Gå til innhold

Julekalender fra Lego: erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har lurt på å kjøpe julekalender fra lego til min to på 6 og 8. ser at sparkjøp har både lego city og lego belleville. Jeg vil tror det passer greit til dem? er det noe stas å ha tror dere, eller bør jeg satse på noe annet? Hadde palymo i fjor tror kansje at lego er mer gøy? Eller? Blir det barnslig? Mine er ikke så redde for å være barnslige, da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289818-julekalender-fra-lego-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg litt over gjennomsnittet glad i lego da, men jeg synes de er fine. Vi har hatt i mange år.

Fint! Ikke for barnslig for 8 åringen (jente)? er det gøy å åpne, eller er det liksom bare en liten kloss hver dag? er det flere figurer (det er gjerne figurene som er mest populære her i huset)?

Fint! Ikke for barnslig for 8 åringen (jente)? er det gøy å åpne, eller er det liksom bare en liten kloss hver dag? er det flere figurer (det er gjerne figurene som er mest populære her i huset)?

Det er et lite byggesett hver dag, med noen få klosser. Husker ikke hvor mange figurer det var i den city-kalenederen vi hadde sist,men det var da noen, gjerne en figur og noe tilbehør som hørte til, verktøy feks. En dag var det en skater med skateboard :)

Jeg tror kanskje åtte år er i øvre del av målgruppen, men 11-åringen min vil visst ha i år også. Men hun er også ver gjennomsnittet glad i lego. Hun vil forøvrig ha city-kalenderen.

Denne var den siste vi hadde:

http://guide.lugnet.com/set/7324

Og det se ut som om den hadde ni figurer:

http://www.peeron.com/inv/sets/7324-1

Annonse

Gjest klaymen

Jeg er veldig glad i Lego, og seksåringen også. Men vi hadde Legokalender et år, der det mest var små juleting, nisser, juletrær, og en og annen liten flyting og sånt, og det ble litt for kjedelig for gutten her i huset. Han syns ikke det var veldig stas å bygge en bitteliten julepresang eller en nissejente ;-)

Får se om vi prøver igjen i år, han er blitt litt større og bygger mer selv, kanskje det er mer moro da.

Gjest Elextra

Jeg synes det blir litt for mange små deler og det passer ikke med et lite byggesett når vi skal spise frokost. Muligens har barna vært for små når de har fått den?

Er glad i lego, men ville foretrukket at det var en stor kloss eller hver dag fremfor disse ørsmå byggesettene, med klosser som er lite egnet til annet.

Har ikke prøvd lego-kalender men prøvde Playmo et år. Det jeg absolutt ikke var klar over da jeg bestilte Playmo-kalenderen var at jeg selv måtte montere hele greia - brette 24 små esker som skulle hektes på en veggkalender pluss putte 24 små gaver oppi eskene. Hadde vært mye deiligere å få den med lekene ferdig i luker!! ;-)

Takk for en kjempeide!! Har lurt på hva jeg skal finne på i julekalenderne i år og har aldri visst at det fantes slike kalendere fra Lego. Og Playmo også, var det sånn? Får man kjøpt begge deler på Sparkjøp? Hva koster de sånn ca?

Tror ikke sparkjøp har playmo, bare lego. Ellos hadde playmo i fjor, hvis jeg ikke husker feil. Legokalenderen koster 170,- på sparkjøp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...