Gå til innhold

Mange venner på besøk alltid!

Anbefalte innlegg

Jeg er så delt på det å ha venner på besøk for barna som er 4 år og 6 år. Det er alltid noen som ringer på og kommer på besøk og vi sier fra hvis det ikke passer(midt i middagen- komme tilbake etterpå eller våre kommer ut etter leksermm) men jeg synes det blir mye også i den tiden det passer. jeg har lyst å ha tid med ungene til å spille spill, lese, prate mm men mye av tiden forsvinner til venner. Synes også det er positivt og er veldig glad for at de har venner selvfølgelig og at de klarer samspill, har sosial kompetanse mm. Men lurer på hva som "sømmer" seg i forhold til at vi som foreldre blander oss og sier at det ikke passer. Det er jo noen venner av barna man liker bedre enn andre uten at vi sier det selvsagt men synes ofte enkelte kommer på besøk 2-3 ganger pr. dag- har de ingen "krav " hjemmefra om å være hjemme da- ser de aldri foreldrene sine.....Synes når vi har hatt med venner av barna på søndagstur tre timer så kan de gå hjem og da ikke bli med hjem for også å spise middag og at FORELDRENE SIER DET ER GREIT .....dette er vanskelig. hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288844-mange-venner-p%C3%A5-bes%C3%B8k-alltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst synes jeg det er flott om barna har mange venner de fungerer godt sammen med. At de er attarktive lekekompiser etc.

Samtidig synes jeg behovet for å sette grenser er legitimt. Helt greit å si at nå må du/dere gå hjem for nå skal vi gjøre noe annet, eller nå skal vi ha familietid. Det går også an å avslutt kvelden i forhold til venner litt tidligere. "Vi har kveld fra kl. xx. Dere får heller treffes i morgen." Kveld kan inneholde langt mer enn barne-TV, kveldsmat, tannpuss og seng.

mvh

Dette lar jeg ungene til en viss grad styre selv. Om noen vil være her hel helgen så er det ok når vi ikke skal noe annet.

Det som skjer er at barna selv setter grenser, og gir uttykk for at dei vil være sammen med oss foreldre uten venenr.

Vi er her for ungene når de trenger oss,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...