Gå til innhold

Halsproblem eller uvane

Anbefalte innlegg

Seksåringen begynte plutselig å snakke rart. Han harker på enkelte bokstaver når han snakker, nesten som en araber. Jeg tenkte først at det var en uvane, som blir borte igjen, men så kikket jeg ham i halsen, og han var litt hoven, men ikke rød og irritert. Han klager ikke over vondt i halsen. I helgen hadde han feber, var litt svimmel, hadde vondt i hodet og litt i magen, men det er noe ligndende som går på skolen nå. Feberen var borte i hele går, og selv om han hoster litt sier han at han er mye bedre, og gikk på skolen i dag.

Det jeg lurer på er om dere ville ha gått til legen for den halsen, eller sett det an.... Syns det er vanskelig å vite når man skal ta turen til legen, og hadde i utgangspunktet ikke tenkt på det siden han ellers er i fin form, men så leste jeg over her om streptokokker, der det stod at hvis de har sår hals, hodepine og magetrøbbel samtidig skal man være obs på streptokokker selv om de ikke har feber. Så da ble jeg litt i tvil igjen. Han har ikke hatt vondt i hodet eller sår hals før han fikk feber da, og det ga seg igjen i går.

Hva ville dere gjort? Jeg er veldig tilbakelent når det gjelder helsen vår, det meste ordner seg av seg selv, og det er sjelden jeg går til lege for noe, men jeg tenker av og til at jeg tar det litt for med ro ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288912-halsproblem-eller-uvane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker ikke å krisemaksimere, men siden du spør så regner jeg med at du tar imot ulike svar også. Vi kjenner et barn som har hatt en kreftsvulst i nese/svelg. Det er altså mer enn streptokokker som kan være farlig. Forhåpentligvis er det bare et midlertidig halsonde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...