Gå til innhold

Hva gir dere halloween-bukkene?

Anbefalte innlegg

Gjest Madagaskar

Og hvor mange egg havner det på døra di da? I fjor hadde vi åtte egg bortover svalgangen som måtte skures bort etterpå og enda beslag la jeg to kartonger med egg av de som gikk.

Huffda, det hørtes ille ut... Jeg har faktisk aldri fått egg eller annen f...skap mot meg pga dette. Det virker som om ungene er godt oppdratt på det området her hvor vi bor, og også gjennom skolen lærer de at man skal respektere folk som ikke ønsker besøk. :-)

Fortsetter under...

Huffda, det hørtes ille ut... Jeg har faktisk aldri fått egg eller annen f...skap mot meg pga dette. Det virker som om ungene er godt oppdratt på det området her hvor vi bor, og også gjennom skolen lærer de at man skal respektere folk som ikke ønsker besøk. :-)

Reglene er jo slik at hvis man ikke gir så kaster ungene egg. Det er en dum skikk, trick og treat er helt greit men de eggene står jeg helst over.

Gi dere nå, da!

Halloween ER noe annet enn julebukker, så slutt å sammenligne. Dessuten er det "hundre" år siden vi faktisk gikk julebukk. Jeg har aldri opplevd det, bare hørt om det i den rørende visa til Prøysen ("Romjulsdrøm"). Julebukker var noe som fantes "i gamle dager" for meg. Og jeg er 34 år!

Nok om det. Popcorn ideen er helt glimrende. de trenger slett ikke få mye. Det som er moro er ikke egentlig godteriet, men alt rundt: å gå sammen med venner, å kle seg ut etc. Jeg synes det er moro så lenge ungene holder fred og koser seg sammen. Det blir ikke gøy dersom det blir en greie der noen ikke får være med og slikt, som unger (spesielt jenter) er gode til.....

Her har vi aldri opplevd noen som har vært uhøflige eller kastet egg etc. Og vi bor i den "fargerike" delen av Oslo. Halloween har alltid godt rolig og stille for seg, så jeg regner med at det blir slik i år også ;)

God halloween ;)

Enig! God Halloween til deg også. :o)

Reglene er jo slik at hvis man ikke gir så kaster ungene egg. Det er en dum skikk, trick og treat er helt greit men de eggene står jeg helst over.

Reglene er også slik at dersom man slukker utelyset, signaliserer man at man ikke deltar. Det bør følges.

Reglene er også slik at dersom man slukker utelyset, signaliserer man at man ikke deltar. Det bør følges.

Men det er derfor det blir så mye egg her for ungene bryr seg ikke om det. Og av 8 stykker er det bare jeg som åpner og gir godis så jeg vasker ikke eggene,

Annonse

Men ingen har vel gått julebukk på 25 år. Jeg har aldri hatt julebukker på døra mi, det var jo slikt vi gjorde når vi var små.

Det har ikke vært mange julebukker her de siste årene bortsett fra i fjor. Da kom det masse unger fra nabolaget, selv var jeg ute med 3-åringen. Det var kjempekoselig, masse julesanger og glade barn (og voksne). Tror det kommer til å bli mange i år også. Husker selv hvor gøy det var da jeg var liten. Så vi skal nok gå i år også.

Gjest drittunger

Djizez, nå må dere slutte opp!! Herregud, ungene får allerede nok som de er, de må da tåle å få et "nei" en gang i blant! Ser de ungene som ringer på her, de blir jo snurte og kaster småstein på vinduet om de ikke får noe. Bortskjemte drittunger!!

Gi dere nå, da!

Halloween ER noe annet enn julebukker, så slutt å sammenligne. Dessuten er det "hundre" år siden vi faktisk gikk julebukk. Jeg har aldri opplevd det, bare hørt om det i den rørende visa til Prøysen ("Romjulsdrøm"). Julebukker var noe som fantes "i gamle dager" for meg. Og jeg er 34 år!

Nok om det. Popcorn ideen er helt glimrende. de trenger slett ikke få mye. Det som er moro er ikke egentlig godteriet, men alt rundt: å gå sammen med venner, å kle seg ut etc. Jeg synes det er moro så lenge ungene holder fred og koser seg sammen. Det blir ikke gøy dersom det blir en greie der noen ikke får være med og slikt, som unger (spesielt jenter) er gode til.....

Her har vi aldri opplevd noen som har vært uhøflige eller kastet egg etc. Og vi bor i den "fargerike" delen av Oslo. Halloween har alltid godt rolig og stille for seg, så jeg regner med at det blir slik i år også ;)

God halloween ;)

Enig med deg :-)

Det har aldri vært enormt mange som kommer på døra her, men nabolagets unger kommer gjerne og jeg synes faktisk at det er hyggelig. Jeg lager enten noen poser med smågodt, eller så får de minisjokolader eller lignende. Hvis det blir noe igjen, så er det svært velkomment hos lørdagsgjester som finner det i skapet.

