Gå til innhold

Hva er et godt liv for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, et godt liv - det varierer jo litt fra dag til dag.

Stort sett har jeg jo et godt liv. Jeg har en mann jeg er glad i, 3 flotte barn som skikker seg vel, trygg økonomi, tak over hodet, gode venner og godt forhold til resten av familien på begge sider. Jeg har jobb og fremtidsplaner.

Så kan man gå inn i materien og finne ting jeg synes er slitsomt og skulle ønske var anderledes. Mye av det er ting jeg vet vil endre seg når barna blir eldre, bl.a. det å få tid til egne hobbier, og det å slippe trass :)

Likevel kan jeg jo ikke noe annet enn å si at jeg lever et godt liv :)

Det er ikke lett å svare nøyaktig på hva et godt liv er for meg. Livet er komplekst og består av så mange små fasetter.

Rammene rundt mitt liv er viktige faktorer. Sånn som f.eks en trygg økonomi, det å bo i et land hvor vi får de aller fleste viktige goder som en selvfølge, og det å ha et godt nettverk av mennesker rundt seg.

Innenfor der igjen kommer de minst like viktige detaljene.. Som det å ha en partner som man ikke kunne tenke seg å leve uten, barn som gir meg stor glede og massevis av utfordringer, en jobb som utfordrer meg og gjør at jeg føler jeg får brukt evnene mine, og en tro på at framtiden vil bringe med seg noe positivt.

Alle disse tingene er viktig for meg, men det aller viktigste er nok at jeg føler at jeg har funnet en plass her i verden der jeg er betydningsfull for noen og at det jeg har å tilby dem rundt meg, er av verdi.

Tror jeg.. Godt spørsmål du stiller, det var utfordrende å svare på. Jeg liker litt eksistensiell refleksjon på morgenkvisten :)

God helse på hele familien, økonomisk trygghet, et hus som er varmt og godt, gjensidig respekt og kjærlighet mellom alle familiemedlemmene, at ungene har det fint på skole/sfo og at kjæresten og jeg har det fint i jobbene våre.

At vi alle fire kan gjøre trivelige ting sammen og at kjæresten og jeg får tid til å gjøre kjæresteting sammen, bare oss to + at jeg kan gjøre trivelige ting alene med ungene mine. :o)

Ganske jordnære saker med andre ord. :o)

Annonse

Gjest sjøstjerna

Godt liv? jo, å ha gode familieforhold og venner. Og ha OK økonomi, for å kunne reise med hele familien rundt omkring. Oppleve ting ilag som familie.

Også fint å kunne ha middag i lag med venner, med gode samtaler over mat og vin.

Like fint er det å ta barna med på fjell-tur, og nyte deres barnslige entusiasme over de små ting.

Helse er viktig, og jeg er sjeleglad at vi alle er friske og raske. Likeledes er det viktig at vi har TID og rom for å bare kjede oss iblant.

:-)

Gjest Angela25

Livet mitt _er_ godt, fordi min familie og jeg faar vaere friske,psykisk som fysisk. At jeg kjenner Guds naervaer, og Hans velsignelse og kjaaerlighet over familien min, og mine venner.

Okonomisk trygghet, kjenne seg elsket,og kunne elske tilbake.At jeg har muligheten til aa hjelpe noen som er i nod, paa ulike maater...

Jeg foler meg velsignet, og jeg lever et godt liv!

Faktisk er ett godt liv for meg livet mitt! Livet mitt har egentlig vært godt helt siden jeg var liten. Jeg hadde en lykkelig barndom, med utrolig mange gode minner å tenke tilbake på. Selvfølgelig hadde jeg problemer som alle andre i tenårene, men de var jo med å forme meg som menneske. Som student levde jeg livet, hadde det utrolig gøy slik en bare kan da en ikke har kjæreste eller barn. Så fant jeg min rette mann som jeg slo meg til ro med. Kjøpte hus med veranda og hage (som det egentlig er litt for mye arbeid med). Så fikk vi verdens herligste jente, som nå er to år og blir storesøster på nyåret. Vi er så heldige at de fleste i familien og vennekrets er ganske friske både psykisk og fysisk. Jeg trives godt i jobben min, der jeg til stadighet får nye oppgaver å løse. Har også begynt å studere igjen, så jeg får utviklet meg på alle områder. Vi har en ganske stabil økonomisk situasjon, vi er ikke rike akkurat, men ikke fattige heller. Vi har mere familie rundt oss og gode venner. Desverre blir det av og til litt lite tid, men vi har tid til å kose oss sammen som familie. Selvfølgelig møter jeg også på mørke dager, men det gjør jo bare de gode dagene enda bedre å leve!

Gjest aspeløvet

Faktisk er ett godt liv for meg livet mitt! Livet mitt har egentlig vært godt helt siden jeg var liten. Jeg hadde en lykkelig barndom, med utrolig mange gode minner å tenke tilbake på. Selvfølgelig hadde jeg problemer som alle andre i tenårene, men de var jo med å forme meg som menneske. Som student levde jeg livet, hadde det utrolig gøy slik en bare kan da en ikke har kjæreste eller barn. Så fant jeg min rette mann som jeg slo meg til ro med. Kjøpte hus med veranda og hage (som det egentlig er litt for mye arbeid med). Så fikk vi verdens herligste jente, som nå er to år og blir storesøster på nyåret. Vi er så heldige at de fleste i familien og vennekrets er ganske friske både psykisk og fysisk. Jeg trives godt i jobben min, der jeg til stadighet får nye oppgaver å løse. Har også begynt å studere igjen, så jeg får utviklet meg på alle områder. Vi har en ganske stabil økonomisk situasjon, vi er ikke rike akkurat, men ikke fattige heller. Vi har mere familie rundt oss og gode venner. Desverre blir det av og til litt lite tid, men vi har tid til å kose oss sammen som familie. Selvfølgelig møter jeg også på mørke dager, men det gjør jo bare de gode dagene enda bedre å leve!

Så godt å høre:-)

Annonse

Gjest Honningbien

Tusen takk for alle som har svart meg!

Grunnen til at jeg spør er at dette opptar meg om dagen, jeg har lenge følt meg veldig misfornøyd med livet, og så går dagene som blir til måneder og plutselig er barna store! Det er det jeg vil unngå; jeg vil leve NÅ og nyte den tiden de er små (og nå går begge på skolen, så jeg må virkelig begynne nå....).

Jeg trneger å ikke hele tiden tenke på denne måten: bare jeg får kjøpt meg bil vil det gå bra. Bare jeg får pusset opp blir jeg glad, bare det blir vår vil jeg bli fornøyd etc. Det er viktig å bruke dagene! Jeg vil gi livet et godt innhold, gjøre ting JEG liker, ha det hyggelig sammen med barna og familien, uten å være misfornøyd og sur og kjefte. Nå har jeg innsett dette, og jeg har allerede begynt å være gladere. Mye ligger i innstillingen :)

Takk for innspill!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...