Gå til innhold

å ha 8 barn under tre år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke se på meg, jeg hadde vært innlagt for lenge siden.

Men la meg si det sånn - hadde jeg først fått en og så 4 stykker til så hadde jeg definitivt ikke prøvd å få enda flere! Da hadde jeg kappet egglederne fortere enn svint!

Gjest også en mamma

Jeg har ikke sett programmet. Men hvis dette var prøverørs-babyer, så kan man jo være forberedt på at ting tar tid. Og sjansen for å ende med firlinger er jo uansett liten. Så kanskje de tenkte at det var like greit å sette i gang, for det kan jo fort gå noen år uansett?

Og hva skal de si, liksom? At dette er mareritt på jord og at de helst vil bli kvitt minst halvparten av ungene?

Jeg tror forøvrig at uansett om man har 1 unge eller 10, så finner folk rutiner som får hverdagen til å fungere. Og jo flere unger, jo mer system.

Ja, men de har jo små barn - som en annen skrev har de ikke vært gjennom trassalderen og annet moro ennå.

Og de har garantert ikke fulltidsjobber osv - så før eller siden må det jo bli et økonomisk spørsmål her også.

Allikevel er jeg imponert over hvor positive de var. Ethvert normalt ektepar ville nok vært helt utslitte, men disse to her fokuserte kun på det positive. Igrunnen ganske beundringsverdig!

Ellers enig med deg i at pipen kanskje får en annen lyd når de fire yngste når treårsalderen ;-)

Jeg har ikke sett programmet. Men hvis dette var prøverørs-babyer, så kan man jo være forberedt på at ting tar tid. Og sjansen for å ende med firlinger er jo uansett liten. Så kanskje de tenkte at det var like greit å sette i gang, for det kan jo fort gå noen år uansett?

Og hva skal de si, liksom? At dette er mareritt på jord og at de helst vil bli kvitt minst halvparten av ungene?

Jeg tror forøvrig at uansett om man har 1 unge eller 10, så finner folk rutiner som får hverdagen til å fungere. Og jo flere unger, jo mer system.

Om det var prøverør fikk jeg ikke med meg, så ikke første del av programmet. Men de fikk først 1, deretter firlinger, deretter firlinger på nytt (den ene døde i mors mage) - og alt dette kun i løpet av ca 2 år.

Den siste kommentaren deres var at de kom til å fortsette å få barn, gjerne 12 stykker.

Annonse

Var det prøverørsbarn? Fikk ikke med meg begynnelsen av programmet.

Det var ikke prøverør men hormonbehandling. Far var steril, så de hadde donor. Brukte samme sæddonor hver gang. Første barn ble født normalt men med masse komplikasjoner, slik at mors underliv var delvis ødelagt og hun aldri mere vilel kunne føde normalt (men nå blir jo firlinger tatt med keisersnitt uansett...) Hormonbehandlingen gjorde at flere egg løsnet samtidig, og du kan jo si de fikk full klaff...

Hva jobber angår var hun advokat/dommer, og han sikkerhetsvakt ved rettsbygningen der hun jobbet - slik traff de hverandre.

Var det prøverørsbarn? Fikk ikke med meg begynnelsen av programmet.

Hormonbehandling og inseminering med donorsæd.

Det ble nevnt at legen hadde frarådet dem på det sterkeste å sette igang igjen så tidlig etter første graviditet, men de fikk jo assistanse allikevel.

Jeg ble egentlig litt irritert da jeg så programmet. Jeg følte at dette nesten var en slags 'konkurranse' om å vise hvor mange unger de klarte å få på kortest mulig tid! Tenk - en storesøster som ennå ikke har fylt 3 år, og så har hun 7 småsøsken!! Noe så 'fantastisk'!

det ble litt for mye 'trofé-barn-preg av det hele.

Det ble nevnt at legen hadde frarådet dem på det sterkeste å sette igang igjen så tidlig etter første graviditet, men de fikk jo assistanse allikevel.

