Gå til innhold

Pistolskyting før barne-tv

Anbefalte innlegg

Gjest klaymen

Er det bare meg som er så innmari gammeldags? På reklame for Fabrikken har det to ganger nå løpt to barn rundt og skutt på hverandre med pistol. Jeg syns det er helt på trynet at barn for det første har naturtro pistoler på tv, og for det andre skyter _på_ hverandre??

Merkelig barne-tv syns nå jeg. Jeg svelger og svelger for å få ned kamelen som heter lekesverd og vannpistoler, men naturtro ekte utseende pistoler og revolvere kommer ikke inn døra her. Og så løper de rundt og leker og skyter på hverandre på barne-tv?

Syns dere jeg overreagerer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289696-pistolskyting-f%C3%B8r-barne-tv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Så ikke dette, men har reagert før på dagens NRK barne-tv!!! Syns f.eks. det er utrolig mye nifse øyne ute og går. Storesøster her i huset er livredd for alle disse skumle figurene med sinte gule selvlysende øyne som blir sendt på barne-tv. Og hun er nesten 6 år!!

Jeg har ikke sett det, men er det en reklamesnutt for et annet program som vises rett før barne-TV?

Fra den tiden min pode interesserte seg for NRK Barne-TV husker jeg at jeg noen ganger reagerte på slike reklamesnutter rett før/etter barneTV, blant annet en for "Puls" der de skulle snakke om en som hadde foretatt kjønnskifte, og Puls-dama sa med halvdramatisk stemme omtrent noe slikt: "hun ble født som gutt, men har nå opereret seg for å bli dame. Møte Lise i Puls" .....;-)

Jeg kan gjerne snakke med tiåringen min om dette med kjønnskifte, men det var ikke særlig festlig å få dyttet dette i fleisen når man har en 4-5-6-åring!

Gjest klaymen

Tusen takk for svar, det er godt å høre at det ikke bare er meg

:-)

Det var en såkalt promo, reklame for egne programmer på nrk ja. Jeg sendte en mail jeg, og fikk svar i går kveld:

''NRK setter stor pris på tilbakemeldinger fra publikum, både ros og ris. Det er flott at våre lyttere og seere engasjerer seg og tar seg tid til å gi oss dette.

NRK skal ikke sende egenreklame, såkalt promo, som er voldelig, skremmende eller på andre måter uegnet for barn før kl 2100, og spesielt ikke like før og etter barne-tv.

Ditt synspunkt på det som ble sendt før barne-tv i dag er notert og videreformidles til programredaksjonen, samt NRKs ledelse.''

Det var jo et greit svar :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...