Gå til innhold

Om å gjøre avtaler og sånn

Anbefalte innlegg

Gjest irriterende

Hjertesukk fra meg. Jeg har hatt inne annonnser på hussalg, salg av barneutstyr etc. Folk ringer og sier de er SÅ interessert i huset og de MÅ se det før visning fordi de skal være på flyplassen om noen timer (rart at 3 av de som ville kjøpe hus befant seg på flyplass, menmen) Så løper jeg tidlig hjem fra jobben, nirydder - og ingen dukker opp. Ingen telefonbeskjeder. Og en dame fikk meg til å droppe en avtale slik at hun kunne komme og kjøpe barneutstyr. Hun lovte å komme til et bestemt klokkeslett, og dukket ikke opp. For ikke å snakke om håndverkere.... Hvorfor er vi så uansvarlige med hverandre?? Kan vi i hvertfall ikke sende melding på mobil da? Jeg syns det er frekt å stjele andres tid. Sånn. Nå har jeg sagt det ut i verden :-)

Fortsetter under...

Jeg kranglet og diskuterte med et snekkerfrima i ett år for å få dem til å gjøre jobben ferdig. Avtaler ble gjort, men ikke holdt. Snekkere kom og "skulle hente noe" og ble borte i flere dager.... et mareritt var det. Og det verste var at de selv ikke så til å ha noen forståelse for at de skapte store problemer for meg.

Ja, det er frustrerende oppleve. Og svært unødig å sette andre i slike situasjoner.

Din liste med negative erfaringer ville fått meg til å legge listen ganske så høyt før jeg neste gang stresset vettet av meg for å tilpasse meg "telefonmenneskers" tidsplaner.

mvh

Helt og fullstendig enig - slike mennesker eier ikke folkeskikk. Dessverre blir det bare mer og mer vanlig, føler jeg. Selv gir jeg alltid beskjed, av og til også for å bekrefte at jeg kommer, for ikke å "stjele andres tid". Det er nemlig et uttrykk jeg også bruker. ;-)

Gjest Shira :o)

Jeg har alt for mange ganger opplevd at folk ikke holder avtaler. De har ikke respekt for andres tid.

Det er flere personer jeg har sagt rett ut til, at jeg setter ikke av noen tid til dem, før de viser vilje til å dukke opp når det er avtalt.

En annen ting som også kan irritere meg grønn, er at folk ikke svarer på invitasjoner. Når man planlegger noe, og ber inn, så kan man jo si ifra om man ikke kan komme. Ser det i sammenhenger både med oss voksne og barna.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...