Gå til innhold

Ørebetennelser og antibiotika.

Anbefalte innlegg

Gjest ama de casa

Leste på forsiden artikkelen om ørebetennelser og antibiotika. Nå er det lenege siden jeg hadde småbarn, med eldstesønnen vår begynte å få en rekke ørebetennelser fra 8 mnd, alder. Han ble behandlet med antibiotika. Og det gikk mer eller mindre i ett med nattevåk, medisiner etc.

Så begynte en ny lege, eldre erfaren en. Da han hørte om dette sa han at denne gangen skulle vi IKKE behandlemed antibiotika, tvertom med mye smertestillende. Som mor følte jeg det ille. Etter fire dager var han frisk igjen. Det ble faktisk siste gang med ørebetennelse for han, og han er i dag 25 år.

Noe å tenke på ja? Legen intensjon var at en nå måtte forsøke å få slutt på alle ørebetennelsene. Og for oss gikk det slik. Sønnen vår fikk ikke flere ørebetennelser i barndommen, heller ikke har han hatt det som voksne.

Til slutt, min gamle bestemor sa: Ørebetennelser får småunger når det blir for mye krangler, bråk og ståhei rundt dem. De trenger ro og fred og ørends lyd :-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/287656-%C3%B8rebetennelser-og-antibiotika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på hva ørebetennelsen skyldes også da... Vi har alltid tenkt at ørebetennelse skal gå over uten anibiotika! Det tenkte vi i sommer også, da datteren min ble syk. Dagene gikk, og hun ble ikke bedre! Det viste seg at hun hadde fått en bakterie som antageligvis skyldes dårlig rensede basseng, og denne forsvant ikke uten antibiotika! Hun hangler faktisk litt ennå, så jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke tok henne til spesialist og fikk behandling tidligere.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...