Djizez, nå må dere slutte opp!! Herregud, ungene får allerede nok som de er, de må da tåle å få et "nei" en gang i blant! Ser de ungene som ringer på her, de blir jo snurte og kaster småstein på vinduet om de ikke får noe. Bortskjemte drittunger!!

Sånt har jeg aldri opplevd. Her er ungene helt greie; har vi gått tomme (det gjorde vi i fjor), så godtar de det fint og går videre. Hvor i verden bor du? I vårt nabolag bor det unger med mange forskjellige kulturelle bakgrunner, og med foreldre med ulik inntekt og bakgrunn. Men på Halloween synes jeg de oppfører seg helt glimrende!

Gjest Blikkboks

Sånt har jeg aldri opplevd. Her er ungene helt greie; har vi gått tomme (det gjorde vi i fjor), så godtar de det fint og går videre. Hvor i verden bor du? I vårt nabolag bor det unger med mange forskjellige kulturelle bakgrunner, og med foreldre med ulik inntekt og bakgrunn. Men på Halloween synes jeg de oppfører seg helt glimrende!

Hun har sikkert ikke opplevd det, men lest det i avisen, og da er jo ALLE sånn:o)

God søndag!

Gjest girasol

Hun har sikkert ikke opplevd det, men lest det i avisen, og da er jo ALLE sånn:o)

God søndag!

Bare for å kommentere det du sier - vi oplevde at unger kastet egg på husveggen vår fordi vi ikke hadde treats å gi dem! Skikkelig uforskammet synes jeg. Så vedkommende kan godt ha opplevd det. Ikke alle unger er gullunger...

Gjest drittunger

God søndag!

Har faktisk opplevd det mange ganger og det gjentar seg hver gang vi ikke har noe å gi. Sier også det på en skikkelig måte og da forventer jeg faktisk respekt. Men mange barn har blitt ødelagt av godtroende og naive foreldre og resultatet blir dessverre deretter. ha en GOOD søndag U2--

Annonse

Gjest Blikkboks

Bare for å kommentere det du sier - vi oplevde at unger kastet egg på husveggen vår fordi vi ikke hadde treats å gi dem! Skikkelig uforskammet synes jeg. Så vedkommende kan godt ha opplevd det. Ikke alle unger er gullunger...

Uff, det er alltid synd når noen ødelegger for alle di andre.

Virkelig dårlig gjort å få egg på veggen.

Ha en flott søndag, og lykke til på Onsdag. Jeg krysser fingrene for at det ikke skjer igjen.

Gjest Blikkboks

Har faktisk opplevd det mange ganger og det gjentar seg hver gang vi ikke har noe å gi. Sier også det på en skikkelig måte og da forventer jeg faktisk respekt. Men mange barn har blitt ødelagt av godtroende og naive foreldre og resultatet blir dessverre deretter. ha en GOOD søndag U2--

Det syns jeg var leit å høre.

Dumt at det blir sånn, for da ødelegger jo di få, for alle som kan oppføre seg ordentelig å fått en god oppdragelse.

Lykke til på Onsdag. Jeg krysser fingrene for at du ikke opplever noe ubehagelig igjen

Vennlig hilsen

Popcorn bør vel være veldig OK. De fleste barn er glade for det. Og de fleste tenker nok ikke over at dette er en billig løsning.

Vi har oftest få på døra. Jeg har kjøpt inn en pose med seige colaflasker som er pakka i småposer. Synes det er hygienisk.

Det går fint å gi popcorn!! En rimelig løsning som gleder barna. Jeg får ikke så mange på min dør, så da liker jeg å ha 4-5ting til hver. Eks pastilleske,karameller, sjokolade, tyggis osv.

Jeg har også bodd i byen, og da gav jeg mindre til hver, det var jo ikke måte på så mye barn som kom. Og mange ukjente.

Gi dere nå, da!

God halloween ;)

Enig!! :-)

Jeg har heller ikke opplevd julebukk på annet vis enn i Prøysens vise, og jeg er 41 år!! ;-)

Jeg synes popcorn er helt fint, og i særdeleshet at du lager små 'porsjonspakker'. For ellers havner popcornet lett løst oppi halloween-posen/bøtta, og da kan det bli et underlig sammensurium oppi der! ;-)

Jeg bruker å kjøpe småting som er individuelt pakket, sånn typisk fruktkarameller med papir fra Europris. Kjøper alltid noe rimelig, men bare slikt som minst en i huset liker, i tilfelle vi 'brenner inne' med godis etter Halloween.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...