Gjest sola mi Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Oj, så om barna dine blir bedt i en Halloween bursdag, får di ikke lov til å gå? Det syns jeg var nokså strengt i grunn, men , men. Poden ble bedt i karnevalsbursdag, hvert år i januar (!!), men barn elsker jo å kle seg ut, så hvorfor ikke. Noen har alltid prinsessebursdager. Får di lov til å gå i i utkledningsbursdag i det hele tatt? og om ja, hvorfor det, siden di ikke kan kle seg ut 31.october, i en bursdag? VI har utelyset på, og en stor Heks på trappen, så barna skal skjønne at hos oss er di hjertelig velkommen. Jeg syns ikke di tigger, jeg innviterer di til å ringe på og gir dem litt snop med glede. Men jeg oppfordrer alle som er i mot og slukke utelyset, og lære barna sine, (og spørre f.eks. lærern/skolen) om di kan lære barna at når utelyset er slukket, er ikke det huset med. Og det går ann å kle seg ut som annet en djevler, etc. Jeg skal i år være fe, og poden skal være caspar det snille spøkelse eller løve, han har ikke bestemt seg enda ) Vi har heldigvis ikke hatt denne problematikken med bursdag enda. Men jeg vet jo at om det er karnevalsbursdag så er det like ok om ungene ikke kler seg ut- men kommer alikevel.Så vi ville nok gjort det siste. Gått i bursdag i vanlige klær. Vi synes at haloween står for noe hardt og brutalt i forhold til å kle seg ut i klær som er inspirert av djevel osv. Og ikke minst så er det litt i soledaritet for de som opplever at ting går over stokk og stein med eggkasting osv. på husveggene sine. Selvom det er et fåtall så er det alikevel ingen hyggelig skikk når det skjer. Og i større byer så er det mye av begge deler. Hyggelige barn og ikke hyggelige barn..så derfor er vi imot hele haloween. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289038-jeg-hater-halloween/page/3/#findComment-2321732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.