Gjest Elextra Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det forekommer meg ikke som noen drømmesituasjon å ta fly heller, men bedre enn lang biltur. Men når det er sagt så må jeg innrømme at jeg er litt for den tankegangen at når barna har det bra, så har foreldrene det bra. Tiden da man har baby på 3 mnd og attpåtil to ganske små storesøsken i tillegg er kanskje ikke tiden for de store opplevelsene reisemessig? Folk må jo velge det de vil selv, men for meg personlig høres ikke det turopplegget ut som 'drømmeturen' med så mange og så små barn, når man attpåtil er veldig sliten. I mine ører høres det da deilig ut å bare kunne ta det med ro på et sted der man kan få litt oppvartning. Jeg husker en venninne fortalte om da de skulle ta med seg en 2-3 åring til Hunderfossen (og da altså kun ett barn! *S*). Foreldrene la opp en relativt amibisiøs tur med togreise, overnatting og parkbilletter, foreldrene ble helt utslitt av det hele og det som var aller mest stas for barnet var å leke i en sandkasse i parken! ;-) Selv var jeg i Paris med mann + ett barn under 2 år. Det er jo et flott sted, men jeg var i grunnen glad begge vi foreldrene hadde vært der før og sett 'det meste', for vi tok det veldig med ro og hadde lave forventninger til alt vi skulle rekke og oppleve i byen. Blant annet hadde vi planlagt å dra til Musee d'Orsay, som jeg desverre aldri har fått sett mens jeg har vært i Paris. Men da vi kom fram var det kø rundt hjørnet på bygningen og det regnet.... Da tok vi en taxi tilbake til hotellet og etterpå gikk vi på pannekakehus! ;-) ''Men når det er sagt så må jeg innrømme at jeg er litt for den tankegangen at når barna har det bra, så har foreldrene det bra. '' Det stemmer! Før jeg fikk barn syntes jeg nærmest det var kvalmende oppofrende på grensen til det selvutslettende når foreldre sa slikt. Jeg skjønte jo ikke hva det egentlig betød - at foreldrene kunne slappe og kose seg (bare når) når barna har det bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289216-ville-dere-dratt-p%C3%A5-denne-turen/page/3/#findComment-2322038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja, jeg vil mer enn gjerne tilbake til Paris, OGSÅ for å se Musee d'Orsay!! :-) Saitne Chappelle kan jeg ikke huske å ha sett, men L'Orangerie er det med alle statuene, er det ikke? For øvrig har jeg fått med meg slikt som den lille frihetsgudinnen i Seinen (gikk hele den driiitlange veien ut til tuppen på den smale øya den står på bare for å ta et bilde, for så å oppdage senere at jeg ikke hadde film i kameraet!! *ha ha*), Place des Vosges, Armé-museet, for å nevne _noe_, i tillegg til alle de kjente 'must'ene' som Louvre, Eiffeltårnet, Sacre Coer (staves??), Triumf-buen, Luxembourgparken osv osv. *elsker paris* Åh, du har noe i vente! L'Orangerie er slett ikke den med alle statuene (tenker du på musee Rodin - som også er fantastisk!?). Derimot med Monets vannliljebilder! Uansett hva du synes om Monet i utgangspunktet - det er en OPPLEVELSE! Hans 8 meter lange lerret med vannliljer....Kan simpelthen ikke beskrives! Og når du går nært bildene, er det umulig å se at det er noe motiv i det hele tatt. Bare fargeklatter - men når du går lenger unna..... Fantastisk!! Sainte Chappelle er et lite kapell som ligger inne i Palais de Justice, på Ile de la Cite, ikke så langt fra Notre Dame. Glassmaleriene der inne er så nydelige at det ikke går an å forestille seg! Men husk å komme dit i dagslys. I sommerhalvåret er det konserter der om kveldene, også en fantastisk opplevelse! Hvis du skal se noe rørende, så skal du dessuten gå bak Notre Dame, helt på spissen mot Seinen, ned en trapp, så finner du et så vakkert monument over