Gå til innhold

skal deres små ut på godtejakt på Halloween?

Anbefalte innlegg

Har litt delte meninger om Halloween jeg.. er jo en amerikansk skikk, men er jo litt artig også da. :) Aldri kommet små godte-tiggere på døra mi, men hadde faktisk synes det hadde vært gøy! Skal deres småtroll ut i år? Det er 31. er det ikke? Har lyst til å kle meg som heks sjøl og kjøpe masse snop.. (jadda, visst er jeg barnslig:) men veit ikke om jeg gidder hvis ingen trollunger kommer.. Nå elsker jeg kostymepartyer, karneval og alt annet som fires kan da - så kanskje jeg skal benytte anledningen allikevel? hehe.. Hva gjør dere ut av dagen? Hvis dere ikke gjør nope, lar dere abrna kle seg ut og gå runden i nabolaget med kostyme?

Fortsetter under...

Jeg har ikke tenkt å la min 8-åring gå trick-or-treating. Synes skikken er koselig i usa (har bodd der noen år) men de har adoptert den på helt feil måte her til lands.

I fjor var han på Halloween-fest hos en kompis, og det er helt ok for meg.

En annen mamma

Jeg har ikke tenkt å la min 8-åring gå trick-or-treating. Synes skikken er koselig i usa (har bodd der noen år) men de har adoptert den på helt feil måte her til lands.

I fjor var han på Halloween-fest hos en kompis, og det er helt ok for meg.

Hvilken dag er det de kommer??? Husker aldri det der.Her går det mer på å forberede lillemor på 5 som er livredd. Vi har prøvd alle tips om å slukke utelys osv, men alltid kommer det noen likevel. Sist stod det plutselig en på verandaen og kikka inn med ei ekkel maske. Skulle ønske de kunne vise litt hensyn og bare ringe på døra i allefall. Ikke så veldig begeistret for det opplegget der, mildt sagt. Ikke for å spre negativ stemning, men forstår kke hva som er SØTT med det der. Kle seg ut i fæle masker og klær og øks og gud vet hva som er i reklamene for tiden og gå rundt å tigge godterier. Puh! Nei fy a meg.

Hvilken dag er det de kommer??? Husker aldri det der.Her går det mer på å forberede lillemor på 5 som er livredd. Vi har prøvd alle tips om å slukke utelys osv, men alltid kommer det noen likevel. Sist stod det plutselig en på verandaen og kikka inn med ei ekkel maske. Skulle ønske de kunne vise litt hensyn og bare ringe på døra i allefall. Ikke så veldig begeistret for det opplegget der, mildt sagt. Ikke for å spre negativ stemning, men forstår kke hva som er SØTT med det der. Kle seg ut i fæle masker og klær og øks og gud vet hva som er i reklamene for tiden og gå rundt å tigge godterier. Puh! Nei fy a meg.

Onsdag 31.10.

Jeg regner med at jenta mi vil gjøre det i år også. Det er bare til kjente hun går da. Barna går til hverandres hus. Ikke så mange på bygda vår. Jeg setter ut en fakkel på trappa, og handler inn litt godteri. Men kan beregne ca hvor mange som kommer pga ungene snakker om det :)

Det er greit så lenge man er klar over dagen, det er kjedelig å ikke ha noe å gi. Men barna her begynner å bli store, så det vil nok "gå over" snart.

Annonse

Jeg regner med at jenta mi vil gjøre det i år også. Det er bare til kjente hun går da. Barna går til hverandres hus. Ikke så mange på bygda vår. Jeg setter ut en fakkel på trappa, og handler inn litt godteri. Men kan beregne ca hvor mange som kommer pga ungene snakker om det :)

Det er greit så lenge man er klar over dagen, det er kjedelig å ikke ha noe å gi. Men barna her begynner å bli store, så det vil nok "gå over" snart.

Gå over??? :) Neeeeeeeeeeeeeeida. Er snart 27 jeg, og ikke gått over her. Elsker sånt ennå jeg :)

Gå over??? :) Neeeeeeeeeeeeeeida. Er snart 27 jeg, og ikke gått over her. Elsker sånt ennå jeg :)

HEHE!! Ok for _noen_ så går det over da :) Jeg vet om voksne folk som kler seg ut og drar på dørene, men da med glass ,noe senere på kvelden. Men kos deg du, det er sikkert gøy?!

Gjest sjøstjerna

Nei ikke fa.......;-) Synes det er en skikkelig uting rett og slett. Min 8 åring synes jeg er en virkelig heks som ikke liker dette styret her.....

Jeg liker heller ikke halloween, men kan ikke drømme om å ikke la mine barn ta del i leken.

På skolen snakker de om det, i vennegjengen likeså. Både i forkant og etterkant av Halloween. Jeg vil la mine få være fullstendig del av disse samtalene ved å få lov til å delta

Jeg liker heller ikke halloween, men kan ikke drømme om å ikke la mine barn ta del i leken.

På skolen snakker de om det, i vennegjengen likeså. Både i forkant og etterkant av Halloween. Jeg vil la mine få være fullstendig del av disse samtalene ved å få lov til å delta

Jeg ser ikke på det som så veldig stort problem enda. Bor på landsbygda og det er bare noen få stykker som trasker rundt i feltet. De fleste har eldre storesøsken som drar de med.

Tror ikke min lille får varige traumer av at mamma sier nei til å traske rundt og tigge etter godteri. Mulig hvis det hadde vært en tradisjon her på lik linje med julebukk så hadde nok mor måttet føyd seg ja....jeg ser det.Men ikke ennå!!! ;-)

Gjest sjøstjerna

Jeg ser ikke på det som så veldig stort problem enda. Bor på landsbygda og det er bare noen få stykker som trasker rundt i feltet. De fleste har eldre storesøsken som drar de med.

Tror ikke min lille får varige traumer av at mamma sier nei til å traske rundt og tigge etter godteri. Mulig hvis det hadde vært en tradisjon her på lik linje med julebukk så hadde nok mor måttet føyd seg ja....jeg ser det.Men ikke ennå!!! ;-)

Fint.

Jeg holdt igjen jeg også. Men vi ble "slukt" etter hvert, både mht halloween, playstation etc etc.

*harker kamelhår*

Gjest Blikkboks

Om det du skriver er tilfelle, ville jeg nestegang, spurt hvem de var og ringt foreldrene. For barna har tydeligvis ikke fått lære av verken foreldre eller skolen om hvordan man oppfører seg Halloween og hva som er "spillereglene" for å feire.

Jeg har ALDRI opplevd noe missnøye med Halloween, og har ett nokså åpnet syn på dette. Absolutt ikke noe man må feire, men jeg syns det er en artig ting en mørk høstkveld.

Vi kler oss bare snilt ut, og går ikke selv, men har en stor godisbolle, heks og lys på trappen, og får bare håpe på litt besøk :o)

Annonse

I fjor måtte jeg krype til korset, og la barna gå i nabolaget på "Knask eller knep".

Jeg har forsåvidt ikke noe i mot Halloween, men jeg har noe i mot den måten "Norge" feirer den på.

Ser man til USA hvor skikken virkelig er populær, så er det ikke bare skumle og grusomme kostymer som blir brukt. Man kler seg i kostymer av alle slag. Så går man "trick or treat"ing.

Her har butikkene bare dødskostymer og heksekostymer - og det provoserer meg voldsomt.

Når vi gikk i fjor, så kledde barna seg i vanlige karnevalsklær. Det kommer de nok til å gjøre i år også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...