Gå til innhold

Hva gir dere halloween-bukkene?

Anbefalte innlegg

Her i gata kommer det mange barn og jeg har pleid å ha endel left-overs helt tilbake fra forrige jul:o) + endel ungene ikke har likt av godis iløpet av året, det har jeg samlet i en bolle.

Men nå har jeg INGENTING liggende, og jeg har ikke råd til å bruke masse penger på dette...

Hva gir deere egentlig? Tenkte kanskje jeg kunne lage noen kremmerhus av papir og fylle med popcorn, det er jo billig!! Blir det teit tro??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289411-hva-gir-dere-halloween-bukkene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Popcorn er en kjempeide. :o) Selv gir jeg ingenting, jeg åpner ikke engang døra, sur og kjip som jeg er.

Jeg har åpnet døra for de få som har ringt på, og bare sagt at vi ikke feirer Halloween.

En gang sa jeg til guttene som kom at de heller kunne komme tilbake som julebukker i jula - da skulle de få noe hos meg.

Det gikk ett minutt, så ringte det på døra igjen, og utenfor stod tre søte gutter uten masker, og sang Glade jul :-D

Da måtte jeg bare finne noe godterier til dem!!!!!

Jeg har åpnet døra for de få som har ringt på, og bare sagt at vi ikke feirer Halloween.

En gang sa jeg til guttene som kom at de heller kunne komme tilbake som julebukker i jula - da skulle de få noe hos meg.

Det gikk ett minutt, så ringte det på døra igjen, og utenfor stod tre søte gutter uten masker, og sang Glade jul :-D

*LOL* :D

Annonse

hidi, the scorpion

Skjønneste jeg har hørt på lenge!

Jo, jeg kjøper inn godteri, de er jo så skjønne der de står på trappa i hjemmelaget eller nyinnkjøpte kostymer...Slår alltid av en liten prat med dem også, mine egne er store, så det er eneste sjansen jeg har til å snakke med de små...

Popcorn, du ;)

*Hahaha* Den hadde jeg også smeltet for, utvilsomt! :o)

Jeg har alltid gitt til julebukkene som har gått på dørene og sunget julesanger da.

Synes det var en god ide, i riktig amerikansk "ånd" er det jo også (popcorn, mener jeg). Selv pleier jeg å kjøpe tre-fire poser med diverse enkeltpakket godis fra Lidl (små "hamburgere", mini-Smarties, kjærligheter etc), tømme dette oppi en stor kurv/bolle, og så får de besøkende velge tre ting fra denne.

Gjest mot halloween

Jeg slukker lyset, for vi feirer ikke halloween. Jeg synes ikke det er vår tradisjon.

Jeg har heller ingen kjeks eller godterier i skapene.

En venninne kjøper inn MYE godterier og småsjokolader, men det har jeg faktisk ikke råd eller lyst til.

Annonse

Vi pleier også å tømme godteskapet for rester, der ligger det mye som guttungen ikke har spist (han pleier aldri å spise opp alt lørdagsgodtet, og så blir det bare liggende).

I tillegg kjøper jeg noen poser med div godteri på Nille og heller i en stor bolle, så får de velge seg noe derfra.

Men popcornideen er kjempegod, synes jeg. .

Engler er helt klart mer smigrende enn hekser og smådjeveler...

;-)

mvh

Vi slukker lyset og lar vær å åpne døren når det ringer på. Liker ikke denne feiringen. Men julebukkene som kommer på nyttårsaften tar vi vel imot. Da har vi en svær skål med godteri.

Men ingen har vel gått julebukk på 25 år. Jeg har aldri hatt julebukker på døra mi, det var jo slikt vi gjorde når vi var små.

Gi dere nå, da!

Halloween ER noe annet enn julebukker, så slutt å sammenligne. Dessuten er det "hundre" år siden vi faktisk gikk julebukk. Jeg har aldri opplevd det, bare hørt om det i den rørende visa til Prøysen ("Romjulsdrøm"). Julebukker var noe som fantes "i gamle dager" for meg. Og jeg er 34 år!

Nok om det. Popcorn ideen er helt glimrende. de trenger slett ikke få mye. Det som er moro er ikke egentlig godteriet, men alt rundt: å gå sammen med venner, å kle seg ut etc. Jeg synes det er moro så lenge ungene holder fred og koser seg sammen. Det blir ikke gøy dersom det blir en greie der noen ikke får være med og slikt, som unger (spesielt jenter) er gode til.....

Her har vi aldri opplevd noen som har vært uhøflige eller kastet egg etc. Og vi bor i den "fargerike" delen av Oslo. Halloween har alltid godt rolig og stille for seg, så jeg regner med at det blir slik i år også ;)

God halloween ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...