Gå til innhold

når hadde dere sex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ca. fem uker etter.

Men det betyr ingenting hva andre gjorde. Alle fødsler er ulike og alle mødre er ulike. Noen har få sting, andre blør lenge, noen revnet mye eller ble spesielt opphovnet, noen har mye nattevåk, sliter ekstra etter hormonforandringene, har forandret mental innstilling i større grad osv osv. Dette er helt individuelt og det viktigste er at det stemmer for deg/dere :)

4 uker etter den andre fødselen. men da blødde jeg ikke lenger. Dessuten hadde jeg bare ett lite sting som løste seg opp etter en ukes tid. Jeg var veldig fort i god form igjen etter andre fødselen.

Jeg tror vi ventet 7-8 uker etter første fødsel (eller kanskje enda lenger, husker ikke helt..) Jeg var så sliten da, og jeg hadde blitt klippet, det tok tid før det grodde. Dessuten slet jeg veldig med ammingen og hadde mer enn nok med meg selv og babyen i starten.

Jeg syns ikke man skal sammenlikne seg så veldig med andre, det må føles greit for begge to å starte med sex igjen. Det kan være så forskjellig hvor lang tid det tar, alt etter hva man har gjennomgått under fødselen.

Annonse

Gjest alt går i faser

Ventet noen måneder (3?).

Hadde keisersnitt som grodde fort og greit. Men allikevel gikk det noen måneder, mest på grunn av søvnmangel, hyppig amming, og at vi ikke hadde sammenfallende tid vi gikk til sengs på (på grunn av amming osv).

Det har tatt seg opp igjen :-)

Gjest ikke nick alltid

Hadde keisersnitt som grodde fort og greit. Men allikevel gikk det noen måneder, mest på grunn av søvnmangel, hyppig amming, og at vi ikke hadde sammenfallende tid vi gikk til sengs på (på grunn av amming osv).

Det har tatt seg opp igjen :-)

Ikke her.....

Ikke ennå... Gutten er to måneder nå. Prøvde etter seks uker, men det var så vondt at vi bare måtte stoppe. Sikkert på grunn av en del sting. Men litt annen kos har det jo blitt. ;) Uansett er vi så trøtte av mangel på søvn at vi ikke tenker så mye på sex...

Annonse

Gjest lenge - heldigvis har det blitt mye bedre etter hvert

4 uker etter den andre fødselen. men da blødde jeg ikke lenger. Dessuten hadde jeg bare ett lite sting som løste seg opp etter en ukes tid. Jeg var veldig fort i god form igjen etter andre fødselen.

Jeg tror vi ventet 7-8 uker etter første fødsel (eller kanskje enda lenger, husker ikke helt..) Jeg var så sliten da, og jeg hadde blitt klippet, det tok tid før det grodde. Dessuten slet jeg veldig med ammingen og hadde mer enn nok med meg selv og babyen i starten.

Jeg syns ikke man skal sammenlikne seg så veldig med andre, det må føles greit for begge to å starte med sex igjen. Det kan være så forskjellig hvor lang tid det tar, alt etter hva man har gjennomgått under fødselen.

Tror det gikk ca et halvt år første gang og nesten 8-9 måneder andre gang. Kanskje prøvde vi et par ganger før - men det gikk ihvertfall så lenge før det ikke var vondt lenger....

Hadde mye nattevåk så det var nok mye av grunnen til at vi ikke tenkte på det før (ikke jeg ihvertfall)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...