Gjest trora Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 -min 10 åring, sier har fått høre mye at hun er for tynn, jeg merker det på henne at hun ikke liker å høre det, og blir litt såret. Hun er 1.43 cm og veir 30 kg. Hun spiser bra og er sunn på alle måter. Problemet nå er at hun ikke vil gå i noen bukser , bortsett fra joggebuksa, fodi hun føler seg for tynn og sier selv at det ser ekkelt ut, når hun bruker forskjellige bukser. Hun vil f.eks aldri gå i ola bukser, hun føler uansett at hun ser tynnere ut med de buksene. Synest det er veldig vankelig å kjøpe bukser til henne, og ønsker at hun skal føle seg vel. Sannheten er at hun er tynn, men jeg sier at det er pent og at hun bør være fornøyd så lenge hun spiser normalt. Noen som har innspill? Bør jeg hjelpe henne med å finne klær hun ikke ser så tynn ut i, og hvilke bukser bør vi da velge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287243-min-datter-f%C3%B8ler-seg-for-tynn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 For det første må jeg si at det er trist at folk kan være så dustete å fortelle jenta at hun har feil vekt. Når hun spiser bra, er frisk og rask, har hun den vekten kroppen ønsker å ha. Helt utmerket. Jeg synes du skal holde fast på din uenighet med henne i at hun ikke er for tynn, og at hun ser flott ut. Helt perfekt. Men det nytter vel ikke å gjøre det til et stridstema mellom dere, eller fortelle henne at det hun føler er feil. Bare at du tenker på det annerledes enn henne. Samtidig kan du hjelpe henne å finne klær på bakgrunn av at "Er det ikke slike klær du liker best?" i stedet for "Da ser du ikke så tynn ut." Altså du respekterer hennes smak, uavhengig av at du er uenig i begrunnelsen. Posete bukser, vide i leggene, gjerne med strikk i livet, masse lommer gjerne stikkeutlommer med mobil i. (Strikk rundt ankelen kan man evt. sette på selv.) Og hvor finner man slike jentemodeller? I verste fall kan du kjøpe lyse guttebukser og farge dem i jentefarger og evt. sy på litt stæsj. Ellos pleier å ha en del jentebukser som ikke er i Cubussylfidestil. Hender også man kan finne noe på Coop Obs og Sparkjøp. Kjøp evt. gensre i litt større størrelser og sy opp ermene, eller pos dem til på en eller annen måte. En vid genser som puttes nedi boksa, gjør at hun kan bruke en videre bukse. Vide bukser og stilige belter er også en mulighet. Vinteren har den fordelen at man kan ha på seg flere lag. En venn av meg gikk med lag på lag, sommer som vinter i årevis... Du klarer nok dessverrre ikke å overbevise henne om hvor tøysete hele tanken på at hun er for tynn og må skjule det er. Så da er det kanskje bedre å spille på lag, men begrunnet i hennes smak, ikke at du også synes hun trenger å kle seg "tykkere"? Kanskje det gir seg fortere da? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287243-min-datter-f%C3%B8ler-seg-for-tynn/#findComment-2305344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.