Gå til innhold

Hodepine i snart en uke...

Anbefalte innlegg

Jente på 11 år har hatt kraftig hodepine i en uke. Jenta ligger nå på sykehuset og der prøver de å finne årsaken til hodepinen. Hittil har dem ingen svar. Hun har tidligere slått hodet mot bakken og fikk blødning inni hodet. Dette er sjekket med MR og svaret var ingen blødning. Legene mistenker at det kan være migrene. Er det normalt at migrene kan vare så lenge? Jenta har bl.a fått voltaren, paracet, paralginfort og ibux mot hodesmertene. Disse hjelper så lenge smertestillende varer, men hodepinen kommer strax tilbake virkningen av disse er over. Hvis hun har migrene, hvorfor får hun da ikke imigran? Jeg bruker imigran når jeg har migrene. Kan hodepinen skylles noe annet?? Noe med ryggen, hjertet? Er veldig bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289688-hodepine-i-snart-en-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt du er bekymret. For det er temmelig forferdelig når det er noe med barna. Jeg har ikke medisinsk kompetanse til å uttale meg, men har nå en del personlig erfaring. Jeg tenker at det er et godt tegn at hun responderer på de medisinene du lister opp. Selv om virkningen går over. Jeg har selv hatt svært mange ulike hodeplager, deriblant migrene, og barnet mitt fikk diagnostisert migrene ved 6-årsalder. Mitt barn fikk heller ikke tilbud om migrenemedisin, men skulle i følge nevrologen, som var regnet som svært dyktig på sitt område, ta vanlige smertestillende. Dobbel dose.

Jeg ville latt en kiropraktor sett på mitt barn hvis jeg var i ditt sted. Et fall kan føre til skjevstilling i nakken som kan gi langvarige smerter. Av erfaring vet jeg godt at dette hverken blir sett på som nødvendig av hverken primærleger, fysioterapeuter eller nevrologer. Så å spørre dem til råds rundt denne tingen er det ikke vits i. Det er betryggende å vite at det ikke er noe som er riv ruskende galt i nakken, ryggen. Og de andre behandlerne har knapt sett på nakken min, eller vært i stand til å se noe som helst galt om de så etter.

Hun er ikke for ung til en time hos kiropraktor.

Et migreneanfall kan vare i tre døgn, men man kan få flere etter hverandre, og noen ganger etterfølges de av muskelsmerter som gjør at det ikke blir opphold i selve hodepinen.

Mvh

Jeg vil bare presisere at en kan bli temmelig invalidisert av smerte også ved låsninger i nakken. Jeg har selv vært sengeliggende pga slike smerter. Og jeg opplever også at det kan trigge migrene, slik at det blir dobbelt opp.(I tilfelle du ikke selv har opplevd det.)

Jeg skjønner godt du er bekymret. For det er temmelig forferdelig når det er noe med barna. Jeg har ikke medisinsk kompetanse til å uttale meg, men har nå en del personlig erfaring. Jeg tenker at det er et godt tegn at hun responderer på de medisinene du lister opp. Selv om virkningen går over. Jeg har selv hatt svært mange ulike hodeplager, deriblant migrene, og barnet mitt fikk diagnostisert migrene ved 6-årsalder. Mitt barn fikk heller ikke tilbud om migrenemedisin, men skulle i følge nevrologen, som var regnet som svært dyktig på sitt område, ta vanlige smertestillende. Dobbel dose.

Jeg ville latt en kiropraktor sett på mitt barn hvis jeg var i ditt sted. Et fall kan føre til skjevstilling i nakken som kan gi langvarige smerter. Av erfaring vet jeg godt at dette hverken blir sett på som nødvendig av hverken primærleger, fysioterapeuter eller nevrologer. Så å spørre dem til råds rundt denne tingen er det ikke vits i. Det er betryggende å vite at det ikke er noe som er riv ruskende galt i nakken, ryggen. Og de andre behandlerne har knapt sett på nakken min, eller vært i stand til å se noe som helst galt om de så etter.

Hun er ikke for ung til en time hos kiropraktor.

Et migreneanfall kan vare i tre døgn, men man kan få flere etter hverandre, og noen ganger etterfølges de av muskelsmerter som gjør at det ikke blir opphold i selve hodepinen.

Mvh

Takk for svaret.

Skal vi selv bestille time til kiropraktor? Eller via lege i sykehuset? Nevnte til lege at kan dem ikke sjekke rygg og nakke, men fikk til svar at det er naturlig at barnet nå har stiv nakke siden ho har vært syk i en uke, og vært sengeliggende.

Takk for svaret.

Skal vi selv bestille time til kiropraktor? Eller via lege i sykehuset? Nevnte til lege at kan dem ikke sjekke rygg og nakke, men fikk til svar at det er naturlig at barnet nå har stiv nakke siden ho har vært syk i en uke, og vært sengeliggende.

Jeg har vært i dette systemet med nevrologiske plager, ulike typer hodepine og hauger av ulike typer spesialister. Jeg har vel sjeldent møtt på noen der som er speseielt glad i kiropraktorene eller i tanken om låsninger for den del. Du kan vente lenge skal du gå gjennom dem eller få annet enn skepsis.

Det de svarer deg når du spør dem sjekke nakken er vel omtrent det jeg ville ventet meg ja. De er heller ikke i stand til å kjenne annet enn at der er muskelvondt.

Jeg ville selv bestilt time enten hos kiropraktor eller naprapat for den del. De er også flinke med manipulering og øvelser. Kanskje ligger ikke hele problemet her men ofte kan de gjøre noe. Ville spurt på senteret der du bestiller om det er noen som er spesielt flink med barn. Du bestiller direkte uten å gå via lege.

Hvis de ikke finner noe gjør de ingen ting. Og de er spesielt forsiktige med barn. Så du har lite å tape og når ungen din lider ville jeg ikke nølt.

Lykke til! Kiropraktorer har så godt som like lang utdannelse på akkurat dette området med nakke, ledd, sener og muskulatur som vanlige leger har på alt mulig annet. Legene vil ikke anerkjenne dette, men dette er et område kiropraktorene har spesialisert seg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...