Gå til innhold

Vondt kne


Gjest friluftsjente på 42

Anbefalte innlegg

Gjest friluftsjente på 42

Jeg får vondt i knehasen, og litt vondt rundt kneskålen ved å gå/ løpetrening. Sykling og styrketrening går fint, men det ser ut til at jeg ikke tåler barmark lenger. Asfalt og grus er sannsynligvis litt verre enn terreng. Har alltid trent mest ute med barmarksttrening dvs. lengre gå- og joggeturer. Problemene arter som en svakhet/ ømhet som i utgangspunktet sitter i knehasen / senefestet, men som sprer seg litt til muskler opp og nedenfor knehasen og litt til kneskålen ettersom hvor mye jeg tar i. Det er helt borte i perioder der jeg ikke trener, men har ellers vært slik et år nå. Det hjelper noe med støttebandasje når jeg er ute, men kjenner det uansett dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette bør sjekkes nærmere, f. eks. med en MR- rtg. I første omgang kan man få mistanke om en utposning av leddhinnen bak til knehasen, en såkalt Baker-cyste.

Den kan komme i beknip å være årask til smerter. Snakk med legen din !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...