Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min sønn på 3 år har i det siste hatt en merkelig adferd i senga 4 - 5 timer etter sengetid. Han blir liggende med beina oppetter veggen og hamrer løs. Jeg får ikke øyekontakt med han, men han roer seg etter hvert når jeg stryker han rolig over kroppen og snakker rolig til han. Jeg har erfaring med epilepsianfall i forhold til jobb og voksne mennesker. Type anfall og medisin. Men i forhold til små barn og spesielt mitt eget blir jeg veldig usikker. Dette minner meg om epilepsi, Hva kan jeg kreve av utredning etc.? Jeg vil nok kontakte fastlege mandag morgen, men jeg er veldig takknemlig for svar fra deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287567-epilepsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gunnar Oftedal, barnelege

Nattlig uro hos barn kan ofte ligne epilepsi, uten å være annet enn motorisk uro. På den annen side er det viktig å utelukke epilepsi når mistanken er der. Fastlegen bør henvise til et vanlig EEG i våken tilstand, og, dersom dette er normalt, til et søvn-EEG. Dersom det ikke forekommer epileptiske utladninger på noen av disse er det neppe epilepsi. Dersom det er epileptiske utladninger bør gutten henvises til barnelege eller barneavdeling for å få vurdert videre utredning og behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287567-epilepsi/#findComment-2308299
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...