Gå til innhold

Ta henne ut av barnehagen?

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig valg synes jeg

Jeg har et barn som går på skolen og kommer tidlig hjem om dagene, og jeg har ett barn som går i barnehage. Jeg studerer hjemmefra.

Jeg ønsker å ta henne ut av barnehagen før sommerferien, og jeg føler det vil være fint å ha tid sammen før skolestart neste år. Det finnes tilbud her vi kan gå på, men jeg må også tenke på studiene mine (deltid).

Vi har veldig trang økonomi, så jeg lurer på om vi skal ta henne ut av barnehagen en gang på nyåret. Hva mener dere om det?

Slik det er nå må jeg ta ekstravakter på kveld for å få det til å gå opp, og da mister jeg også tid med barna. Er det egoistisk å tenke økonomi i tillegg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289218-ta-henne-ut-av-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri gjort det, men jeg tenker nå i forhold til den bhg som mine barn går - og har gått i. Hos oss er det alltid en overnattingstur (mini leirskole) på slutten av siste bhg år. Barna gleder seg _lenge_ til denne! Ellers er det sommeravslutningsfest med opptredner, diplom til de store barna etc. De fleste av barna i denne bhg begynner på samme skole etter endt bhg tid, så jeg synes det er flott at de får kontiniteten her. I tillegg har/hadde barna det supert i bhg og ville kjede seg hjemme hos meg. Men jeg er sikekrt ikke så flink til å finne på ting heller. Uansett tror jeg barna har behov for å leke med jjevnaldrende - spesielt når de er vant til å gå i bhg. Dette må du evt ordne på ettermiddagen når de andre barna er kommet hjem fra bhg.

Men alle barn og foreldre er forskjellige. Jeg hadde altså forsåket MYE annet før jeg hadde tatt barna mine ut av bhg. Lykke til med valget!

tzatziki1365380058

Jeg hadde aldri gjort det, men jeg tenker nå i forhold til den bhg som mine barn går - og har gått i. Hos oss er det alltid en overnattingstur (mini leirskole) på slutten av siste bhg år. Barna gleder seg _lenge_ til denne! Ellers er det sommeravslutningsfest med opptredner, diplom til de store barna etc. De fleste av barna i denne bhg begynner på samme skole etter endt bhg tid, så jeg synes det er flott at de får kontiniteten her. I tillegg har/hadde barna det supert i bhg og ville kjede seg hjemme hos meg. Men jeg er sikekrt ikke så flink til å finne på ting heller. Uansett tror jeg barna har behov for å leke med jjevnaldrende - spesielt når de er vant til å gå i bhg. Dette må du evt ordne på ettermiddagen når de andre barna er kommet hjem fra bhg.

Men alle barn og foreldre er forskjellige. Jeg hadde altså forsåket MYE annet før jeg hadde tatt barna mine ut av bhg. Lykke til med valget!

Jeg kunne ikke vært mer enig!

Jeg ville nok ikke tatt henne ut av barnehagen av grunner som caprice nevner her, men hadde det vært en idè med redusert plass? Vet ei venninne hadde redusert plass til sønnen sin, og da gikk han fra kl 8:30 til 14:30 daglig, og da fikk han med seg de kjekke tingene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...