Gå til innhold

Men......


englepels

Anbefalte innlegg

.....jeg er fortsatt forvirret...

(Forts. fra to innlegg nedenfor)

Jeg har skjønt at jeg må legge henne ofte til brystet, og det gjør jeg. Men det som skjer når jeg legger henne til, er at hun blir umåtelig sinna, skriker og vrir seg bort. Jeg oppfatter det som at hun ikke får tak i melken, og gir opp. Reaultatet blir at hun ilskriker lenge, det blir umulig å amme henne, og jeg må kapitulere og gi henne flaske.

(Det føles virkelig som om hun avviser hele meg, og jeg blir så fortvilet fordi jeg ikke får det til. Selv om jeg strever for å være rolig for utdrivningen sin skyld...)

Er det noe håp for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slå opp i telefonkatalogen på Gule sider på "Ammehjelpen", eller gå inn på http://www.gulesider.no/ og skriv inn ammehjelpen på firmanavn, så finner du et telefonnummer du kan ringe. Ammehjelpen er frivillige privatpersoner, flinke folk som kan masse om amming, og som kanskje kan hjelpe deg her og nå. Det tar jo litt tid før helsesøster svarer her på forum, dessuten kan det være greit å snakke med noen istedet for å bare skrive. Ammehjelpen finnes i alle kommuner, så det er sikkert noen der du bor også.

Prøv å ringe dem, de er der for å hjelpe oss som sliter med ammingen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selv få i gang utdrivingen ved å massere/dra litt i brystknoppene. Men om du må gi opp ammingen til slutt så må du ikke føle noe nederlag. Men øvelse gjør mester. Det er veldig lettvint med den ferdiglagede brystmelken klar i brystet, når du er ute og farter, så det er verdt å jobbe litt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå opp i telefonkatalogen på Gule sider på "Ammehjelpen", eller gå inn på http://www.gulesider.no/ og skriv inn ammehjelpen på firmanavn, så finner du et telefonnummer du kan ringe. Ammehjelpen er frivillige privatpersoner, flinke folk som kan masse om amming, og som kanskje kan hjelpe deg her og nå. Det tar jo litt tid før helsesøster svarer her på forum, dessuten kan det være greit å snakke med noen istedet for å bare skrive. Ammehjelpen finnes i alle kommuner, så det er sikkert noen der du bor også.

Prøv å ringe dem, de er der for å hjelpe oss som sliter med ammingen!

Lykke til!

Takk for svarene deres!

Men jeg må desverre si at jeg har prøvd å dra i puppen, spray, og å ringe ammehjelp, men ingen av delene har hjulpet meg.... De ammehjelpene jeg har snakket meg, har hatt skyggelapper og kun sagt at jeg må legge henne oftere til brystet.

Men HVA hjelper det når ungen vrir seg unna og ilskriker hver gang????

Jeg gir opp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene deres!

Men jeg må desverre si at jeg har prøvd å dra i puppen, spray, og å ringe ammehjelp, men ingen av delene har hjulpet meg.... De ammehjelpene jeg har snakket meg, har hatt skyggelapper og kun sagt at jeg må legge henne oftere til brystet.

Men HVA hjelper det når ungen vrir seg unna og ilskriker hver gang????

Jeg gir opp.....

Ikke ha dårlig samvittighet av den grunn. Det positive er jo at tar barnet flaske så har du muliheten til å ha barnevakt. Det kunne ikke jeg med sistemann. Han har nektet bestemt fra første dag å ta flaske. Han er nå et år og jeg driver og ammer ham fremdeles, men nå er det snart slutt. Han drikekr heldigvis andre ting nå.

Bare kos deg med babyen din du. Poenget er at dere begge har det bra, og det går like fint med morsmelkstillegg som med brystmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene deres!

Men jeg må desverre si at jeg har prøvd å dra i puppen, spray, og å ringe ammehjelp, men ingen av delene har hjulpet meg.... De ammehjelpene jeg har snakket meg, har hatt skyggelapper og kun sagt at jeg må legge henne oftere til brystet.

Men HVA hjelper det når ungen vrir seg unna og ilskriker hver gang????

Jeg gir opp.....

Bor du i nærheten av Oslo? I tilfelle kan du ringe ammepoliklinikken på Aker sykehus, (men ikke før tirsdag, de er vel stengt nå i helga). Der kan du få time og få personlig veiledning. Jeg fikk kjempegod hjelp der... Gutten min var også umulig ved brystet en stund, det hender ennå at han ikke vil ha den ene puppen akkurat der og da. Da gir jeg flaske istedet, og prøver igjen senere. Kanskje du kan gi litt flaske først så ungen ikke er så innmari sulten, kanskje hun rett og slett er så sulten at hun ikke klarer å "konsentrere seg" om å spise av puppen? Ellers har jeg dessverre ikke flere råd enn de du har prøvd, håper helsesøster her kan svare deg noe også!

Men hvis du føler at det blir for vanskelig og du ikke klarer å amme er det ingen skam å "gi opp" og gi tillegg! Det går helt fint, det er bare litt mer tungvint. Ikke se på det som et nederlag, men konsentrer deg heller om andre sider ved morsrollen :-) Det viktigste er at ungen er mett og har det bra!

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Takk for svarene deres!

Men jeg må desverre si at jeg har prøvd å dra i puppen, spray, og å ringe ammehjelp, men ingen av delene har hjulpet meg.... De ammehjelpene jeg har snakket meg, har hatt skyggelapper og kun sagt at jeg må legge henne oftere til brystet.

Men HVA hjelper det når ungen vrir seg unna og ilskriker hver gang????

Jeg gir opp.....

Kjære englepels.Du har gitt jenta di en fin start. Kos deg med barnet ditt og gi mye hudkontakt når du gir flaske. Hvis det ikke er for strevsommt å pumpe deg, kan du prøve det noen dager. Selv om produksjonen din er lav, har du rikt av sykdomsforebyggende stoffer i melka di. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...