Gå til innhold

Støtteordninger ved skillsmisse.

Anbefalte innlegg

Gjest anno-67

Er det noen som vet hva man har rett på av støtte i forbindelse med en skillsmisse?

Vet man får barnetrygd for 1 ekstra barn(har to på 15 og 17 år) og barnebidrag.

Gjelden er 1.1mill og tjener ca 200.000.Den kabalen er vanskelig å få til å gå opp.

Trygdekontoret i kommunen sier at jeg ikke har rett på noe mer støtte utover barnetrygd og bidrag.

Trodde jeg fikk bostøtte i det minste. Noen som vet?Trygdekontorene tolker lovverket så forskjellig at jeg lurer på om de har rett i min kommune.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288241-st%C3%B8tteordninger-ved-skillsmisse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Nei, de har rett - du har ikke krav på noe annet så lenge du ikke betaler for barnepass, og det gjør du jo ikke.

Du får barnetrygd for ett ekstra barn, og bidrag fra faren til barna er 18. Bidraget fastsettes ut fra hans og din inntekt.

Gjest ekstra bidrag

Nei, de har rett - du har ikke krav på noe annet så lenge du ikke betaler for barnepass, og det gjør du jo ikke.

Du får barnetrygd for ett ekstra barn, og bidrag fra faren til barna er 18. Bidraget fastsettes ut fra hans og din inntekt.

Når er det en får et ekstra barnebidrag? Kan du si noe om det?

Persille1365381127

Når er det en får et ekstra barnebidrag? Kan du si noe om det?

Du får ikke ett ekstra barnebidrag.

Du får barneTRYGD for ett ekstra barn, dersom du har omsorgen for barn alene - det er uavhengig av antall barn, og betyr sånn ca 970 kroner ekstra i måneden. Det er helt frem til det yngste barnet er 16 eller 18, husker ikke når det stopper.

Ekstra barneBIDRAG får du evnt. fra far/mor (den som ikke har den daglige omsorgen) - og det er kun ved spesielle ting som konfirmasjon, ekstra store nødvendige utgifter som briller eller operasjoner (som ikke er gratis).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...