Gå til innhold

hva synes dere om denne type "gave"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mange negatvie reaksjoner

Jeg synes det er en god ide og kan ikke skjønne at noen skulle være uenige. Dere kan jo velge en sak de fleste kan gå for også da. Kan ikke skjønne at noen skulle ha negative reaksjoner på dette.

men det er det -utrolig nok! Moren min mente at det ikke ville kom gjester i bryllupet pga dette og at mange kom til å bli oppriktig lei seg (!) for at de ikke fikk gi det de selv ønsket!!!! men gud bevare meg vek, folk gir jo det man vil uansett, vi sier jo ikke "nei takk denne gaven din vil jeg ikke ha!", men istedetfor å legge ønskeliste i div butikker har vi altså valgt å ønske oss penger til en god sak istedet....

men det er det -utrolig nok! Moren min mente at det ikke ville kom gjester i bryllupet pga dette og at mange kom til å bli oppriktig lei seg (!) for at de ikke fikk gi det de selv ønsket!!!! men gud bevare meg vek, folk gir jo det man vil uansett, vi sier jo ikke "nei takk denne gaven din vil jeg ikke ha!", men istedetfor å legge ønskeliste i div butikker har vi altså valgt å ønske oss penger til en god sak istedet....

Ikke komme til et bryllup fordi brudeparet har lyst å hjelpe andre?!? Det er syns jeg er "ganske teit"...Jeg hadde faktisk blitt overlykkelig fordi jeg liker å hjelpe andre og hadde sluppet å finne på noe å gi i bryllupsgave...

Gjest bra forslag

Må være kjempeflott det vel! Om noen blir snurte fordi de da mister muligheten til å glitre på gavebordet så er det deres problem.

Jeg tror kanskje moren din ser litt vel dystert på det. Det er dessuten mer og mer vanlig å gjøre det slik du skisserer. Da må vel alle bli fornøyd. Hvis ikke får det være deres problem. Det er dessuten deres dag, ikke moren din sin:o)

Annonse

Gjest bra forslag

Jeg tror kanskje moren din ser litt vel dystert på det. Det er dessuten mer og mer vanlig å gjøre det slik du skisserer. Da må vel alle bli fornøyd. Hvis ikke får det være deres problem. Det er dessuten deres dag, ikke moren din sin:o)

Jeg syns det var en koselig ide! Man gir jo egentlig sjelden det man finner på av seg selv uansett, fordi folk har lister i butikkene som man "må" (jada, jeg vet det er frivillig, men det er ikke så fristende å være kreativ når brudeparet har lister som er lagt ut da) følge likevel :-)

Syns det var et uegennyttig og sjeldent gaveønske, og hvis det er noe helt spesielt noen har lyst til å gi gjør de vel det uansett tenker jeg :-)

Tror lite på at noen ikke kommer fordi de ikke får bestemme gaven helt selv.

Lykke til med bryllupet :-)

Hjelpes... Jeg er ganske sikker på at moren din tar feil. I det minste er dette gaver som ikke kommer til å byttes. Jeg synes det er en glimrende idé!

Annonse

Jeg føler at dette er slikt vi liksom er pliktige til å synes er bra. Men jeg tror ikke jeg hadde fulgt opp ønsket. Hadde nok heller kjøpt noe til brudeparet.

Onkelen min gjorde noe i "samme gate" en jul. Han gav alle en sjokoladeplate med påskriften: Jeg har donert kr. xxx til f.eks. Frelsesarmeen. Han hadde lite penger da, og var stressa. Det synes jeg var helt OK.

Høres helt merkelig ut at folk ikke skulle ønske å komme i et bryllup fordi de ikke får gi vanlig gave!!

Men hvis dere er ensgtelige for folks reaksjoner, kan dere jo fremsette deres ønske på en ikke-kategorisk måte, slik at folk selv føler at de kan velge??

Litt sånn ala når de i dødsannonser skriver "like kjært som blomster er en gave til kreftsaken" i motsetning til "istedenfor blomster ønskes en gave til kreftsaken" (uten sammenligning forøvrig, selvsagt! *S*)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...