Gå til innhold

Har dine gameboy/nitendo el.l ?

Anbefalte innlegg

Det er nemlig det største ønske til gutten på snart 6 år!

Jeg har ikke greie på denne verden. mange begrep: nitendo ds lite, gameboy advance, xbox, playstation 3 osv osv. Kan noen forklare litt for meg?

Vi vurderer sånn lite en kan holde i hånda og sånt til å sette på tven. Hva bør vi kjøpe og hvorfor (hvorfor ikke?) ?

Hvilke spill passer en nybegynner som aldri har spilt før? Han har en bror på snart 4 år kan han og spille dette? (Ikke krigsspill selvsagt, er uaktuelt)

Håper på mange erfaringer her! Forresten når fikk dine barn slik duppeditt for første gang og hvilken var det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289974-har-dine-gameboynitendo-ell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6-åringen her fikk Nintendo DS for et drøyt halvår siden. Det er en kjekk, liten håndholdt sak, og vi skulle ut på lang reise, så det passet veldig bra sånn sett. Han har bare to spill til det, men har ikke gått lei av dem ennå, Bruker det mye, på bilturer, hyttetur, sykedager og andre steder hvor tiden kan bli litt lang. Favorittspillet er Lego Star Wars.

Ellers har vi Playstastion (spillkonsoll som kobles til TV-en). Det er egentlig mitt, men brukes av hele familien. Fordelen er at flere kan spille samtidig, og variasjonen i type spill er stor. For 6-åringen er det Buzz Jungle Party som er favoritten, mens mor sverger til Singstar.

Hva dere skal velge kommer helt an på bruksområdet, altså. Hvem og hvor mange skal evt bruke det? Når skal det brukes? Hva slags spill, osv.

Gjest Shira :o)

Guttungen fikk Nintendo DS da han var 5 år. Det spillet han mestret og likte i starten var Super Mario Bros.

Den er håndholdt, veldig greitt. Kan ta den med, spille på rommet osv. Han bruker mye høretelefoner på også, så slipper jeg lyden.

Maskinen ser slik ut:

http://mist.ist.psu.edu/articles/dec06/dslite.jpg

Spillet han brukte/bruker mest er:

http://www.komplett.nl/img/p/400/321508.jpg

Her kan du lese litt om både maskin og spill:

http://nintendo.no/

Gjest klaymen

Vi har både en psp og en nintendo ds lite. Vi kjøpte pspen først, mest til oss selv, men det er egentlig ganske få barnespill til den. Men vi har Loco roco, Lego star wars 2 og ridge racer, og disse er populære!

Så til seksårsdagen fikk han en ds. Det er veldig mange flere barnespill til den, og de kan spille mot hverandre hvis det er flere som har den. Man kan bruke spill beregnet til DS, game boy og game boy advance, noe som gjør utvalget ennå større.

Han har Super Mario og Yoshi's Island, begge er langvarige og populære. Dessuten fikk han Garfield's nightmare av noen venner til bursdagen, men det ble litt utspilt og kjedelig når man hadde vært gjennom en gang.

Vi har ikke andre spillmaskiner. Ulempen er at vi ikke kan spille sammen (som man kan mere med game cube og de andre til tv'en), men fordelen er jo at nintendoen er liten og lett og kan tas med over alt, på lange kjøreturer og kjedelige ting :-)

Guttungen ville gjerne hatt en tv-spillmaskin også han, men det tar vi oss ikke råd til. Det får være nok med to småmaskiner og PC!

Gjest klaymen

Vi har både en psp og en nintendo ds lite. Vi kjøpte pspen først, mest til oss selv, men det er egentlig ganske få barnespill til den. Men vi har Loco roco, Lego star wars 2 og ridge racer, og disse er populære!

Så til seksårsdagen fikk han en ds. Det er veldig mange flere barnespill til den, og de kan spille mot hverandre hvis det er flere som har den. Man kan bruke spill beregnet til DS, game boy og game boy advance, noe som gjør utvalget ennå større.

