multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg fundere også på hvilken tyngde 'borgelig' har i en barnefordelingssak. Forsøker å forestille meg dommerens sjokkerte ansikt ved utsagnet: "Dessuten er hun borgelig!" ;-) Det er ting det offentlige burde blande seg mindre i. Og det er ting der det offetnlige burde bli flinkere å gripe inn. Hyggelig å høre om noen som ser ut til å ha opplevd at rettsapparatet fungerer som det skal. mvh hehe Han forsøkte vel å fremstille meg som en som ikke kunne tolerere litt anderledeshet, og at det var det det handlet om. Det hadde selvsagt ikke noe med alternativ livsstil å gjøre, men om grov omsorgssvikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Kvinner i denne situasjonen tar faktisk skade av det. De mister ofte grenser for seg selv, samtidig som at det er vanskelig å forstå hva som skjer. Vi mennesker tåler enormt mye dritt mot oss selv, ser vi andre gjennomgå det samme tenner vi på pluggene. Jeg leste om en kvinne som jevnelig ble slått av sin mann, det var først da mannen begynte å slå hunden i huset at hun følte at nok får være nok!:-) Jeg syns det var veldig illustrende. Jeg har ofte tenkt på hva ville jeg tenkt om min søster for eksempel hadde opplevd det samme som jeg, jeg hadde ikke tålt det! Det er sikkert! Så når man er kommet dit at man forstår at her er det bare å komme seg vekk er det heller ikke sikkert at man klarer å se faktisk hvor ille det er. Relasjonene er der og man må bare forholde seg til det. Jeg må innrømme om jeg hadde tenkt klart fra begynnelsen, så hadde jeg vært glad for nå å slippe å forholde meg til min eks, og også alle de problemer han har tilført mine barn. Handler ikke mye av det du skriver om grenseer som flyttes sakte? Det er utrolig hva mennesker kan vende seg til både som enkeltindivider og grupper om man flytter grensene bare litt etter litt. Jeg tror både menn og kvinner går på denne limpinnen. Men kvinner er nok mer utsatt når det gjelder "hjemmevold". mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Og til de som sier at foreldrene værsågod skulle fått betale selv - jeg betaler gjerne ganske mye for å slippe å treffe min eksmann, men det skal vel ikke være slik at de barna som ikke har foreldre som kan avse penger er de som skal få skikkelige konferansetimer.....??? Ikke skjønner jeg hvor tallet 700 per halvtime kommer fra heller. Det er få yrkesgrupper som har en timepris på 1400 kroner. Hva betaler du for en halv time hos frisør? Eller ti minutter hos tannlegen? 700,- for en halv time konsulenttjeneste er ingen upris, spesielt ikke om det er på kveldstid. Du kan ikke se bort fra merarbeid ut over den doble konferansetimen. Om man sier 700,- eller et annet beløp, er ikke hovedpoenget. Poenget er om skolen skal belastes med dette alle den tid langt viktigere oppgaver enn å stryke kranglevorne foreldre medhårs står uløste. (Ser her bort fra de få tilfellene som handler om vold eller grove trusler.) De 12 timene, kansje på ettermiddag, kunne vært de tolv timene som hadde gjort en stor forskjell for f.eks. et barn med ADHD, men som nå faller bort. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Handler ikke mye av det du skriver om grenseer som flyttes sakte? Det er utrolig hva mennesker kan vende seg til både som enkeltindivider og grupper om man flytter grensene bare litt etter litt. Jeg tror både menn og kvinner går på denne limpinnen. Men kvinner er nok mer utsatt når det gjelder "hjemmevold". mvh Jo det tror jeg du har rett i. Samt at det blir ett kaos følelsesmessig når kjærlighet også er innblandet i det hele. Det er gode perioder som oppleves kanskje som det "sanne" i forholdet. Når mannen da gjør ting som f.eks hente barna i barnehagen så opplever man han som kjempesnill....selv om det er noe som andre tar som en selvfølge. Virkeligheten blir sakte men sikkert helt forvridd,samtidig som man tar på seg skylda for mesteparten av det som er galt. Til slutt ble ialle fall jeg temmelig skrudd i hodet. Jeg