Gå til innhold

Kjele fra IKEA - fått i seg bunnbelegg!

Anbefalte innlegg

Hadde ikke en eneste kjsele fra IKEA før en ellr annen kokk i en avis sa at man like gjerne kunne handle der i stedet for å blakke seg.. Vi kjøpte for en stund tilbake en kjele med svart belegg (teflon) og i går brukte jeg denne til å koke risgrøt. Etter at sønnen min hadde spist to porsjoner fikk jeg øye på bunnen i kjelen, og den var rett og slett rispet skikkelig opp, og det svarte belegget var helt borte enkelte steder! Brukte bare en helt vanlig visp.

Nå er jeg bekymret for hvor mye slikt belegg gutten min har fått i seg, og hvilke følger det evt kan få..??

Hva ville dere gjort i dette tilfellet?

Fortsetter under...

Man skal ikke bruke annet enn redskaper av tre eller teflon (evt.plast) i slike kjeler, _aldri_ metall for da ødelegges de slik du beskriver.

Det er sikkert ikke farlig å få i seg litt en sjelden gang, men store mengder er neppe sunt.

Hei, mij! Går det bra!

Jeg er 99% sikker på at man mener det ikke er farlig å få det i seg på den måten. Det som er farlig, er å varme det opp til x antall grader, for da utvikles en giftig gass.

Det var godt å høre :-)

Hvordan går det forresten med deg og lille knøtt, var det gutt du fikk? :-)

Annonse

Teflon løser seg ikke i magesyren, men går tvers igjennom systemet. Men Teflon kan utvikle giftig gass hvis man varmer det for høyt opp (f.eks. setter platen på full guffe uten å ha noe mat i panna, og venter for lenge). Så det går nok bra! Men ikke bruk stålvisp en annen gang...

Teflon løser seg ikke i magesyren, men går tvers igjennom systemet. Men Teflon kan utvikle giftig gass hvis man varmer det for høyt opp (f.eks. setter platen på full guffe uten å ha noe mat i panna, og venter for lenge). Så det går nok bra! Men ikke bruk stålvisp en annen gang...

Tusen takk for svar! :-)

mil1365380270

Det var godt å høre :-)

Hvordan går det forresten med deg og lille knøtt, var det gutt du fikk? :-)

Ja, gutt! Kjempesøt, kjempesnill, har lyst på flere barn. Men han våkner 2-3 ganger hver natt, det er littegrann slitsomt. Særlig nå når jeg så smått har begynt å jobbe igjen.

Går det bra med din lille jente? Og med deg?

Er ikke så mye her lenger, derfor sent svar. Kikker bare innom nå og da, er så koselig å se gamle nick :)

Ja, gutt! Kjempesøt, kjempesnill, har lyst på flere barn. Men han våkner 2-3 ganger hver natt, det er littegrann slitsomt. Særlig nå når jeg så smått har begynt å jobbe igjen.

Går det bra med din lille jente? Og med deg?

Er ikke så mye her lenger, derfor sent svar. Kikker bare innom nå og da, er så koselig å se gamle nick :)

Har ikke sett deg på leenge :-)

Jo, med min lille jente går det kjempebra, hun er så skjønn at! Men har merket for lenge siden at hun er fullstendig ulik broren sin, så det skal bli spennende! De to går uansett utrolig bra sammen, han er veldig glad i og beskyttende overfor henne. Ingen andre barn får lov å se på "min lillesøster"! Søtt! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...