Gå til innhold

Har du drukekt vann i dag? (De som bor i Oslo)

Anbefalte innlegg

Det har sønnen min på 2 år og jeg... : ( Hadde ikke hørt nyhetene om parasittene, og har alltid vannflaske i kjøleskapet som jeg drikker om morningen, og sønnen drikker jucie med vann i flaska si.. Jeg har jo drukket vann hver dag i det siste som vanlig.. Og de basillene har vel vært der en stund eller? Hvor ofte tar de slike prøver av vannet? Blir litt redd for at vi skal bli syke selvsagt, særlig lillegutten min..

Flere som er i samme båt?

Fortsetter under...

Jeg drakk vann både igår og idag morges, og pusset tennene.

Man trenger ikke få symptomer selv om man får i seg parasitten. Det er ikke engang helt sikkert at den er av den sykdomsframkallende varianten. Dessuten er det minst en ukes inkubasjonstid.

Men flaskevannindustrien har nok en fin dag idag!

Gjest annlovinda

Bor ikke i oslo, men jobber i oslo.

Rakk å drikke to flasker med springvann her på jobb i morges før jeg fikk med meg nyheten. Etter som jeg forstod så var det ikke store mengdene med parasitter de har funnet, så regner med at det går bra. Men har vært ute og kjøpt vann nå da, drikker ikke mer fra springen her når jeg vet om det. Og i tillegg var det vel varslet kommunen om dette for 9 dager siden? Og i den tiden har jeg jo drukket masse vann på jobb, uten at jeg har merket noe ubehag.

Jeg har drukket vann hver dag fram til i dag, og parasittene ble vel funnet allerede på fredag?

Jeg er ikke så veldig bekymret for å bli syk, for det var jo veldig få parasitter pr liter vann de hadde funnet. Så jeg blir veldig overrasket hvis jeg blir syk..

Nå har jeg kokt masse vann og har kjøpt farris og pepsi max så da klarer vi oss :-)

Var i butikken i dag, tenkte jeg like godt kunne kjøpe et par dunker med imsdal, i stedet for å kjøpe tomkanner. Men der var det fullstendig tomt for vann. Jeg ante uråd idet jeg gikk inn i butikken. Folk kom trillende med digre handlevogner breddfulle av vannflasker og annen drikke..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...