har trengt tid til å venne meg til alminnelig tankesett igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 ''Nå ser jeg bort fra det mindretallet som absolutt bør forskånes fra å møte hverandre.'' Men hvordan skal man avgjøre hvem dette mindretallet er? Og HVEM skal gjøre det? Man må ha kriterier, saksbehandlingsrutiner etc etc, og dette blir heller ikke billig. Og hva blir konsekvensen for barna og vedkommendes foreldre at man må 'legge fram sin nød' for å få 'lov' til å ha separate møter med læreren? Det er ofte veldig besnærende å tenke at man må innføre spesialordninger tilpasset ulike grupper, men dette kan være både kostbart, urettferdig og stigmatiserende, fremfor å ha lik ordning for alle foreldre som ber om separate møter med læreren. Jeg er helt enig med deg i at det er ekstremt urimelig at det går utover ressursbruken forøvrig, men jeg kan ikke se noen annen utvei enn å la lærerne får overtidsbetalt for de timene der foreldrene ber om doble konferansetimer. Verden blir ikke bedre fordi om man holder for øyne og ører og sier at egentlig burde ikke verden være sånn som den er. Der foreldrene ikke bør møtes, kan man legge ved en ubegrunnet erklæring fra politi eller barnevern. Saken vil sannsynligvis ha vært innom de innstansene allerede. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det skal gis ekstra midler og overtidsbetalt for at læreren skal jobbe dobbelt for foreldre som ikke vil være i samme rom, når det ikke gis noe som helst ekstra for en elev som sliter som en gal i matte. Det er urettferdig det. Det som vil komme flest barn til gode da, er heller at hele ordningen med dobbeltarbeid avvikles til fordel for å bruke tiden direkte på elevene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jo det tror jeg du har rett i. Samt at det blir ett kaos følelsesmessig når kjærlighet også er innblandet i det hele. Det er gode perioder som oppleves kanskje som det "sanne" i forholdet. Når mannen da gjør ting som f.eks hente barna i barnehagen så opplever man han som kjempesnill....selv om det er noe som andre tar som en selvfølge. Virkeligheten blir sakte men sikkert helt forvridd,samtidig som man tar på seg skylda for mesteparten av det som er galt. Til slutt ble ialle fall jeg temmelig skrudd i hodet. Jeg har trengt tid til å venne meg til alminnelig tankesett igjen. Høres ut som noe jeg har hørt en del ganger før. Og de fleste som havner i den situasjonen tror jeg på forhånd kunne sverget på at de aldri ville funnet seg i noe slikt. Tror det kan skje de aller fleste gitt den 'riktige' kombinasjon av omstendigheter. Tror noe lignende skjer med barn som mobbes over lang tid. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Da må jeg virkelig si at min eks sparer staten for mye. Han har nemlig ingen kontakt med sin datters skole. Er det en fordel eller ulempe for din datter, tatt i betraktning hvordan han ellers er? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Tanken kan virke besnærende, men jeg håper inderlig ikke at det innføres et slikt 'botsystem' på skolen. Slik som situasjonen er nå, ville det ikke rammet oss, men jeg tror at slikt vil bare ramme barna, som lett kan bli hengt ut som barna til dem som hele tiden må betale bøter. At skolen f.eks. tar 100,- kroner for å ordne et måltid til et barn, ville jeg ikke se på som en bot, men som en rimelig godtgjøring for merarbeid. (Beløpet kan sikkert diskuteres.) Jeg slites mellom ønsket om at de som virkelig trenger det skal få det vederlagsfritt og en tendens til at skolen pålegges oppgaver i hovedsak fordi foreldre som kunne gjort bedre ikke gjør det. Å ikke klare å samarbeide om en konferansetime er en slik ting. Det tas nærmest som en selvfølge at skolen bare skal stille opp å gjøre dobbelt arbeid eller mer. Jeg synes ikke det burde være en selvfølge i det hele tatt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Høres ut som noe jeg har hørt en del ganger før. Og de fleste som havner i den situasjonen tror jeg