Han har Super Mario og Yoshi's Island, begge er langvarige og populære. Dessuten fikk han Garfield's nightmare av noen venner til bursdagen, men det ble litt utspilt og kjedelig når man hadde vært gjennom en gang.

Vi har ikke andre spillmaskiner. Ulempen er at vi ikke kan spille sammen (som man kan mere med game cube og de andre til tv'en), men fordelen er jo at nintendoen er liten og lett og kan tas med over alt, på lange kjøreturer og kjedelige ting :-)

Guttungen ville gjerne hatt en tv-spillmaskin også han, men det tar vi oss ikke råd til. Det får være nok med to småmaskiner og PC!

''Dessuten fikk han Garfield's nightmare av noen venner til bursdagen''

Ehhh, hørtes ut som at han fikk et nintendospill av noen av sine venner til bursdagen, men så høy standard har vi ikke på barnebursdagsgavene her i området heldigvis da he he.

Hvis noen lurte så var det _våre_ venner, hans faddere som slo på stortromma :-)

Ulempen med disse spillene er jo prisen. Men man kan få mye på salg hvis man følger med litt!

Jentene våre har Playstation 2 og Nintendo DS Lite.

Playstation (som er den som passer til TV'n) fikk de i julegave når de var 4 og 5 år gamle. De bruker den endel i perioder, og så står den i perioder ubrukt. Vi angrer likevel overhodet ikke på kjøpet.

Det finnes massevis av spill for barn i den alderen også.

Nintendo (håndholdt) fikk de til jul da de var 5 og 6 år gamle. Kjempekuult! De har brukt dem en god del, selv om dette også går i perioder. Massevis av spill som passer disse søte små, og som er uskyldige.

Anbefaler veldig Super Mario og Super Mario Princess Peach :)

Det er utrolig hvor fort de små lærer seg å bruke kontrollene til slike spill. Ofte får de det til fortere enn vi voksne.

Annonse

Poden vår har Nintendo DS (håndholdt) - anbefales absolutt. Mange morsomme spill! (New Super Mario Bros og Mariocart anbefales!)

For tida driver han og sparer til Nintendo WII (tv-konsoll-spill)- den har både nabogutten og søskenbarna - veldig populært! Foreløpig få spill, men likevel gode. Nintendo har generelt en god del barnevennlige spill!

Vi har gamecube fra før, men ville ikke kjøpt det nå som WII er kommet. Du kan også spille gamecubespill på WII.

Man kan da spille sammen påDS'n også, men man må ha en DS hver! her i huset linkes det ofte og storebror og lillesøster spiller MarioCart så det suser med/mot hverandre.

Mine unger på 5 og 8 har hver sin Nintendo DS Lite som brukes mye (jeg har en jeg også...) De begynte å spille fra 5-årsalderen begge to.

Vi har også en Nintendo Wii som kobles på tv'n. Denne er i daglig bruk, storebror bruker den mest, sammen med en haug med venner som kommer innom etter skoletid. De spiller FIFA-08 (fotballspill) og div Mario-spill. I tillegg kan man spille interaktiv tennis, golf, baseball, bowling etc på Wii. Dette er ganske moro for voksne også.

Vi er veldig fornøyde både med Wii og DS Lite!

Gjest klaymen

Man kan da spille sammen påDS'n også, men man må ha en DS hver! her i huset linkes det ofte og storebror og lillesøster spiller MarioCart så det suser med/mot hverandre.

''Man kan da spille sammen påDS'n også, men man må ha en DS hver!''

Jada, men vi har bare ett barn = en DS. Meeennn... jeg har litt lyst på en selv også da, (men jeg er jo voksen så jeg vet ikke om jeg tør å si det ;-), så vi kan spille sammen og ikke bare hver sin gang :-)

Gjest klaymen

Mine unger på 5 og 8 har hver sin Nintendo DS Lite som brukes mye (jeg har en jeg også...) De begynte å spille fra 5-årsalderen begge to.