Jeg synes det er rart at legene lot seg overtale til å la de få hormonbehandling pånytt og pånytt, når de samtidig frarådet det så sterkt. Fire mnd etter første firlingfødsel var foreldrene på legene for å begynne ny behandling, legene sa nei, men 7 mnd etter fødselen ga de likevel etter??? Og legen satt på TV og sa at dette ikke var tilrådelig??

Da hadde hun jo allerede 5 barn å ha ansvaret for - hvorfor i all verden risikerer hun å gjøre disse barna morløse? *sjokkert og irritert*

Det kan hende de endrer syn på hvor mange flere barn de vil ha når de har hatt åtte barn en stund :)

Jeg er ganske sikker på at om du spør noen som har jobbet i familiebarnehage og har hatt med åtte barn på tur - så vil de ikke ha mer enn to for sitt bare liv antagelig :) Og i barnehage pleier det å være gode rutiner for det meste...

Jeg tenkte som deg! tenk når de har 8 nesten jevnaldrende skolebarn som skal ha hjelp med lekser og oppfølging i forhold til fritidsaktiviteter!! ;-)

Det er jo helt ekstremt med så mange jevnaldrende barn. de fleste som får 8 barn har jo en del mer aldersspredning på barna sine.

Allikevel er jeg imponert over hvor positive de var. Ethvert normalt ektepar ville nok vært helt utslitte, men disse to her fokuserte kun på det positive. Igrunnen ganske beundringsverdig!

Ellers enig med deg i at pipen kanskje får en annen lyd når de fire yngste når treårsalderen ;-)

Ja, jeg er enig i at deres positive innstilling var beundringsverdig. Og du kan komme langt med å ha en positiv innstilling (eller en 'la-det-skure'innstilling??), og med så mange så jevnaldrende barn er positiv innstilling en absolutt nødvendighet, men dette er likevel ikke nok.

Annonse

Jeg synes det er rart at legene lot seg overtale til å la de få hormonbehandling pånytt og pånytt, når de samtidig frarådet det så sterkt. Fire mnd etter første firlingfødsel var foreldrene på legene for å begynne ny behandling, legene sa nei, men 7 mnd etter fødselen ga de likevel etter??? Og legen satt på TV og sa at dette ikke var tilrådelig??

Da hadde hun jo allerede 5 barn å ha ansvaret for - hvorfor i all verden risikerer hun å gjøre disse barna morløse? *sjokkert og irritert*

Nemlig. Fullstendig uetisk, spør du meg.

Jeg trodde en gang at slitet ved å være foreldre var da barna var små. Må si jeg etterhvert har revurdert dette underveis...

Tviler på at holdningen deres er like positiv om noen år, når alle skal ut om morran på skole, gjøre lekser og kjøres hit og dit til alle døgnets tider. Vil jo tro at besteforeldrene etterhvert ikke orker dette mer.

Er fornøyd med mine 3 jeg...holder for meg :-)

Persille1365381127

Jeg tenkte som deg! tenk når de har 8 nesten jevnaldrende skolebarn som skal ha hjelp med lekser og oppfølging i forhold til fritidsaktiviteter!! ;-)

Det er jo helt ekstremt med så mange jevnaldrende barn. de fleste som får 8 barn har jo en del mer aldersspredning på barna sine.

Tenk deg dugnadsdiskusjonen da ;)

Det ble nevnt at legen hadde frarådet dem på det sterkeste å sette igang igjen så tidlig etter første graviditet.

Ja, jeg er enig i at deres positive innstilling var beundringsverdig. Og du kan komme langt med å ha en positiv innstilling (eller en 'la-det-skure'innstilling??), og med så mange så jevnaldrende barn er positiv innstilling en absolutt nødvendighet, men dette er likevel ikke nok.

Enig med deg i det... Jeg klarer ikke for mitt bare liv å forstå hvordan folk kan klare å følge opp så mange unger!! Men det er meg da ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...