på forhånd kunne sverget på at de aldri ville funnet seg i noe slikt. Tror det kan skje de aller fleste gitt den 'riktige' kombinasjon av omstendigheter. Tror noe lignende skjer med barn som mobbes over lang tid. mvh Alle kan havne i en slik situasjon. Eller kanskje ikke alle, men det er iallefall ikke en bestemt kategori kvinner. Jeg leste en veldig god artikkel her på nettet om emnet. Artikkelforfatteren var advokat, men jeg trodde da jeg leste artikkelen at hun måtte være psykolog, Hun hadde satt seg grundig inn i saken. Hun hadde hatt klinter fra alle samfunnslag , også feminister, både høyt og lavt utdannede. Jeg selv har undret meg masse over hvorfor jeg endte opp i noe slikt. Det føltes helt uvirkelig etterpå. Mobbing? det har jeg ikke tenkt på. Men jeg har tenkt på hjernevasking og teknikken pus pus helvetes katt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Der foreldrene ikke bør møtes, kan man legge ved en ubegrunnet erklæring fra politi eller barnevern. Saken vil sannsynligvis ha vært innom de innstansene allerede. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det skal gis ekstra midler og overtidsbetalt for at læreren skal jobbe dobbelt for foreldre som ikke vil være i samme rom, når det ikke gis noe som helst ekstra for en elev som sliter som en gal i matte. Det er urettferdig det. Det som vil komme flest barn til gode da, er heller at hele ordningen med dobbeltarbeid avvikles til fordel for å bruke tiden direkte på elevene. mvh Neida saken behøver slett ikke ha vært innom noen av de innstansene. Jeg tror det vil bli umulig å lage ett system for dette. Skolen må også forholde seg til den virkeligheten som eksisterer. Jeg ville opplevd det som utrolig ydmykende å måtte legge frem en attest på at jeg kvalifiserer, samtidig som far da sikkert ville ivret sterkt for felles konferansetimer, der han kunne kommet i kontakt med meg og forhåpentligvis fra hans side også kommet i en posisjon igjen i forhold til meg. For lærere som kanskje ikke vet så mye om bakgrunnen ville jo jeg da være den vanskelig vrange og dumme forelderen uten samarbeidevner. Jeg tror det ryddigste er at man har det som man har det. Jeg er dessuten ikke sikker på hvor stort problemet er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Alle kan havne i en slik situasjon. Eller kanskje ikke alle, men det er iallefall ikke en bestemt kategori kvinner. Jeg leste en veldig god artikkel her på nettet om emnet. Artikkelforfatteren var advokat, men jeg trodde da jeg leste artikkelen at hun måtte være psykolog, Hun hadde satt seg grundig inn i saken. Hun hadde hatt klinter fra alle samfunnslag , også feminister, både høyt og lavt utdannede. Jeg selv har undret meg masse over hvorfor jeg endte opp i noe slikt. Det føltes helt uvirkelig etterpå. Mobbing? det har jeg ikke tenkt på. Men jeg har tenkt på hjernevasking og teknikken pus pus helvetes katt. Barn har i utgangspunktet en svakere sosial referanseramme og er dermed langt mer sårbare. De vil lettere adaptere seg til at dette er noe de fortjener og det er slik det skal være. Mobbere bruker også en slags dehumaniseringsteknikk for å forsvare sine grusomheter. Dessverre har voksenverdenen bitt på denne limpinnen i årevis ved å forsøke å definere hva som gjør et barn til et mobbeoffer. Heldigvis blir denne skyld-på-offeret-tankegangen sterkt imøtegått av nyere forskning. Den samme forskningen tilbakeviser forestillingen om at mobberne, ikke minst sjefsmobberne, er svake og stakkarlige personer som selv er offer. Men det barnet som blir mobbet over år, vil som regel dessverre får store hull i sin sosiale kompetanse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Neida saken behøver slett ikke ha vært innom noen av de innstansene. Jeg tror det vil bli umulig å lage ett system for dette. Skolen må også forholde seg til den virkeligheten som eksisterer. Jeg ville opplevd det som utrolig ydmykende å måtte legge frem en attest på at jeg kvalifiserer, samtidig som far da sikkert