deportasjonen under 2. verdenskrig. Har du sett det, så glemmer du det aldri! I alle fall var det sånn for meg. Det høres dystert ut, men det er så vakkert og nydelig, at det er ettertanken som vekkes, ikke dysterheten. En fordel å kunne litt fransk der, men går bra uten å kunne det også. God tur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289216-ville-dere-dratt-p%C3%A5-denne-turen/page/3/#findComment-2322269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Åh, du har noe i vente! L'Orangerie er slett ikke den med alle statuene (tenker du på musee Rodin - som også er fantastisk!?). Derimot med Monets vannliljebilder! Uansett hva du synes om Monet i utgangspunktet - det er en OPPLEVELSE! Hans 8 meter lange lerret med vannliljer....Kan simpelthen ikke beskrives! Og når du går nært bildene, er det umulig å se at det er noe motiv i det hele tatt. Bare fargeklatter - men når du går lenger unna..... Fantastisk!! Sainte Chappelle er et lite kapell som ligger inne i Palais de Justice, på Ile de la Cite, ikke så langt fra Notre Dame. Glassmaleriene der inne er så nydelige at det ikke går an å forestille seg! Men husk å komme dit i dagslys. I sommerhalvåret er det konserter der om kveldene, også en fantastisk opplevelse! Hvis du skal se noe rørende, så skal du dessuten gå bak Notre Dame, helt på spissen mot Seinen, ned en trapp, så finner du et så vakkert monument over deportasjonen under 2. verdenskrig. Har du sett det, så glemmer du det aldri! I alle fall var det sånn for meg. Det høres dystert ut, men det er så vakkert og nydelig, at det er ettertanken som vekkes, ikke dysterheten. En fordel å kunne litt fransk der, men går bra uten å kunne det også. God tur! Takk*S* lengter allerede tilbake til Paris *snufs* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289216-ville-dere-dratt-p%C3%A5-denne-turen/page/3/#findComment-2322283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Nei, dette hadde overhode ikke vært en aktuell tur for meg. Nå har vi bare ett barn, og han er flyvant ;o) Vi har flydd mye med han siden han var nokså liten. Og jeg skjønner at man ikke kan sammenligne å reise med 1 barn og det å reise med 3 barn. MEN jeg og han har mange "lange" (3,5timer) turer alene på fly, og det har gått helt smertefritt. Jeg har også reist med min 4 åring (da 2,5år), svigerinne + hennes 3 barn (di var da 2,5år og to på 4,5år) i 3,5 timer. Litt stress, men gikk veldig flott. Og fly til Stocholm er jo kjempe kort tur, jeg hadde overhode ikke vært i tvil. Men om du ikke vil det, har du jo hurtigtoget fra Oslo som tar ca.5 timer da, så det er jo ikke ille. Ønsker deg lykke til, men ikke slit deg ut da, da er det bedre å ta inn på nærmeste badehotell med spa, og late som dere er turister i egen by, eller naboby ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289216-ville-dere-dratt-p%C3%A5-denne-turen/page/3/#findComment-2322679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg hadde aldri giddet å kjøre i til sammen 3-4 dager, overnatte på tre ulike steder for å pese vettet av meg for å være underholdt og oppleve ting i 1 1/2 dag i Stockholm i mulig drittvær. Gjett hvem som ville vært tom og utslitt uvel hjemme igjen! Kall meg gjerne så negatvi jeg det bare går an. Om jeg var utslitt ville jeg ønsket meg en tur på hotell med solid barnetilbud/avlastning i norden og/eller syden, ingen lang kjøretur og en hel uke fri. Alternativt kunne jeg tenke meg til en hytte med alle bekvemmligheter inkludert hermetikk og boksåpner. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289216-ville-dere-dratt-p%C3%A5-denne-turen/page/3/#findComment-2322881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.