Gå til innhold

Kløe i hodebunnen hos barn

Anbefalte innlegg

Gjest Litt bekymret mor

Hei, jeg har en datter på snart 6 år som klør i hodebunnen, men jeg kan ikke finne verken lus, flått eller flass... Når hun har klødd er hun litt rødflekkete i hodebunnen. Hun klør mest i bakhodet rett over nakken. Jeg har prøvd å bytte sjampo en gang i tilfelle det skyldes parfyme el.lign. Dette er et problem som oppsto plutselig for et par uker siden. Hva kan dette skyldes og hvordan kan man behandle det? Håper du har noen tips. Mvh litt bekymret mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289020-kl%C3%B8e-i-hodebunnen-hos-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

skader ikke å ta en "lusekur" for sikkerhetsskyld.. prøv det du :) eller gå til legen å se om de finner noe.. er veldig mange som har lus nå for tiden, så skal ikke se bort ifra at det er lus...

Man skal ALDRI ta lusekur om man ikke har lus.

Annonse

Gjest Shira :o)

skader ikke å ta en "lusekur" for sikkerhetsskyld.. prøv det du :) eller gå til legen å se om de finner noe.. er veldig mange som har lus nå for tiden, så skal ikke se bort ifra at det er lus...

JO, det skader. Skal ikke bruke lusekur hvis det ikke er påvist lus!

Det er veldig viktig og følge siden lusa er blitt mer og mer resistent. Og det vil vi ikke ha noe unødvendig mer av :o)

Gjest Vekten87

Går ikke du og venter på en liten jente? Har lest litt av innleggene dine i det siste, og fikk inntrykk av at du nesten regnet med at hun skulle komme i løpet av helgen? (Har ventet i spenning selv om jeg ikke har deltatt i "samtalen")

jo, jeg venter og venter, hadde termin 15. så blir mest sansynlig satt igang til helgen slik jeg har forstått... er så sliten nå:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...