Gå til innhold

Morsmelk/morsmelkerstatning?


zip

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting jeg. Har lest bakpå morsmelkerstatnings boksene at f.eks en som er 2-4 uker skal ha 120 ml med erstatning. Spiser de det samme når en ammer de (morsmelk)?. Vet ikke om jeg har så mye melk, men han virker fornøyd.

Jeg pumper i tillegg til at han får pupp (med skjold) pga veldig såre vorter. Pumper som regel etter at han har spist. Tror ikke han spiser så mye som 120 ml.

Men så lenge han er fornøyd så er det vel greit?. Lurte bare på om mengden morsmelk liksom skal være lik mengden erstaning hvis jeg f.eks bare pumper et måltid til han, uten at han får pupp (Må la sårene lege seg litt).

Når sårene er bedre skal han få vanlig pupp igjen -håper det går bra.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære zip. Årsaken til at det står en oppgitt mengde på morsmelkserstatning er fordi at man må ha en mengde å gå utifta. når du ammer så behøver du ikke tenke på det, men følg barnets vektøkning. Det at barnet virker fornøyd er ikke alltid et godt nok tegn på om det barnet spiser nok til å gå opp i vekt. Det bør også kontrollveies jevnlig til du kjenner barnet og klarer selv å vurdere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

Bare en liten kommentar.... Barnet tømmer brystet bedre enn pumpen, så ikke bruk pumpen til å "måle melkemengde"... Det kan gi det helt galt bilde....

Så lenge barnet er fornøyd og vektøkningen er tilfredstillende er alt ok.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...