Gå til innhold

Ville dere dratt på denne turen?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha en fin tur

Har akkurat hatt en diskusjon med mannen min om følgende:

Vi har planlagt å dra på en tur i løpet av høsten, men får ikke bestemt oss hvor. Vi har ett barn på 4 år, ett på 2 og ett på 3 mnd. Vi har ikke hatt noen ferie i sommer, bl.a pga fødsel, og mannen min jobber fryktelig mye. Av den grunn blir det mye på meg.. som blir sliten og ikke har så mye positivt overskudd til ungene. Jeg prøver så godt jeg kan, men hverdagen (og helgene) består for det meste i å prøve å få dagene til å gli mest mulig. Jeg synes derfor at en eventuell tur bør inneholde noe som kan være morsomt for både ungene og oss og som gir oss tid og mulighet til å være sammen og ha det fint!

Vi har snakket om å dra til Stockholm, delvis fordi både mannen min og jeg har lyst og fordi det er mest aktuelt å kjøre bil. Tror det blir slitsomt med fly (og mannen min har ikke lyst til å fly og jeg orker ikke å dra med en som er negativt innstilt).

Hvis vi skal kjøre bil, vil det ta ca 9 timer hvis vi kjører i ett, noe vi ikke kommer til å gjøre. La oss si det tar 1-2 dager å komme frem. Vi har totalt 5 dager. Så utenom kjøring blir det ca 1 1/2 dag i Stockholm. Og så er det Stockholm da... passer det å ta med så små barn dit eller blir det bare mas? Gröna Lund er åpent (tivoli og julemarked) + Skansen og det er jo morsomt for alle.

Jeg har begynt å tenke at dette kanskje blir for mye å ta med 3 barn på. Mannen min synes jeg er negativ og skjønner ikke hva som er problemet -det skal i tillegg nevnes at det er han som først blir utålmodig og sint hvis ungene maser eller det skjer andre ting, så jeg drar på mange måter med 4 barn. Jeg er ikke negativ, men føler at vi må tenke gjennom, og snakke om, hva turen innebærer. Vi har tross alt med oss 3 barn.

Hva tenker dere om dette? Ville dere dratt på en slik tur?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289216-ville-dere-dratt-p%C3%A5-denne-turen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Lillemus

7

• tzatziki1365380058

3

• tonie

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville aldri i livet dratt på en slik tur hvis jeg ifra før var sliten. Selv om jeg har endel enegi så høres dette slitsomt ut. Små barn blir gjerne mere urolig og masete når de er på tur, de er roligst i hjemlige omgivelser.

Hvis jeg og mannen min var slitne, tror jeg jeg ville vurdert å spørre noen om å passe barna i to-tre dager, og så hadde vi fått ei stund for oss sjøl for å ta oss igjen. Det ville kommet barna til gode i det lange løp.

Det blir jo ikke så mye igjen av selve turen når dere skal kjøre så langt at dere må overnatte underveis. Jeg hadde ikke valgt et så fjernt reisemål uten å fly.

Hvis dere er 9 timer fra Stockholm, betyr det at dere er ca. 4 timer fra Göteborg? Det er julemarked på Liseberg også. Universeum vegg i vegg er OK for både store og små.

Selv hadde jeg nok valgt København, men da med fly, så det virker uaktuelt. I det hele tatt vet jeg ikke om biltur med så små barn er så veldig avslappende. Kristiansand med tog, da? Dyreparken har søndagsåpent.

Jeg ville aldri i livet dratt på en slik tur hvis jeg ifra før var sliten. Selv om jeg har endel enegi så høres dette slitsomt ut. Små barn blir gjerne mere urolig og masete når de er på tur, de er roligst i hjemlige omgivelser.

Hvis jeg og mannen min var slitne, tror jeg jeg ville vurdert å spørre noen om å passe barna i to-tre dager, og så hadde vi fått ei stund for oss sjøl for å ta oss igjen. Det ville kommet barna til gode i det lange løp.

Støtter bippp, reis alene (eller bare med den minste som er baby)

Mannen min og jeg har de siste to årene begynt å ta langhelger e.l helt alene, og du verden hva det gjør for forholdet. For vårt vedkommende blir det bla mer sex på fire dager langhelg enn 1 normal mnd hjemme :-)). Mannen blir strålende fornøyd og jeg får slappet av, lest bok etc. Sist oppsøkte vi solen - etter en dårlig sommer hjemme - herlig!!

Det skal sies at vi _har_ grei tilgang på svigerforeldre som sitter barnevakt da - ikke alle har det!

Annonse

Gjest Gøteborg?

Jeg hadde ikke kjørt så langt for så kort tid!

Som andre foreslår her, hva med Gøteborg?

Liseberg er kjempe koselig både for liten og stor i desember! Der får man virkelig julestemning! Bo på et koselig hotell med basseng, så kan dere også kose dere med bading sammen med barna.

Til Gøteborg kan dere både kjøre, ta buss eller tog.

Jeg må innrømme at jeg _blir_ sliten av å tenke på en sånn tur, jeg. Så mange timer i bil med tre småbarn, og bare kort tid i Stockholm? Aldri i verden.

Da ville jeg heller dratt til Gøteborg (kjempehyggelig by) med toget, eller jeg ville tatt båten til København og dratt på julemarked i Tivoli. Det er koselig for både store og små, og på båten er det lekerom og langt mer tumleplass.

Annonse

tzatziki1365380058

Nei, det ville jeg ikke!

For lang biltur i forhold til turens lendge, og stockholm er så flott at man bør ha mer enn 11/2 dag der. Vi var i fire for noen år siden, og da bare med ett barn (4 år), med oss. Flere (og mindre) unger og kortere tid, ville jeg ikke prøvd meg på.

Lei dere heller inn på et godt hotell i nærheten, med god mat, basseng og gjerne en besøksgård i nærheten. Tror noe sånt blir mye hyggeligere for alle, tatt i betraktning turens lenge og tid i bil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...