Gå til innhold

Dropper adventskalender, er det slemt?

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1193653788' post='3706636]

Hæ?! Er det ikke omvendt, da - trekke ut en nellikspiker hver dag? Eller er jeg på vidda nå??! Trodde man starta den 1. desember med 24 nellikspiker, jeg.. *forvirret* :)

Du har helt rett. Det er noen her inne som ikke kan sin Skomakergata gitt.

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1193654584' post='3706643]

Jeg så for meg Andersen, ja... bra jeg ikke huska feil, da *ler*

TVNorge skal sende "Nissene på låven" i reprise i år også. Asbjørn trekker også ut nellikspiker fra appelsinen helt til slutt i hver episode.

Jeg har ikke lest alle innleggene nedover, det er kanskje mange som svarer det samme:

Det går jo an på gjøre litt stas ut av julekalenderen på nrk, å ha pappkalenderen klar, og åpne luken sammen, eller å stikke en nelliksspiker inn i en appelsin hver dag (slik som på skomakergata) osv.

Hvis ikke året skalender på tv faller i smak / passer for alderen, så kan man kjøpe tidligere serier på dvd. Sjekk nrk.no sin butikk. Det finnes også lydbøker med jule-nedtelling, eller bøker dere leser selv.

Det er mange måter å få til advent, og nedtelling til jul, uten gave- og godterihysteri.

-Men mygler ikke appelsinen da?? Etter 24 dager?

Annonse

"Datteren min som nå er 17 år, påstår at hun fremdeles sliter med ettervirkningene :-)"

Det er her en stor del av greia ligger hos meg også. Jeg har heller aldri hatt pakkekalender. Eller, et år var det vel et forsøk, men jeg husker det som et stort nederlag å aldri få det "alle" andre fikk.

Akkurat når det gjelder jul og juleforberedelser tror jeg det er bortimot umulig å følge opp alt det "alle" får.

Jeg føler intens motvilje mot 24 nye småting pr. barn hver desember, det hjelper ikke at enkelte barn blir fornøyde med at mange av dem er nyttige ting som tannbørster og sokker. Etter hva datteren min har fortalt, kan det utarte til atskillig større ting når de blir eldre.

Jeg har ingen verdens ting imot at andre har tradisjon med pakkekalender, men hjemme hos oss ville det vært jeg som måtte ordne det, og det gjør jeg altså ikke.

Men de har enkelte år hatt pakkekalender i barnehagen og på skolen, så de har da fått oppleve kalendergaver også.

Nå som barna er store, kjøper jeg forøvrig 3 skrapekalendre fra Norsk Tipping, og så konkurrerer de og jeg om hvem som vinner mest. En enkel og riktig så kommersiell og materialistisk tradisjon :-|

Akkurat når det gjelder jul og juleforberedelser tror jeg det er bortimot umulig å følge opp alt det "alle" får.

Jeg føler intens motvilje mot 24 nye småting pr. barn hver desember, det hjelper ikke at enkelte barn blir fornøyde med at mange av dem er nyttige ting som tannbørster og sokker. Etter hva datteren min har fortalt, kan det utarte til atskillig større ting når de blir eldre.

Jeg har ingen verdens ting imot at andre har tradisjon med pakkekalender, men hjemme hos oss ville det vært jeg som måtte ordne det, og det gjør jeg altså ikke.

Men de har enkelte år hatt pakkekalender i barnehagen og på skolen, så de har da fått oppleve kalendergaver også.

Nå som barna er store, kjøper jeg forøvrig 3 skrapekalendre fra Norsk Tipping, og så konkurrerer de og jeg om hvem som vinner mest. En enkel og riktig så kommersiell og materialistisk tradisjon :-|

Jeg er jo i bunn og grunn enig med deg. Når ungene får, vet de jo ikke hva det er å mangle, og ofte vil mye bare ha mer slik du beskriver. Er redd for at pakkene vil medføre misnøye fordi de ikke er bra nok ja. Dermed er man nesten tilbake på utganspunktet...... Sukk, det er ikke lett! :-)

Det går fint å stoppe pakkekalenderen. Jeg gjorde det, men mine var litt større da. Vi gikk fra daglige småpakker til en helgepakke/adventspakke. Da fikk de en litt større ting. Det blir nok det i år også. Jeg håper å finne en kalender i butikken som har figurer som i min barndomskalender. Søte små dyr til å henge på kjede. Satselig det :)

Si fra om du finner! Jeg er også på jakt etter en slik. Aller helst de "gjennomsiktige" små figurene i forskjellige farger. *sikle*

Si fra om du finner! Jeg er også på jakt etter en slik. Aller helst de "gjennomsiktige" små figurene i forskjellige farger. *sikle*

Det er nok en stund til kalenderene kommer enda? Men skal prøve å huske ta du skal ha beskjed :) Jeg er ikke flink med husken, så bare spør meg igjen om du vil hehe

Tenker alternativt at det går an å finne endel ting på hobbybutikken som kan henges på kjede. Men da koster det vel sitt.... Får se hva det blir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...