ville ivret sterkt for felles konferansetimer, der han kunne kommet i kontakt med meg og forhåpentligvis fra hans side også kommet i en posisjon igjen i forhold til meg. For lærere som kanskje ikke vet så mye om bakgrunnen ville jo jeg da være den vanskelig vrange og dumme forelderen uten samarbeidevner. Jeg tror det ryddigste er at man har det som man har det. Jeg er dessuten ikke sikker på hvor stort problemet er. Bare ved å være med på å drive barne og ungdomsarbeid merker man at problemet er økende. Så jeg kan godt forstå om lærere kan synes at nok blir nok. Jeg har løst det ved å bruke e-post for all info. Det er ganske ubetydlig ekstraarbeid å legge inn en ekstra e-postadresse. Dessuten synes mange foreldre som lever lykkelig sammen at det kan være greit at begge får en melding. Men hva vil du si til de barna som mister resurser som denne prioriteringen av uenige foreldre medfører? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Barn har i utgangspunktet en svakere sosial referanseramme og er dermed langt mer sårbare. De vil lettere adaptere seg til at dette er noe de fortjener og det er slik det skal være. Mobbere bruker også en slags dehumaniseringsteknikk for å forsvare sine grusomheter. Dessverre har voksenverdenen bitt på denne limpinnen i årevis ved å forsøke å definere hva som gjør et barn til et mobbeoffer. Heldigvis blir denne skyld-på-offeret-tankegangen sterkt imøtegått av nyere forskning. Den samme forskningen tilbakeviser forestillingen om at mobberne, ikke minst sjefsmobberne, er svake og stakkarlige personer som selv er offer. Men det barnet som blir mobbet over år, vil som regel dessverre får store hull i sin sosiale kompetanse. mvh Min samboer ble mobbet da han var liten. Jeg kan merke på han at det har gjort noe med han. Han er veldig var på det å bli "kødda med" om du forstår. Samtidig så er det vanskelig å forstå hvorfor han ble mobbet. Han er en resussterk person, med høy utdannelse, veldig sterk personlighet. Sosialt sett er han bare veldig flink. men det virker på meg som han har utviklet en rader for "drittsekker" og folk man skal holde seg unna. Han bodde i ett område med mye gårdsbruk da han var liten, mens han vokste opp på en kafe/veikro. Kanskje var det den anderledesheten nok til å bli mobbet. Han fikk satt en stopper for det selv, da han la en av sjefsmobberne i bakken og holdt han nede. Etter det så bare stoppa det forteller han selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Neida saken behøver slett ikke ha vært innom noen av de innstansene. Jeg tror det vil bli umulig å lage ett system for dette. Skolen må også forholde seg til den virkeligheten som eksisterer. Jeg ville opplevd det som utrolig ydmykende å måtte legge frem en attest på at jeg kvalifiserer, samtidig som far da sikkert ville ivret sterkt for felles konferansetimer, der han kunne kommet i kontakt med meg og forhåpentligvis fra hans side også kommet i en posisjon igjen i forhold til meg. For lærere som kanskje ikke vet så mye om bakgrunnen ville jo jeg da være den vanskelig vrange og dumme forelderen uten samarbeidevner. Jeg tror det ryddigste er at man har det som man har det. Jeg er dessuten ikke sikker på hvor stort problemet er. For alt annet man trenger ekstra må man gjennom ganske ydmykende prosedyrer. Jeg synes det er rart at samlivsbrudd er det eneste som gir så mange automatiske rettigheter. Skal leger, tannleger, helsesøstre, PPT også pålegges å ved det minste vink gjøre dobbelt arbeid for foreldre som ikke kan og/eller vil samarbeide? