Gå til innhold

Enda godt... (fra barnemunn)

Anbefalte innlegg

Junior går i 3. klasse, fikser lesning og matte helt greit, men er ikke spesielt glad i å skrive (og synes ikke det trenger å være "pent" - det får holde om det er omtrent leselig).

Han fikk nok litt "rykk tilbake til start"-følelse da de etter høstferien startet med løkkeskrift, siden han såvidt hadde begynt å få ordentlig sving på de små bokstavene.

Så under matteleksa kom han med en bemerkning som nok var helt oppriktig: "Jeg er glad det ikke fins løkkeTALL!"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289647-enda-godt-fra-barnemunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he, sånn er gutten min på 17 ennå! Han fikk igjen en fysikkprøve med absolutt alt rett og jeg måtte bare spørre hva læreren hadde sagt da han fikk igjen prøven! Svar: Gutteskrift!! (Uff, mente ikke at dette skulle bli et nytt skryteinnlegg, men vi har strevd med håndskriften hans siden han var liten, og læreren hans på barneskolen sa at skriften kom til ¨ødelegge ALT for ham...)

mvh

Annonse

Stakkars ;)

Ders kan imidlertid prise dere lykkelige over å ikke ha måttet slite med løkkskrifthælvetet allerede fra 1. klasse...

Hjelp, det hørtes krevende ut!

Datteren min begynte mot slutten av 2. klasse, tror jeg. Men hun var en racer i skriving, så det var ikke noe problem.

Jeg har to veldig forskjellige barn. Lurer iblant litt på hvor han minste egentlig kom fra (det samme gjorde helsevesenet i sin tid)...

Det tror jeg 3.klasse-kollegaen hans her i huset også er overlykkelig over.

Hver gang jeg spør hvordan det går med skjønnskriften grøsser han og vil ikke snakke mer om den saken.

Jeg skal på konferansetime i dag, så da får jeg vel høre litt...

4. klassingen min er også sånn. De har nå begynt å " binde" bokstavene, dvs de skal nå kunne skrive med sammenhengende bokstaver. Det er ikke så lett men han får det da til slik at det blir leslig.

*he he he*

kunne vært vår tredjeklassing, det der! Her forleden, da han jobbet med løkkeskrifta, lurte han på hvorfor de måtte lære det.

"Fordi det er finere skrift - og så går det raskere å skrive med løkke" forsøkte jeg meg på.

Poden: "Men mamma: Jeg VIL ikke skrive penere eller raskere, jeg!"

*he he he*

kunne vært vår tredjeklassing, det der! Her forleden, da han jobbet med løkkeskrifta, lurte han på hvorfor de måtte lære det.

"Fordi det er finere skrift - og så går det raskere å skrive med løkke" forsøkte jeg meg på.

Poden: "Men mamma: Jeg VIL ikke skrive penere eller raskere, jeg!"

Nei, min sønn synes også det må holde så lenge det er i nærheten av leselig...

Annonse

4. klassingen min er også sånn. De har nå begynt å " binde" bokstavene, dvs de skal nå kunne skrive med sammenhengende bokstaver. Det er ikke så lett men han får det da til slik at det blir leslig.

så rart at det er så forskjellig..! 2.-klassingen min skal begynne med løkkeskrift neste uke, og de binder dem sammen fra begynnelsen av (så snart de kan nok bokstaver til å lage et ord da;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...