Gå til innhold

Hvor kjøper dere julekalender (til pakker)?

Anbefalte innlegg

Ser at Efoll skal bestille på Sparkjøp.. men siden er fortsatt død ser det ut til. Er det andre steder jeg kan få kjøpt en koselig pakkekalender som ikke koster 500,- kr? Skulle egentlig brodere selv, men kom aldri så langt.. :( Og nå er det for sent.. rekker det aldri med så fullbooka kalender frem mot jul.

Hva har man i pakkene til en to-åring? Kan jo ikke bare få godis heller.. Sokker og sånne ting er vel heller ikk poppis.

Fortsetter under...

Vi henger opp pakkene i gardinstanga på kjøkken! Praktisk i forhold til at ungene ikke rekker opp selv og så pynter det opp på kjøkkenet!

Hos oss er det viktig at det ikke blir så mye småting som ikke blir brukt til noe. Derfor kjøper jeg heller et par skikkelige leker/figurer og så får de heller andre ting i de andre pakkene.

Pakkene her er alt innkjøpt og hos oss ble det (begge to på 3 og 5 får pakke hver dag):

- Shrek, esel, drage og katt figur (fordelt på 4 pakker kjøper ikke dobbelt av slike figurer så de får dele)

- Postkort med kveldstur til kjøpesenter (et barn får en dag, det andre en annen dag) Dette var stor stas for begge to i fjor. Vi kjøpte is, gav penger til frelsesarmeen,hørte på kor som sang og kjøpte julegave til broren, så på juleutstillingen osv. Skal nevnes at våre barn omtrent aldri er med på kjøpesenteret selv om vi bor 5 min unna!

-hver sin sparebørse (på toysrus hadde de en plastikk-krukke som teller pengene!)

-10 kroner som de kan putte på sparebørsa si (de skal få spare til noe de ønsker seg på denne bøssa!)

- Sjokoladenisser

- pepperkakehus den dagen vi skal bake det

- kinotur

- Tog tur til besteforeldrene (15min med tog! dette er noe vi aldri gjør med ungene. Kanskje blir det en busstur til sentrum og! Vi tar vanligvis aldri bussen så det er kjempestas)

- Tur til svømmehallen

- Blyant med flere farger

- stempel

- liten tegneblokk

- Tatoering (fra fiskepinneeskene!!!)

- fargebad, knitrebad og konfettibad (fra helti100.no) Disse blir åpnet på de dagene de skal bade!

-Mangler å kjøpe to nye julebøker de skal få!

- puslespill på lille juleaften

-julenisseboxer!

- Tur til julenissebyen i Egersund!

-lommelykter (vi skal gå kveldstur den kvelden med lommelykter, var kjempestas i fjor!)

Ellers har jeg i tidligere kalendere kjøpt duplosett (dyreparken) som jeg har delt opp i flere gaver, de har fått tannkoster, tran (det er visst kjempegodt), byggmesterbobbkjeks, julepynt, en liten julesjokolade (kjempestas å få spise før barnehagen), Kjøpt pakke med plastikkdyr jeg har delt utover flere dager, tur til akebakken, overnatting hos mormor, teater osv.

Jeg synes det er kjekkest med en blanding av opplevelser og ting. Men synes desember er så travel at jeg ikke rekker opplevelser hver dag selv om det hadde vært koseligst!

Gjest her hos oss

Jeg skal gi adventsgaver i steden for kalender. Hver søndag i advent får de en gave, og da blir det ikke mange småting. Det er ikke store gaver, men f.eks. en dvd på deling, noen hobbyting, julehefte, eller strømpebukse.

(Jeg har ikke kjøpt og bestemt meg enda.)

Vi henger opp pakkene i gardinstanga på kjøkken! Praktisk i forhold til at ungene ikke rekker opp selv og så pynter det opp på kjøkkenet!

Hos oss er det viktig at det ikke blir så mye småting som ikke blir brukt til noe. Derfor kjøper jeg heller et par skikkelige leker/figurer og så får de heller andre ting i de andre pakkene.

Pakkene her er alt innkjøpt og hos oss ble det (begge to på 3 og 5 får pakke hver dag):

- Shrek, esel, drage og katt figur (fordelt på 4 pakker kjøper ikke dobbelt av slike figurer så de får dele)

- Postkort med kveldstur til kjøpesenter (et barn får en dag, det andre en annen dag) Dette var stor stas for begge to i fjor. Vi kjøpte is, gav penger til frelsesarmeen,hørte på kor som sang og kjøpte julegave til broren, så på juleutstillingen osv. Skal nevnes at våre barn omtrent aldri er med på kjøpesenteret selv om vi bor 5 min unna!

-hver sin sparebørse (på toysrus hadde de en plastikk-krukke som teller pengene!)

-10 kroner som de kan putte på sparebørsa si (de skal få spare til noe de ønsker seg på denne bøssa!)

