Gå til innhold

Sonde


englepels

Anbefalte innlegg

Hvordan lager jeg en slik sonde som jeg kan feste på brystet. Hvor tykk skal denne slangen være? Hvordan fungere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trebarnsmor

Hei Englepels.

Ser du har skrevet flere innlegg her på kort tid. Vil bare si at jeg synes du er utrolig flink med god ståpå-vilje!!!

Vet hvor tøft det kan være og komme inn i den sirkelen du beskriver.

Og jeg tror du er på vei til å løse det selv. Du ønsker hjelpebryst, dvs slik slange festet til brystet?

Ditt barn blir, dersom jeg har forstått deg riktig, sint mår du prøver tilby bryst. Så kankjse hjelpebryst er løsning for deg? For da kan barnet positivt erfare at melka kommer straks det suger på brystet.

Når barnet er sikker på det, kan du kanskje tilby brystet uten hjelpebryst...slik at brystet blir best mulig stimulert (les: "tømt"; for jo "tommere" brystet er, dess sterkere er signalet til de at de må produsere mer melk).

Og dermed har du brutt den sirkelen du har kommet inn i.

Uansett hva du velger å gjøre videre må jeg bare gjenta at jeg synes du viser et kjempebra pågangsmot!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt det på apoteket, heter hjelpebryst, f.eks. Medela Lactaid. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan det fungerer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Englepels.

Ser du har skrevet flere innlegg her på kort tid. Vil bare si at jeg synes du er utrolig flink med god ståpå-vilje!!!

Vet hvor tøft det kan være og komme inn i den sirkelen du beskriver.

Og jeg tror du er på vei til å løse det selv. Du ønsker hjelpebryst, dvs slik slange festet til brystet?

Ditt barn blir, dersom jeg har forstått deg riktig, sint mår du prøver tilby bryst. Så kankjse hjelpebryst er løsning for deg? For da kan barnet positivt erfare at melka kommer straks det suger på brystet.

Når barnet er sikker på det, kan du kanskje tilby brystet uten hjelpebryst...slik at brystet blir best mulig stimulert (les: "tømt"; for jo "tommere" brystet er, dess sterkere er signalet til de at de må produsere mer melk).

Og dermed har du brutt den sirkelen du har kommet inn i.

Uansett hva du velger å gjøre videre må jeg bare gjenta at jeg synes du viser et kjempebra pågangsmot!

Lykke til.

Takk for dine gode råd! Jeg kjenner at det gjør så godt å få litt "trøst" og oppmuntring her inne. Jeg har kjempet utrolig mye for at den lille jenta mi skal kose seg ved brystet, men det er blitt så vanskelig. Snakket med min søster i dag, og hun hadde det akkurat på samme måte da hun fikk sitt første barn, så jeg har fått en del oppmutring av henne også.

Jeg kommer til å prøve sonde, og håper at hun da vil roe seg litt lengre ved bystet. Men hvis ikke det går, så skal jeg iallefall pumpe ut det lille jeg har, og gi det på flaske til henne, og gi tillegg etterpå.

Jeg kjenner meg sliten nå, og kjemper med å omstille meg på at det er ok å gi tillegg.

Det værste er nok min stolthet, og å gi slipp på mine ambisjoner om å amme. Men jeg elsker mitt barn, og jeg ser også at hun er mer tilfreds nå når hun er bli skikkelig mett.

Takk igjen for gode ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...