Gå til innhold

Fason på bukser for jenter

Anbefalte innlegg

Snuppa på 7 år har vokst ut av alle buksene sine (merkelig fenomen det der at alle buksene blir for små over natten?!) og jeg var en tur på Cubus i går for å finne noen nye. Jeg fant fire typer bukser:

1. Thights - som jeg kjøpte en av

2. Joggebukser - som jeg kjøpte en av

3. Tynne - tynne bomullsbukser som ikke akkurat er det man kjøper i oktober!

4. Sikkert 10 ulike modeller som egentlig var fine, men _samtlige_ hadde såkalt "low waist".

Kan noen forklare meg hvordan en jente på 7 år, fullstendig "uten" hofter skal få en slik bukse til å henge på?! Jeg har en hoftebukse selv og klarer såvidt å få den til å henge på ved å bruke belte. Snuppa har hatt en hoftebukse (bomkjøp) tidligere og den var helt ubrukelig, den skled bare ned.

Jeg spurte om de ikke hadde normale litt tykke bukser, men damene bak disken skjønte overhode ikke problemet, buksene var jo sååå fine! Joda.

På Exit fant jeg heldigvis to par dongeribukser med lilla og rosa småstæsj på og med normal fasong. Og kjempetrivelige ekspeditører også. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289290-fason-p%C3%A5-bukser-for-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• tzatziki1365380058

3

• PieLill

2

• punky brewster

2

Samme problem med min snart 6-årige strek. Joggebukser med knyting henger på, bukser med lavt liv bare sklir ned, og det gjør faktisk endel tights også hvis de ikke er elastiske og stramme nok.

Jeg har funnet endel på Lindex, de typene som heter Fix har ofte knapphullstrikk som kan strammes. De er heldigvis litt høyere i livet også.

lissi1365380351

Ville bare si at cubus har masse flotte klær til barn,også er det jo en hel del som liker den type bukser da,selv om du tydligvis ikke gjør det.

alle er forskjellig og hvis du ikke finner noe på cubus så går du ett annet sted og finner noe,for ett syteinnlegg,ble litt irritert jeg,men det skal jo ikke mye til idag da,men jeg mener det seriøst,GÅ I EN annen butikk da og finn noe DU liker så finner vi noe vi liker gjerne på cubus.

Ville bare si at cubus har masse flotte klær til barn,også er det jo en hel del som liker den type bukser da,selv om du tydligvis ikke gjør det.

alle er forskjellig og hvis du ikke finner noe på cubus så går du ett annet sted og finner noe,for ett syteinnlegg,ble litt irritert jeg,men det skal jo ikke mye til idag da,men jeg mener det seriøst,GÅ I EN annen butikk da og finn noe DU liker så finner vi noe vi liker gjerne på cubus.

Jeg gikk på en annen butikk jeg, men på det tettstedet jeg handlet så er det ikke allverdens mengde butikker med barnetøy serru. Har kjøpt mye på Cubus til mine jeg, men jentebuksene syntes jeg altså ikke noe om. For meg blir det feil å ikle småjentene (de er fremdeles det i en alder av 7 år) ungdomstøy, som jeg anser at disse hoftebuksene er. Småjenter har ingen grunn til å ha bukser som skal få dem til å se sexy ut, de skal ha tøy som er godt å ha på, som sitter godt og som er godt å leke i.

Samme problem med min snart 6-årige strek. Joggebukser med knyting henger på, bukser med lavt liv bare sklir ned, og det gjør faktisk endel tights også hvis de ikke er elastiske og stramme nok.

Jeg har funnet endel på Lindex, de typene som heter Fix har ofte knapphullstrikk som kan strammes. De er heldigvis litt høyere i livet også.

