Gå til innhold

Bør jeg slutte?


Gjest løvinne

Anbefalte innlegg

Gjest løvinne

Ammer fortsatt min datter på snart 11 mnd. Med førstemann sluttet jeg når han var 8 mnd., men siden jeg ikke hadde tenkt å få flere barn hadde jeg tenkt å holde på til hun var over 1 år.

Problemet er det at det er kommet en del tenner etterhvert, og på det ene brystet gnager tennene borti når hun suger, og jeg har fått ett sår.

Bør jeg slutte nå? for det kan vel være vanskelig å få det til å gro hvis jeg fortsetter å amme. Tennene blir ikke akkurat mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære løvinne. Det er ikke uvanlig at større barn blir ammet og de har vanligvis tenner. For de fleste går bitingen over når barnet blir vant til å die med tenner i munnen. Et alternativ er å amme kort eller håndmelke, på den siden hvor barnet har bitt, til såret er grodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...