Gå til innhold

Hva er ditt beste sparetips?

Anbefalte innlegg

Jeg lager suppe som ligner på org sin, men uten smør og hvetemel. Litt sukker nøytraliserer tomatsmaken. Bruk fersk basilikum, men ikke for mye (da gidder ihvertfall ikke mine unger spise den!)

Trikset hos meg er å kjøre alt med stavmixer, da blir klumpene borte, og du kan selv regulere hvor mye klumper de fikser. ;)

Jeg skjønner at stavmikser er et must.

Hvor mye koster en stavmikser tro?

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

6

• ....AV

4

• kaffepiken

4

• Lotte :o)

3

Annonse

Jeg er helt blind forbruker når det gjelder mat (som stor sett alle sparetipsene går på her). Barna spiser som to små mus uansett, og siden begge har cøliaki får vi grunnstønad fra staten på over 3000 i mnd - som dekker langt, langt over hva de spiser for i mnd. (synd bare at beløpet er det samme om du er 4 eller 40....) Jeg handler på Kiwi, men det er fordi den er nærmest. Men - vi har begynt med "familieråd" hver fredag der vi sammen setter oss ned og bestemmer neste ukes meny. Dermed får både voksne og barn bestemme, og ukas middager skrives på en post is og festes på kjøleskapet. Ingen sure miner - og enklere å planlegge innkjøp på denne måten.

Mine beste tips ellers er å handle på salg. Det er stadig vekk bøker og leker på salg (flotte ting!) og da handler jeg slik at jeg alltid har noe liggende til barnebursdager etc. Så slipper jeg også å halse ut i siste liten før disse bursdagene. Parkdress kjøper jeg til halvpris i februar - mars, med tanke på neste vintersesong, samme med sommerklær i august. Ellers griper jeg tilbud når jeg kommer over det, og kjøper gjerne i større strls som jeg har liggende på lur til når barna blir så store. I dag fant jeg feks fine vintervotter på G-sport til 40 kroner, og Jean Paul bukser til 50 kroner.

Det var billige Jean Paul bukser. Koster jo nesten en tusenlapp til vanlig.

Gjest girasol

Man finner da masse norsk kjøtt på Lidl.

De er kanskje ikke så kjent som Gilde,men norsk er de.

Ja, jeg skulle til å si akkurat det samme! I tillegg selger Lidl produkter fra små norsk produsenter som dermed får sjansen til å komme seg inn på markedet! Noe som er ganske så vanskelig når Gilde og Tine nærmest har monopol på kjøtt og melkeprodukter her til lands. Markedskonkurranse er viktig og sunt!

I dag kjøpte jeg to bukser på Wistex til 50- pr stk, som iflg prislappen har kostet 499.- Det var nok en "reste-butikk" eller noe, for det var mye ukurante størrelser, men der kunne man gjøre et kupp.

Ellers blir det å kjøpe feks klær til guttungen på tilbud, hvis jeg finner en fin bukse eller jakke på skikkelig salg kan det godt hende jeg kjøper den selv om den er flere nr for stor, og heller sparer den i skapet :-) Kjøpe klør utenom sesongen (vinterdress og vinterstøvler på våren og smmretøy, sommersko, badetøy på høsten).

Akkurat nå er det 40% rabatt på alle Findusprodukter på OBS, da sparer man ganske mye på å kjøpe endel til fryseren (selv om mye av Findus og andres ferdigretter feks i utgangspunktet ikke er spesielt billig mat...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...