- Sjokoladenisser

- kinotur

- Tog tur til besteforeldrene (15min med tog! dette er noe vi aldri gjør med ungene. Kanskje blir det en busstur til sentrum og! Vi tar vanligvis aldri bussen så det er kjempestas)

- Tur til svømmehallen

- stempel

- liten tegneblokk

- fargebad, knitrebad og konfettibad (fra helti100.no) Disse blir åpnet på de dagene de skal bade!

-julenisseboxer!

-lommelykter (vi skal gå kveldstur den kvelden med lommelykter, var kjempestas i fjor!)

Ellers har jeg i tidligere kalendere kjøpt duplosett (dyreparken) som jeg har delt opp i flere gaver, de har fått tannkoster, tran (det er visst kjempegodt), byggmesterbobbkjeks, julepynt, en liten julesjokolade (kjempestas å få spise før barnehagen), Kjøpt pakke med plastikkdyr jeg har delt utover flere dager, tur til akebakken, overnatting hos mormor, teater osv.

Jeg synes det er kjekkest med en blanding av opplevelser og ting. Men synes desember er så travel at jeg ikke rekker opplevelser hver dag selv om det hadde vært koseligst!

Det hørtes jo kjempekoselig ut! :) Skal stjele noen av dine ideer når jeg gutten min blir eldre.. kanskje til neste år. :) Kanskje best at jeg bare kjøper sjokoladekalender i år da.. Han skjønner jo ikke noe aærlig av det ennå.. Hmm...

Det dytter også noen nyttige pakker innimellom. Sokker, tannbørste osv. Det har faktisk være like populært.

Og en lapp om at man skal bake pepperkaker er også topp. Evt. andre ting som skal gjøres før jul. Kanskje noen julekort/glitter?

Du trenger ikke ha pakkekalender til en toåring som ikke har eldre søsken som får. Det holder lenge at dere gjør noe hyggelig og "julete" i adventshelgene og de dagene dere ellers har tid.

Men altså, det raker ikke meg om du vil at han skal ha en for din egen del.

Annonse

Du trenger ikke ha pakkekalender til en toåring som ikke har eldre søsken som får. Det holder lenge at dere gjør noe hyggelig og "julete" i adventshelgene og de dagene dere ellers har tid.

Men altså, det raker ikke meg om du vil at han skal ha en for din egen del.

Jada, julete ting gjorde vi også i fjor, som å bake pepperkakehus, lage julepynt osv. Ikke bare med han da så klart for da var han jo så liten, men han fulgte med med store øyne og kosa seg, selv om han ikke skjønte bæret. :) Han elsker (som alle andre unger) å få pakker, men tror nok jeg venter til neste år.. Blir vel en sjokoladekalender i år. Det er jo liksom tradisjon med kalender da, uansett alder. :) men trenger ikke være pakke-kalender.

Jada, julete ting gjorde vi også i fjor, som å bake pepperkakehus, lage julepynt osv. Ikke bare med han da så klart for da var han jo så liten, men han fulgte med med store øyne og kosa seg, selv om han ikke skjønte bæret. :) Han elsker (som alle andre unger) å få pakker, men tror nok jeg venter til neste år.. Blir vel en sjokoladekalender i år. Det er jo liksom tradisjon med kalender da, uansett alder. :) men trenger ikke være pakke-kalender.

Men da rekker du jo å brodere en til _neste_ år! ;-)

Jeg satte i gang alt for sent til å bli ferdig til den jula gutten var 2,5 år, så da ble det pakkekalender fra det året han var 3,5 istedet! ;-)

- Sjokoladenisser

- kinotur

- Tur til svømmehallen

- stempel

- liten tegneblokk

-julenisseboxer!

Her var det mange gode forslag!

Jeg pleier også å ha en blanding av ting og opplevelser. Og det er like populært.

Viskelær, penner, truser, sokker, tannbørster, tannkrem, spenner, hårstrikk osv

Men det blir jammen mange pakker når en har tre barn!

Her var det mange gode forslag!

Jeg pleier også å ha en blanding av ting og opplevelser. Og det er like populært.

Viskelær, penner, truser, sokker, tannbørster, tannkrem, spenner, hårstrikk osv

Men det blir jammen mange pakker når en har tre barn!

Hos oss er det kun 24 pakker - og ungene har annenhver dag. Det fungerer veldig greitt. De lærer å dele, og gleder seg veldig til det er deres tur.

Men pakkene er litt større enn om de hadde fått hver dag begge to.

Gjest tog er kult

Til 2åringens kalender kan du kjøpe tog? Så får først lokomotivet og deretter en vogn/bagasje for hver dag? Finnes nok i både billige og dyre utgaver :)

Det var et godt tips til andre også. Hvordan skal en si dette, er du på msn?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...