Gjest anonym for tilfellet Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Har en datter som nå er 2 år og 9 mndr. Hun har nå kommet i en skikkelig trassalder. Er det 3 års trassen de kaller det? Det er ikke en ting som ikke skal protesteres på. Begynner gjerne med en gang om morgenen. Skal ikke bytte bleie, skal ikke ha på seg klær, skal ikke spise, skal ikke sitte ved bordet osv, osv. Hvis hun ikke får det som hun vil, får hun voldsomme raserianfall og slår, sparker, klorer og klyper. Helst på oss foreldrene, men har også fått rapporter fra barnehagen om at hun har slått litt. Vi tar henne på det hver gang og setter henne på plass, men det er ikke noe som går inn, virker det som. Dere som har vært gjennom dette, har dere noen gode råd? Synes vi har prøvd det meste. Spesielt morgenene er pyton, da man jo skal prøve å rekke jobb og barnehage. Gode råd mottas med takk!! Kan føye til at dette startet nå i høst, i sommer var vi ikke i nærheten av denne oppførselsen. Jenta har helt klart sine egne meninger og er sta, men dette er liksom endel hakk verre enn det vi har opplevd så langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288924-trassalder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroe Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kjenner meg igjen. Vår gutt som blir 3 år snart er veldig trassen for tiden. Skal ingenting og blir volsom/voldelig når han ikke får det som han vil. Jeg husker dette fra min eldstegutt var i samme alder. Fikk da vite at det er en alder hvor barna er frusterte for at de ikke får til alt som de så gjerne vil klare. Begynner å bli selvstendige. Har ikke så mye råd da jeg oppfatter at dette er ganske vanlig og går over selv om det er frusterende når det står på. De må jo irettesettes iforhold til at det ike er lov å slå m.m, samt noen ganger må man kjempe litt for å få på bleie, for barnehage og jobben venter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/288924-trassalder/#findComment-2319469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.