Gå til innhold

Mer eller mindre streng? Langt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er jo ikke slik hele tiden, men mange situasjoner hver dag ender opp sånn.

Han har hatt trassperioder siden han var litt over 1 år, men det er nå de siste kanskje 3 mnd at jeg vil si det er blitt merutfordrende for oss.

Hvordan er han ellers? Er egentlig en veldig snill og positiv gutt, men er dårlig til å finne på aktiviteter.

Er språkforståelsen og språket godt? Både språk, fysikk og motorikk har hele tiden vært ganske langt over jevnaldrende.

Hvilke aktiviteter er positive? mange. :-)

Har det vært noen store forandringer i livet hans den siste tiden? Ingen. Fikk lillesøster i januar men det er nå 9 mnd siden. Han synes bare det er stas med henne, leker og tuller med henne, vil ha henne med på rommet, opp i senga osv. Har så å si aldri uttrykt sjalusi såvidt vi har sett.

Har lest i denne tråden tidligere, men det du skrev nå fikk meg til å tenke på noe. Du skriver at han er langt over jevnaldrende på flere områder. Kan det tenkes at han ikke får tilstrekkelig utfordringer/stimulans? Jeg har ikke spesielt greie på dette, men har forstått av evnerike barn kan få atferdsvansker fordi de kjeder seg, får for lite utfordringer, for lite variasjon o.l. Bare en tanke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...