Vi har også en Nintendo Wii som kobles på tv'n. Denne er i daglig bruk, storebror bruker den mest, sammen med en haug med venner som kommer innom etter skoletid. De spiller FIFA-08 (fotballspill) og div Mario-spill. I tillegg kan man spille interaktiv tennis, golf, baseball, bowling etc på Wii. Dette er ganske moro for voksne også.

Vi er veldig fornøyde både med Wii og DS Lite!

' - 'hver sin Nintendo DS Lite som brukes mye (jeg har en jeg også...) ''

Ooohhh... Så det _er_ lov for voksne å ha en selv også da? ;-)

*teller på knappene*

7-åringen har PSP og Playstation 2.

Begge deler brukes ganske mye. Playstation brukes mest når han har venner på besøk. De liker å spille:

Sly3

Lego StarWars 1 og 2

Biler

Katamari

PSP bruker han når han er alene, i bilen og når vi er på langvarige familiebesøk (det er ingen andre barn der)

De mest populære spillene her er:

Daxter

Rattatouille

LocoRoco

Gjest klaymen

7-åringen har PSP og Playstation 2.

Begge deler brukes ganske mye. Playstation brukes mest når han har venner på besøk. De liker å spille:

Sly3

Lego StarWars 1 og 2

Biler

Katamari

PSP bruker han når han er alene, i bilen og når vi er på langvarige familiebesøk (det er ingen andre barn der)

De mest populære spillene her er:

Daxter

Rattatouille

LocoRoco

Er Daxter morsomt? "Voldelig"? Vanskelig? Lurer på om det passer til seksåringen til jul...

Annonse

Vi har Nintendo, men den blir brukt ganske sjeldent, kanskje én gang i mnd.

Ellers har de to eldste hver sin Gameboy som de fikk da de ble 5 år. Synes det var en passende alder.

Av spill har de mange forskjellige, men jeg aner ikke hva de heter alle sammen. De får spill i gave til jul og bursdager og av pappaen. Jeg involverer meg ikke i disse tekniske duppedittene.

Våre barn er 3,5 år, 6år og 8,5 år. Vi har ikke noe sånt - føler oss av og til litt utdaterte, men samtdigi så er ungene såpass mye på farten utenfor i gata og sammen med venner, at jeg skjønner ikke helt når de skulle fått tid til å leke med det....

Av håndholde har jeg blitt anbefalt Nintendo DS Lite. Kjøpte det i går.

Har selv Playstation 2 hjemme. Helt OK. Mange spill til alle alderstrinn. Singstart og EyeToy har vært mest populært her.

Det siste er jo WII. Den skal være kjempeartig. Min bestekamerat har anbefalt den til meg. Skal teste den før vi kjøper den *ler*

' - 'hver sin Nintendo DS Lite som brukes mye (jeg har en jeg også...) ''

Ooohhh... Så det _er_ lov for voksne å ha en selv også da? ;-)

*teller på knappene*

Klabbert! :-)

Erna Solberg har f eks stått frem som en ihuga Pokemon-fantas og drar ingen steder uten at hun har med seg GameBoy'en sin;-)

''Man kan da spille sammen påDS'n også, men man må ha en DS hver!''

Jada, men vi har bare ett barn = en DS. Meeennn... jeg har litt lyst på en selv også da, (men jeg er jo voksen så jeg vet ikke om jeg tør å si det ;-), så vi kan spille sammen og ikke bare hver sin gang :-)

''Jada, men vi har bare ett barn = en DS. ''

Men da kan man koble sammen med kompiser! :-) Veldig populært her i gården;-)

Er Daxter morsomt? "Voldelig"? Vanskelig? Lurer på om det passer til seksåringen til jul...

Daxter er ikke voldelig synes jeg, men det dreier seg jo om å drepe insekter med insektspray og elektrisk fluesmekker, så det kan sikkert diskuteres...

Men litt vanskelig er det nok. Jeg har måttet hjelpe ham over et par av de mest krevende oppdragene.

Forøvrig er grafikken fantastisk.

Ellers vil jeg virkelig anbefale Rottatuille. Det har han spilt kontinuerlig siden han fikk det for 3 uker siden.

Her er en anmeldelse fra barnevakten:

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=25041

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...