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Bare ved å være med på å drive barne og ungdomsarbeid merker man at problemet er økende. Så jeg kan godt forstå om lærere kan synes at nok blir nok. Jeg har løst det ved å bruke e-post for all info. Det er ganske ubetydlig ekstraarbeid å legge inn en ekstra e-postadresse. Dessuten synes mange foreldre som lever lykkelig sammen at det kan være greit at begge får en melding. Men hva vil du si til de barna som mister resurser som denne prioriteringen av uenige foreldre medfører? mvh Epost er strålende. Lapper som ellers kan bli borte når iallefall helt sikkert dem det gjelder. Men jeg er jo ikke uenig med deg i at man som foreldre bør samarbeide og bør få det til og at i vveldig mange tilfellr så er det garantert ganske tåpelig. Jeg forstår bare ikke hvordan man skal kunne lage ett system på det. At barn som trenger ekstra resusser skal få lide av dette ville jo være hårreisende. Så det syns jeg jo absolutt ikke det skal gå utover. Mye kommunikasjon kunne jo også blitt gjort mere effektivt, som med epost. Jeg har vært på masse møter med skolen jeg, hvor jeg opplever at det ikke skjer noe som helst. Så man bør kanskje tenke over hensikten med alle disse møtene og rasjonalisere litt også om det er så masse møter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det får være grenser for hva vi skal forlange at staten skal betale og ordne opp i for oss. Om det er en trend at skillsmisser automatisk gir rett på ekstra tid fra læreren, er det en utvikling som snarets bør reverseres. Joda, folk har lov å skille seg. Men de får da også vitterligen ta ansvaret for det rotet skillsmisser skaper selv, i stedet for å bare kreve at andre skal ta ansvar. Foreldrene har ansvar for å samarbeide og utveksle informasjon. Skolen bør ikke belemres med noe automatisk ansvar for dobbeltarbeid, bare fordi foreldre er ansvarsløse. Nå ser jeg bort fra det mindretallet som absolutt bør forskånes fra å møte hverandre. Skolens oppgave er å undervise våre barn. Pengene som bevilges bør gå til dette formålet, ikke til å sy puter under baken på foreldre som ikke vil oppføre seg voksent. mvh ''Det får være grenser for hva vi skal forlange at staten skal betale og ordne opp i for oss'' Det virker som du har låst deg fast i en tankegang.... Dersom du får det som du vil, skilte mennesker må betale for foreldremøter og ekstra skriverier. Veldig mange av disse skilte vil vel da måtte ty til staten (sosialen) for å klare å dekke dette kravet? Ser du? Da er det staten uansett som belastes. Såklart bør de skilte ta seg i nakken, men det er nå engang slik som det er og har vært i mange år. Man klarer ikke alltid å leve sammen eller i samarbeid etter en skilsmisse. Nei, jeg ser din side av dette, men ser du min?? Skal aldri skille meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det får være grenser for hva vi skal forlange at staten skal betale og ordne opp i for oss. Om det er en trend at skillsmisser automatisk gir rett på ekstra tid fra læreren, er det en utvikling som snarets bør reverseres. Joda, folk har lov å skille seg. Men de får da også vitterligen ta ansvaret for det rotet skillsmisser skaper selv, i stedet for å bare kreve at andre skal ta ansvar. Foreldrene har ansvar for å samarbeide og utveksle informasjon. Skolen bør ikke belemres med noe automatisk ansvar for dobbeltarbeid, bare fordi foreldre er ansvarsløse. Nå ser jeg bort fra det mindretallet som absolutt bør forskånes fra å møte hverandre. Skolens oppgave er å undervise våre barn. Pengene som bevilges bør gå til dette formålet, ikke til å sy puter under baken på foreldre som ikke vil oppføre seg voksent. mvh ''Det får være grenser for hva vi skal forlange at staten skal betale og ordne opp i for oss'' Det virker som du har låst deg fast i en tankegang.... Dersom du får det som du vil, skilte mennesker må betale for foreldremøter og ekstra skriverier. Veldig mange av disse skilte vil vel da måtte ty til staten (sosialen) for å klare å dekke dette kravet? Ser du? Da er det staten uansett som belastes. Såklart bør de skilte ta seg i nakken, men det er nå engang slik som det er og har vært i mange år. Man klarer ikke alltid å leve sammen eller i samarbeid etter en skilsmisse. Nei, jeg ser din side av dette, men ser du min?? Skal aldri skille meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Min samboer ble mobbet da han var liten. Jeg kan merke på han at det