Gå til innhold

Klokkeslett for middag i heimen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spsies som regel ca klokka fem. Synes egentlig det er litt seint, men sånn blir det de dagene vi er på jobb, barnehage og sfo - kommer hjem mellom fire og halv fem.

De dagene vi har fri, prøver jeg å ha middag litt over fire. Da kommer ikke det tunge måltidet så himla seint på dagen.

Vi har også prøvd å bare spise skive i halv fem-fem tida, og heller ha middag om kvelden, i 19-20 tida. Jeg er ikke så begeistret for det - i uka. På lørdager er det annerledes!

Annonse

Her er det skiver i "normal"middagstid og middagsmat (varm) mellom kl 18-20

Dette fordi ungene har sine fritidsaktiviteter mange dager i uken og det førte til at vi sjelen var alle fire til bords samtidig, så vi forskjøv det litt.

Nå funker familielivet myyye bedre!

Middag inntas mellom alt fra kl 15 til 19.30, avhengig av program for dagen og hva vi ellers har spist så langt.

Noen ganger blir det brødmat i tradisjonell middagstid og middagsmat sent, andre ganger full middag rett etter skoletid og skikkelig kveldsmat senere.

Middag inntas mellom alt fra kl 15 til 19.30, avhengig av program for dagen og hva vi ellers har spist så langt.

Noen ganger blir det brødmat i tradisjonell middagstid og middagsmat sent, andre ganger full middag rett etter skoletid og skikkelig kveldsmat senere.

Spiser som regel i 16-17 tida på ukedager. Jobber til 15.30. I helgene varierer det mye.

Hva er skikkelig kveldsmat?

Annonse

Vi spiser middag sammen på hverdager mellom 17 og 18. Fordi det er det tidspunktet som passer best ift jobb + matlaging + barnetv. Fredag 0g lørdag spiser som regel ungene i 17-tiden og mannen min og jeg etter at barna er i seng. Søndag spiser vi sammen i 17-tiden for å ha en hyggelig søndagsmiddag sammen og for å rekke å bli ferdige før barnetv.

Det varierer med aktiviteter på ettermiddagen. Noen dager 16.30-17 for å spise før aktivitetene, noen dager 18.30-19 for å spise etterpå. Prøver å samle alle til middag og legger middagen på det tidspunktet som gir minst stress, derfor denne variasjonen.

På ukedagene: mellom kl. 15.30 og 16.30 en gang. Jeg jobber 80% og er derfor hjemme litt før kl. 15, hvis jeg ikke er på jobbreise da. Mannen jobber til 15.45, men har alltid flexitid å ta av, så noen dager kommer han litt tidligere.

I helgene: mellom kl. 14.30 og 17 en gang. Avhengig av hva vi sysler med. Går vi på tur blir det gjerne sen middag.

Gjest annlovinda

I ukedagene spiser vi middag mellom 1700-1745. Er ikke hjemme før 1645, og da begynner jeg stort sett med middagen med en gang. En dag i uka spiser vi seinere, da er det fotballtrening fra 1730, da spiser vi middag etter treniga, og skiver/frukt før trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...