Snuppa på 8 har nesten bare slike med strikk som kan strammes i livet. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. På Lindex har mange av buksene slik. Lingon & Blåbær har også det:-)

Snuppa på 8 har nesten bare slike med strikk som kan strammes i livet. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem. På Lindex har mange av buksene slik. Lingon & Blåbær har også det:-)

Jeg skal til sentrum en dag i neste uke, får ta en titt innom Lindex da, selv om jeg ikke liker butikken for det er så uoversiktlig og rotete der synes jeg. Men de har mye fint, det har de! :o)

Annonse

Jeg synes også det er vanskelig å finne bokser til min 8 årige jente. Men hun er veldig kresen selv også, det MÅ være behagelig og mykt. så hun faller gjerne for den typen bukser som ikke passer om høsten: myke, tynne og deiiiilige....! Hun hater stive olabukser, og det forstår jeg jo på en måte. Disse er ofte veldig slim-type også, og det er ikke så godt , selv om hun er slank. Skjønner ikke hvorfor buksene til så små barn trenger å være så ettersittende og trange?

Hun liker mere baggy bukser, og jeg leter og leter for å finne noen som er både fine og litt tykkere. Har funnet noen få på Cubus, eller er det jammen ikke lett!

Åjåj, har vi stått opp på feil side av senga i dag, eller?

Mye møl i kjedebutikkene! Jeg har prøvd å finne en fin vinterjakke til poden på 7, men det er ikke mye fint å finne. På H&M er det enten hodeskaller på alt, eller spraglete skrikende farger, eller så har man voksenjakker i miniatyr. Jeg fant en fin jakke i en liten barneklesbutikk (ikke kjede) men den jakka kostet nesten to tusen kroner. Jeg skal stikke innom på exit, der har jeg ikke vært enda.

Jeg synes også det er vanskelig å finne bokser til min 8 årige jente. Men hun er veldig kresen selv også, det MÅ være behagelig og mykt. så hun faller gjerne for den typen bukser som ikke passer om høsten: myke, tynne og deiiiilige....! Hun hater stive olabukser, og det forstår jeg jo på en måte. Disse er ofte veldig slim-type også, og det er ikke så godt , selv om hun er slank. Skjønner ikke hvorfor buksene til så små barn trenger å være så ettersittende og trange?

Hun liker mere baggy bukser, og jeg leter og leter for å finne noen som er både fine og litt tykkere. Har funnet noen få på Cubus, eller er det jammen ikke lett!

Jeg har en sylfide i huset hvor normale bukser faller av - og føler at smale bukser er vanskelig å finne.

Men selvfølgelig, ikke bare ser man det forskjellig etter hvilke behov man har selv, men i tillegg bor vi sikkert i forskjellige byer med butikker som har forskjellig sortement.

Gjest skrev oppgave

Jeg gikk på en annen butikk jeg, men på det tettstedet jeg handlet så er det ikke allverdens mengde butikker med barnetøy serru. Har kjøpt mye på Cubus til mine jeg, men jentebuksene syntes jeg altså ikke noe om. For meg blir det feil å ikle småjentene (de er fremdeles det i en alder av 7 år) ungdomstøy, som jeg anser at disse hoftebuksene er. Småjenter har ingen grunn til å ha bukser som skal få dem til å se sexy ut, de skal ha tøy som er godt å ha på, som sitter godt og som er godt å leke i.

Jeg skrev jo en oppgave i vår om nettopp dette; at barneklær er som små ungdomsklær.

Jeg synes også det kan være vanskelig å finne klær til døtrene mine, og mange klær synes jeg er for trange. Skal jeg kjøpe en genser må jeg kjøpe større størrelse fordi de er så trange, og det blir feil. Jeg synes også det er negativt med bukser som har tekst på baken; da dras blikket mot baken og teksten - det blir feil!

Jeg skrev jo en oppgave i vår om nettopp dette; at barneklær er som små ungdomsklær.

Jeg synes også det kan være vanskelig å finne klær til døtrene mine, og mange klær synes jeg er for trange. Skal jeg kjøpe en genser må jeg kjøpe større størrelse fordi de er så trange, og det blir feil. Jeg synes også det er negativt med bukser som har tekst på baken; da dras blikket mot baken og teksten - det blir feil!