har gjort noe med han. Han er veldig var på det å bli "kødda med" om du forstår. Samtidig så er det vanskelig å forstå hvorfor han ble mobbet. Han er en resussterk person, med høy utdannelse, veldig sterk personlighet. Sosialt sett er han bare veldig flink. men det virker på meg som han har utviklet en rader for "drittsekker" og folk man skal holde seg unna. Han bodde i ett område med mye gårdsbruk da han var liten, mens han vokste opp på en kafe/veikro. Kanskje var det den anderledesheten nok til å bli mobbet. Han fikk satt en stopper for det selv, da han la en av sjefsmobberne i bakken og holdt han nede. Etter det så bare stoppa det forteller han selv. Jeg tror barn med framtredende/sterke personligheter kan bli mobbet det øyeblikket de kommer på kolosjonskurs/ i konkuranse med noen som er sterkere. Noen ganger tror jeg det er helt tilfeldig hvem som blir mobbet. Spesielt om det finnes noen som liker å mobbe uansett. Iblant tenker jeg at det nesten er synd at det er så totalt tabu for gutter å gjøre opp med nevene. Gutter er så fysiske og mange kunne fått det bedre om de hadde hatt lov til å sette seg i respekt. Men slikt kan selvsagt slå begge veier. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
multippel Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 For alt annet man trenger ekstra må man gjennom ganske ydmykende prosedyrer. Jeg synes det er rart at samlivsbrudd er det eneste som gir så mange automatiske rettigheter. Skal leger, tannleger, helsesøstre, PPT også pålegges å ved det minste vink gjøre dobbelt arbeid for foreldre som ikke kan og/eller vil samarbeide? mvh Jeg mener det som du sikkert forstår at det er en virkelighet man bare må forholde seg til. I mitt tillfelle helt nødvendig. Hva tannleger og leger har med dette å gjøre forstår jeg ikke. Jeg tror du gjør dette litt vanskeligere enn det er. Mange skilte fedre er rett og slett ikke på sine barns skoler heller. Likevel kan jeg forstå at det kan være irriternde for lærere. I en klasse så er jo det faktisk bare noen av foreldrene som er skilt. I klassen til min sønn er det tre foreldrepar som er skilt, resten lever sammen. Men hvis man tenker seg en virkelighet der alle er skilt og alle vil ha dobble samtaler ja da blir det mange samtaler. Her jeg er setter man ikke opp dobble samtaler når jeg tenker meg om. Man setter opp en konferansetime. Hvis far føler behov for å snakke med skolen må han selv ta kontakt og be om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetness Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 De får vel lønn for dette? Det er en utvikling som skolen eller staten må ta med seg. Jeg synes at det blir feil å lage enda flere problemer for disse skilte foreldrene. De har nok sitt å stri med fra før vil jeg tro. Hvis skolen tar opp dette med de skilte, så er det kanskje flere av dem som kan vurdere om det faktisk kan gå an å komme på samme foreldrekonferanse. De som absoutt ikke kan, får staten betale for....i form av lønn til læreren. Syns det er helt uhørt at voksne mennesker ikke kan legge sine uenigheter til side og stå sammen i en så kort studn når det er for barnets skyld. Det virker som en del foreldre her trenger å sette ting i perspektiv.. Når de ikke kan møtes sammen i skolesammenheng kan de sikkert ikke møtes/prates ellers heller , og dette går, uansett hva dere mener, utover barnet.. Slik barnslig oppførsel plukker barna opp.. Har selv jobbet både i barnehage og skole og sett hvordan foreldrenes oppførsel går inn på barna.. I tillegg så gjør de det vanskelig for de ansatte, det trenger ikke nødvendigvis telles i penger/timer, men det skaper behov for ekstra logistikk og det krever unødvendig tid for de ansatte.. Det er uforståelig at man ikke kan holde uenighetene til side for korte perioder når det er for barnets beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289924-skilte-foreldre-belaster-skolen-link/page/4/#findComment-2327437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.