Gå til innhold

Skilte foreldre belaster skolen. Link.

Anbefalte innlegg

Nei, jeg vil jo selvsagt ikek at du skal avgjøre. det jeg prøver å si er at det er ikke alltid det å si "dere får bare bli enige" virker. Noen ganger er ikke enighet noen opsjon, dessverre.

Jeg får jo separate konferanser, så jeg har ikke dette problemet. Det jeg reagerer på i denne tråden er at jeg får en sterk følelse av at jeg er barnslig som ikke stiller samtidig med eksen, og at mitt barnslige trass for å slippe å møte ham, er direkte årsak til at feks adhd barn, og andre med problemer lider på grunn av at jeg er teit.

Det jeg prøver å si er at jeg for det første nekter å tro at problemet er så stort at sånne som meg ødelegger hele gleden med jobben for de aller fleste lærere. Og at noen ganger har man svært gode grunner for å ikke ha felles konferansetimer, og da bør man få det. Kostnaden er ikke så stor at landet ikke har råd til dette, det er jeg overbevist om :-)

Syns slettes ikke at du skal ha dårlig samvittighet. I mange sammenhenger så kan dette være en løsning som absolutt er det beste for barna. I andre sammenhenger så er det trist at foreldrene ikke klarer å skyve ting til side. I mitt tilfelle handler det ikke om bitterhet eller at jeg ikke ønsker ett samarbeid, men en konklusjon etter mange års forsøk. Det beste for meg og mine barn er å skjerme oss. Skulle jeg valgt så ville jeg ønsket samarbeid.

Jeg har lært meg til å ikke mene så sterke ting om folk jeg. Det er mye man ikke vet.

Fortsetter under...

• Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

47

• multippel

32

• pekkaline

15

• morsan

12

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg vil jo selvsagt ikek at du skal avgjøre. det jeg prøver å si er at det er ikke alltid det å si "dere får bare bli enige" virker. Noen ganger er ikke enighet noen opsjon, dessverre.

Jeg får jo separate konferanser, så jeg har ikke dette problemet. Det jeg reagerer på i denne tråden er at jeg får en sterk følelse av at jeg er barnslig som ikke stiller samtidig med eksen, og at mitt barnslige trass for å slippe å møte ham, er direkte årsak til at feks adhd barn, og andre med problemer lider på grunn av at jeg er teit.

Det jeg prøver å si er at jeg for det første nekter å tro at problemet er så stort at sånne som meg ødelegger hele gleden med jobben for de aller fleste lærere. Og at noen ganger har man svært gode grunner for å ikke ha felles konferansetimer, og da bør man få det. Kostnaden er ikke så stor at landet ikke har råd til dette, det er jeg overbevist om :-)

For det første, du er ikke teit, har jeg aldri sagt og aldri ment. Jeg mener bare at alle situasjoner er ikke som din og likevel sitter det to foreldre som hater synet av hverandre og motarbeider hverandre på alle tenkelige og utenkelig måter. Midt imellom står et barn som er komplett uskyldig oppi det hele. Disse barna må settes i fokus når det er snakk om oppvekstvilkår og utdanning, og oppfølging rundt dette. Da forundrer det meg at voksne mennesker fremdeles ikke ser klart og ikke greier å sette tilside barnslige uenigheter for barnet sin skyld. Barnet som de begge elsker og ønsker alt godt. I stedet skyver foreldrene ansvaret over på allmennheten. Det synes jeg er teit. Og igjen... jeg mener dette på generell basis og kan ikke ta en million forbehold... innlegget ville bli alt for langt og kjedelig da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...