Gå til innhold

Gave

Anbefalte innlegg

Dette ligger langt utenfor tema små-barn, men jeg har henvendt meg til dere siden første graviditet for mange år siden og har blitt vant til å få så mye gode råd her inne :o)

Min far fyller 60 år og jeg ønsker å gi han noe flott og personlig, men er fryktelig ideløs. Han er veldig glad i friluftsliv, forguder sine barnebarn og elsker familien meget høyt.

Vi har akkurat kommet hjem fra en ferie reise, hele familien, noe som var gaven fra min mor. Jeg har tatt en masse bilder på turen og har en mange bilder fra tidligere, spesielt de siste 7 årene med barna. Han fikk diagnosen kreft for 6 år siden (han er frisk nå) og dette har snudd fokuset over til de "viktige" tingene i livet, all tid verdsettes nå, enda mer enn før. Har vært inne på å lage et album med bilder, men synes ikke at et vanlig album blir "flott nok", har tenkt på en hygge kveld med teater sammen med barna, en tur for han og mor, men heller ikke dette blir det jeg ønsker.

Jeg ønsker å formidle hvor glad jeg er i han, hvor stor pris min mann, barna og jeg setter på han. Han stiller alltid opp, forventer aldri noe i retur, koser seg helt oppriktig og synes det beste i verden er å bli vekket tidlig om morgenen av et barnebarn som de er barnevakt for. Reiser vi på ferie savner han barna fryktelig! Han er rett og slett et fantastisk menneske!

Noen som har noen gode ideer og dele med meg?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288959-gave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gratulerer med far

For å ta opp tråden med bildene - hva med en digital ramme? Enten med en minnebrikke der du legger inn bildene, eller en som har trådløs forbindelse med pc-en hans, og hvor dere legger inn ulike mapper med bilder, som han kan veksle mellom. Det førstnevnte er nok det enkleste. Da kan han skru på rammen når han vil, og bildene veksler mellom de ulike blinksuddene du har lagt inn.

Andre tips er turutstyr, det har skjedd _mye_ på dette området det siste tiåret. Sekker, støvler, soveposer, telt, ski, kokeapparater, jakker osv. veier en brøkdel av hva de gjorde før og fungerer på en helt annen måte. Så våre foreldre bør absolutt pushes litt til å fornye seg, selv om de sier de har det utstyret de har behov for. Eventuelt kan dere kjøpe noe utstyr til barnebarna samtidig, slik at det er tydelig at de gjerne vil være med på tur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288959-gave/#findComment-2319055
Del på andre sider

Har du filmet med videokamera? Lag kopi om det er noe der som han vil synes er koselig å se på.

Bake/lagedag med barna og dere? Kjøp inn til julebakst og han beholder baksten?

Lei ei hytte et sted han vil trives, og reis alle sammen.

En rosebusk eller et tre til hagen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288959-gave/#findComment-2319292
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...