Gå til innhold

La 5-åringen gå knask/knep?

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig imot hele den norske adopsjonen av Halloweenskikken, men:

Jentungen på 5 er invitert til en venninne på onsdag, de skal kle seg ut og gå knask/knep hele familien. Har fått invitasjon pr SMS av mammaen til venninna. Regner med at det ikke blir lange runden og de har helt sikkert følge av voksne hele tiden.

-så nå går jeg og drøvtygger på denne kamelen. Skal jeg la henne være med eller skal jeg være kjipe-mamma og holde henne hjemme? Kjipe-pappa synes halloween er noe tull og synes vi skal droppe det, jeg er litt i tvil...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289275-la-5-%C3%A5ringen-g%C3%A5-knaskknep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

Hei!

Siden du er i tvil, ville jeg spurt om å få være med jeg da, på runden :-D Det vil jo være en flott anledning for deg å se at det ikke bare er "forferdeligheter" med denne dagen.

Jeg er skeptisk til å "nekte" sine egenebarn alt mulig "vanlige" ting, fordi man skal slippe og hoste opp så mye kamelhår. Personlig syns jeg ikke jeg gjør annet enn å spise kameler å hoste opp håret igjen.

Uansett om noen år, MÅ du jo ta en stilling, men nå kan du jo bare velge å ikke lage noe nr. ut av det, og lå dagen forbi gå i stillhet. Jenta di vil jo sikkert ikke engang stusse på det vil jeg tro.

Om du er veldig i tvil, ville jeg ringt moren, og hørt hva deres konkrete planer evnt. er, før du tar en avgjørelse.

Er det til kjente di skal gå? Eller ukjente? etc.etc

Ha en flott kveld

Hei!

Siden du er i tvil, ville jeg spurt om å få være med jeg da, på runden :-D Det vil jo være en flott anledning for deg å se at det ikke bare er "forferdeligheter" med denne dagen.

Jeg er skeptisk til å "nekte" sine egenebarn alt mulig "vanlige" ting, fordi man skal slippe og hoste opp så mye kamelhår. Personlig syns jeg ikke jeg gjør annet enn å spise kameler å hoste opp håret igjen.

Uansett om noen år, MÅ du jo ta en stilling, men nå kan du jo bare velge å ikke lage noe nr. ut av det, og lå dagen forbi gå i stillhet. Jenta di vil jo sikkert ikke engang stusse på det vil jeg tro.

Om du er veldig i tvil, ville jeg ringt moren, og hørt hva deres konkrete planer evnt. er, før du tar en avgjørelse.

Ha en flott kveld

jeg er på jobb, så jeg skal ikke være med, nei.

Annonse

Gjest Blikkboks

jeg er på jobb, så jeg skal ikke være med, nei.

Om du liker moren til din datters venninne, og stoler på henne, ser ikke jeg at jeg ikke hadde latt mitt barn bli med :-D

Er du litt mer i "tvil" om familien, ville jeg latt det være.

Godt valg ;-D

Har du ikke lyst til å gå fra dør til dør og tigge godterier???...*s*

-kanskje det er bedre enn å være på jobb? (dirigerer korps)

-neida, vi skal faktisk ha Halloween"feiring" på korpsøvelsen vi, så jeg får da min dose med godteri - uten å tigge...If you can't beat them, join them...

Gjest Elextra

Hei!

Ha en flott kveld

''Siden du er i tvil, ville jeg spurt om å få være med jeg da, på runden :-D ''

Ser stadig folk foreslå dette. Selv kunne jeg ALDRI tenkte meg å ta med barna på godte-tiggerunde.

HVORFOR vil du holde henne hjemme. At du ikke liker det holder ikke helt synes jeg. Kanskje du heller kan glede deg på hennes veier og la henne ha en fin kveld? Men jeg hadde nok forsikret meg om at en voksen er med på runden. 5-åringer er ikke gamle nok til å gå alene.

Jeg forventer fullt hus på onsdag. Det kommer alltid en del barn som vi skjære gresskar osv. da. Foreldrene deres velger å ikke være med på det, men barna er lykkelige over at vi gjør noe. Så denne kvelden er jeg populær *ler*

Annonse

Du kan uansett begynne nå, for om noen år har du ikke noe særlig du skulle sagt allikevel ;-)

Sjuåringen og tiåringen min hadde antagelig rømt om jeg hadde nekta dem å være med på dette.... Treåringen skal også gå, så jeg har svelgt mange kameler, for å si det sånn ;-)

De snakker om å synge en sang istedetfor å rope "knask eller knep". Jeg prøver å overbevise dem om at de sikkert får mer godterier hvis de synger ;-)

HVORFOR vil du holde henne hjemme. At du ikke liker det holder ikke helt synes jeg. Kanskje du heller kan glede deg på hennes veier og la henne ha en fin kveld? Men jeg hadde nok forsikret meg om at en voksen er med på runden. 5-åringer er ikke gamle nok til å gå alene.

Jeg forventer fullt hus på onsdag. Det kommer alltid en del barn som vi skjære gresskar osv. da. Foreldrene deres velger å ikke være med på det, men barna er lykkelige over at vi gjør noe. Så denne kvelden er jeg populær *ler*

''Kanskje du heller kan glede deg på hennes veier og la henne ha en fin kveld?''

*Kremt* Det heter "på hennes vegne", ikke "på hennes veier"...

Gjest Elextra

Hva med julebukk? Like mye tiggerunde det også.

Ja, jeg ville ikke vært med på det heller, med mindre det var til en familie vi kjenner godt. Men kommer ikke til å nekte barna å være andre, evt. gå selv, når de ber om det. Foreløpig er de vel små.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...