camulen Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Har liggende en pakke fårikål-kjøtt i fryseren fra sesongen i fjor høst. Er det sånn at det ikke er holdbart å spise dette lenger, eller kan jeg ta sjansen? 0 Siter
Noraførr Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Sier som AV, at det helt sikkert går bra. Bare en liten anekdote: Hørte på "Norgesglasset" i forrige uke, og det ble en som jobber i Opplysningskontroet for kjøtt intervjuet. Han kunne fortelle om de merkeligste spørsmål han fikk om "årgangskjøtt" fra fryseren. Lytterne fikk mulighet til å sende inn SMS for å fortelle hva de hadde av gamle ting i fryseren - og jeg fikk meg en god latter. Det var f.eks. * Stekt sei i fløtesaus fra 1987 * Tyttebær fra tidlig på 70-tallet * Toppen av ei kransekake som var 40 år gammel * Smalahove fra tidlig på 80-tallet ) 0 Siter
camulen Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Skrevet 3. oktober 2007 Sier som AV, at det helt sikkert går bra. Bare en liten anekdote: Hørte på "Norgesglasset" i forrige uke, og det ble en som jobber i Opplysningskontroet for kjøtt intervjuet. Han kunne fortelle om de merkeligste spørsmål han fikk om "årgangskjøtt" fra fryseren. Lytterne fikk mulighet til å sende inn SMS for å fortelle hva de hadde av gamle ting i fryseren - og jeg fikk meg en god latter. Det var f.eks. * Stekt sei i fløtesaus fra 1987 * Tyttebær fra tidlig på 70-tallet * Toppen av ei kransekake som var 40 år gammel * Smalahove fra tidlig på 80-tallet ) Er det mulig??!! Ha, ha...da har i såfall ikke jeg noe å frykte! ;o) 0 Siter
Mirabell Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Fett kjøtt (som får-i-kål-kjøtt og juleribbe) kan bli litt harskt hvis det ligger lenge i fryseren. Det er ikke farlig, men smaker kanskje ikke like godt som da det var ferskt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.