media når man vet at nå har vi gjordt noe galt. De viste at de skulle si i fra til AF hvis livssituasjonen endres,det skriver vi under på. Det kan man vel si når det går bare 2 mnd. etter de har kommet hjem med nytt barn og så er det på føden. De har hatt god tid på å si i fra. Skjønner at en ikke ringer til AF så fort man har tatt graviditet testen. Sikkert greit å få det bekreftet av legen osv. De fleste sier jo ikke noe til venner og familie før det har gått ca. 3 mnd. er det ikke så tro? Ting som de sier i stykket viser jo veldig at de viste at dette ikke var helt riktig som f.eks.: -Hver gang jeg var ute, pakket jeg meg inn og prøvde å skjule den stadig voksende magen. -Hadde vi fulgt reglene .....osv -Vi ble redde for at folk skulle oppdage graviditen og sladre. -Banket det på døren på hotellet, kastet jeg på meg hettegenseren i full fart. -Vi må komme oss hjem.Vi var så redde for at de skulle ta fra oss Tarald. Det må jammen vare slitsomt å leve i så mange mnd. med en slik frykt. Skjønner ikke at de står fram i media, men det er ikke alt man skal forstå kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2307845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 har ikke lest artikkelen, men streifet over den.. forstår de litt, måtte velge et barn fremfor et annet hadde jeg aldri klart. de sa jo at hvis de hadde tatt bare an av dem inn i varmen, ville det altid manglet en.. forsto det slik at de hadde brutt reglene om adopsjon, ved å sjule graviditet? nææ hadde nok ikke gått ut med det i det offentlige... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2307852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blessed woman x 2 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 De måtte ikke velge barn. De hadde ikke fått tildelt barn fra Etiopia. Så det eneste barnet de hadde var i magen, men skjønner at det må være forferdelig å avslutte en adopsjonsprosess. For når man er i en slik prosess innstiller hele seg på et nydelig lite barn fra Etiopia. Det lureste hadde kanskje vært å satt prosessen på is. Fødet barnet og ventet litt, og så starta igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287202-artikkel-i-kamille-denne-uka/#findComment-2307855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.