Jeg synes bukser med trykk på baken er _grusomt_ uansett alder på den som har den på!

Det har ikke vært så merkbart i klesveien til Snuppa tidligere, men nå når hun er oppe i str. 128 / 8 år så merker jeg at det er stadig mer mini-tenåringstøy og mindre barnetøy å finne ja.

Annonse

Gjest også en mamma

Med unntak av yttertøy må jeg si at jeg generelt syns Cubus har merkelig fasong på det meste av klær.

Jeg har tidligere for det meste handlet klær på Lindex, men for tiden kjøper jeg mest på KappAhl - for akkurat nå er det der vi finner klær med passe fasong for våre barn.

H&M syns jeg generelt har veldig vide klær, sjelden jeg finner bukser til mine barn der.

Så kort sagt: finn en annen butikk.

Gjest skrev oppgave

Jeg synes bukser med trykk på baken er _grusomt_ uansett alder på den som har den på!

Det har ikke vært så merkbart i klesveien til Snuppa tidligere, men nå når hun er oppe i str. 128 / 8 år så merker jeg at det er stadig mer mini-tenåringstøy og mindre barnetøy å finne ja.

Du sendte meg faktisk mail angående dette temaet. ;) (Jeg spurte her om noen ville svare på noen spørsmål.)

Jeg lurer på hvordan vi forbrukere kan få gitt beskjed om at tilbudet ikke er helt som vi ønsker. Klart vi kan kjøpe de plaggene som er ok, men det er vanskelig når det ikke er så lett å finne disse plaggene. Gutteplaggene er laget for aktivitet, mens jenteplaggene gjerne er trange og korte.

Med unntak av yttertøy må jeg si at jeg generelt syns Cubus har merkelig fasong på det meste av klær.

Jeg har tidligere for det meste handlet klær på Lindex, men for tiden kjøper jeg mest på KappAhl - for akkurat nå er det der vi finner klær med passe fasong for våre barn.

H&M syns jeg generelt har veldig vide klær, sjelden jeg finner bukser til mine barn der.

Så kort sagt: finn en annen butikk.

Har gjort noen skikkelige bomkjøp når det gjelder jentebukser på KappAhl så der handler jeg ikke bukser til Snuppa. Det er ikke lett.

Mye møl i kjedebutikkene! Jeg har prøvd å finne en fin vinterjakke til poden på 7, men det er ikke mye fint å finne. På H&M er det enten hodeskaller på alt, eller spraglete skrikende farger, eller så har man voksenjakker i miniatyr. Jeg fant en fin jakke i en liten barneklesbutikk (ikke kjede) men den jakka kostet nesten to tusen kroner. Jeg skal stikke innom på exit, der har jeg ikke vært enda.

Exit har mye fint synes jeg, noe er veldig dyrt (Reima f.eks.), annet er helt overkommelig i pris.

Cubus starter jo sine "ungdomsklær" ved strls 122, dermed blir det tidlig ungdom på store/høye barn. Nå er mine barn som sin mor - små, så 7 åringen går fremdeles i 116. Da er det fremdeles en del fint på Cubus. Ellers er jeg hjertens enig med deg Lillemus. Jeg vil ikke ha hoftebukser etc på mine små barn.

Er du lønnet av Cubus, eller? For øvrig virker du skikkelig muggen.

tzatziki1365380058

Mine går bare i dongeri, og low waist eller ikke, tenker jeg ikke så mye på. De har jo gensere over uansett, og så lenge de henger på dem, så er det greit. Mener ikke hoftebukser, da - men det har jeg ikke sett når jeg har lett etter klært til ungene.

Og mange dongeri-bukser har strech i dem, slik at de er behagelige å ha på, selv om de er ganske trange.

Synes Exit har mye fint, men vanskeligere å finne. H&M synes jeg også funker etter str. 116. Før det, har alt vi har kjøpt der vært altfor stort i størrelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...