Gå til innhold

er dette sent å legge seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt minste barn er 3,5 år. Hun våkner som regel ca klokka 7. Er hun i barnehagen, legger hun seg vanligvis mellom halv åtte og åtte, men det hender at den blir halv ni også.

Og forsåvidt hender det at hun legger seg klokka 19 også, men det er sjelden.

Min eldste på 8 har akkurat lagt seg, ligger og leser i boka si enda. Snuppa på 5,5 la seg noen minutter før 8-åringen, og minsten på 3 la seg ca 19.30... Ungene våkner i 6.30-tida, og ingen av dem sover på dagtid, heller... Jeg synes de sover alt for lite!:-) Men unger jo ,som oss voksne,veldig individuelle. Noen trenger mye søvn, andre lite. Hvis ungene diner ser ut til å være uthvilte når de våkner om morgenen, og ellers er i bra "dur" utover dagen, har de sikkert fått nok søvn!

Sønnen min på 5 år trenger mellom 11 og 12 timer søvn. Får han ikke det sovner han omtrent ved kveldsmaten. Tror søvnbehovet er individuelt, men at barn (og voksne) som legger seg til samme tid hver dag får et mer stabilt (og "riktig") søvnbehov.

Annonse

Gjest Coriolis

Det er noe kun de som kjenner barna kan vurdere vel?

Barn er ulike.

Om du ikke merker noen reaksjoner på den mengden søvn, er det vel ikke så farlig?

En annen ting er at voksentiden blir kortere om kvelden av det ... og det kan tære på de voksne:)

Våre på snart 3,5 år og 8 mnd, legger seg 19.30 - 20.00. Ikke fysisk mulig å få dem i seng tidligere, når man skal igjennom alt av barneTV, kveldsmat, lese bok, stelle, kose, osv.

3-åringen er gjerne oppe igjen kl 06, og han trenegr egentlig mer søvn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...