Gjest Blikkboks Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hos oss gir eg besked til eksen år det er kontakmøte, og så møter han opp om det passer. Han må sjølv gi beskjed om han vil ha separat møte. Men som oftast er han fornøgd med at eg refererer frå møtet. Det er ikkje problem om vi går sammen. Han skryt både av meg og barna ;-) (er så glad for at eg tar ansvar for det som har med lekser og skule å gjere) Så bra, det er dette inntrykke jeg har "all over". Men pga. link og heftige diskusjoner i lang tråd, ble jeg i tvil. Tusen takk for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Skjønner ikke hvorfor du føler deg slik? En oppegående dame som har så mye kunnskap som deg....Tenk bare hvor mange du har hjulpet her! Skjønner deg ikke, men vet jo hva en psykopat kan gjøre med selvtilliten da... Det er det jeg håper på da, at de skal skjønne at det er han det er noe gærnt med og ikke meg ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er det jeg håper på da, at de skal skjønne at det er han det er noe gærnt med og ikke meg ;o) Ikke sant! Såpass burde lærere klare å skille mellom! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Stort sett har vi ikkje hatt det, men det skyldes først og fremst att sønnen vår har bodd hos mor på en annen kant av landet, fra han begynte i 1 klasse til og med 10 klasse. Men det har hendt, men mest i barnehagen, da blei eg stort sett sittende å holde kjeft mens mor prata... Ellers har eg hatt ett godt forhold til skolen (spesielt en lærer) og vi har tatt mange lange "konferanser" pr. telefon, eller skolen har lagt det opp slik att det passa med min jobb å reise på konferanse på kveldstid. Hmmm. gruff... Jeg svarte da vitterlig deg i sted, men nå ser jeg at det ikke har blitt postet.... Hei Geir ) Det er jo ikke alltid det passer at man er begge to, bla. annet av grunner du nevner, og det jo absolutte ikke sånt jeg tenkte på. Jeg tenkte mer på di som begge ville, men bare ikke sammen:o) Flott at du tar telefoner og jeg er sikker på at du er informert på alle måter, så sålenge komunikasjonen er i orden, er det jo heller ingen grunn til å komme begge to. Det gjør jo ikke foreldre som bor sammen heller alltid, det da :-) Jeg syns bare at det er ille for barna at foreldre ikke klarer 30minutter sammen, og ikke stoler på den andre part, sånn at læreren isteden må ta det to ganger. Jeg mener selvsagt at det finnes psykiske og fysiske misslighold som ikke kommer inn i mine synspunkter. Og jeg tror nok helst at det gjengs over, er stort sett oppgående foreldre som klarer å samarbeide for sine barn. Jeg var bare ikke helt bevist på at dette var ett problem, før jeg så denne lange tråden. Så det er morsomt å høre at det ikke er nrml. Men sånn er det jo oftest i avisen, man krisemaximerer maximalt:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ja, det har jeg og han oppfører seg ufyselig. Han tar all æren for det minstemann kan, skryter og lyver om seg sjøl og det er skikkelig flaut. Dessuten så prøver han å innbille lærerne at jeg er idiot og ikke kan noen ting. Det er få ting man avslører seg selv så mye på som hvordan man snakker om andre. Må jo være pinlig for læreren også. Slikt GPP er sløsing av alles tid. Blir han fortsatt med på konferansene? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jo, den læreren han har nå, men ikke den forrige. Dessuten gjennomskuet sosiallæreren han med en gang allerede i første klasse men det er ikke lett å holde kjeft når han ljuger og minstemann sitter og hører på. Siste gangen sa minstemann i fra og jeg kjente at hjertet datt på plass. Heia minstemann! Slikt er bare så befriende. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen fedre er noe herk Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 "så jeg kan ikke skjønne at dette virkelig er ett så stort problem." Det er det heller ikke, selv om jeg har gått alene på alle foreldremøter. Et foreldremøte har han møtt opp på og da ble jeg helt kvalm av hvordan han satt og breefet over matematikken de trenet på i bilen til og fra ham etc. De første årene gav jeg beskjed om når foreldremøtene var, etterhvert har jeg ikke giddet det. De første årene gav jeg referat etter foreldremøtene, etterhvert har jeg ikke giddet det. Leksehjelp, lekselesing, foreldremøter...alt i hverddagen med ungene er mitt ansvar. Jeg stortrives som mor og er vant til dette. Mens far starter ny familie på nytt med nye barn så vier jeg livet til de jeg allerede har valgt å sette til verden. Etter noen år på baken så har jeg skjønt at jeg ikke er den eneste i denne situasjonen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 "så jeg kan ikke skjønne at dette virkelig er ett så stort problem." Det er det heller ikke, selv om jeg har gått alene på alle foreldremøter. Et foreldremøte har han møtt opp på og da ble jeg helt kvalm av hvordan han satt og breefet over matematikken de trenet på i bilen til og fra ham etc. De første årene gav jeg beskjed om når foreldremøtene var, etterhvert har jeg ikke giddet det. De første årene gav jeg referat etter foreldremøtene, etterhvert har jeg ikke giddet det. Leksehjelp, lekselesing, foreldremøter...alt i hverddagen med ungene er mitt ansvar. Jeg stortrives som mor og er vant til dette. Mens far starter ny familie på nytt med nye barn så vier jeg livet til de jeg allerede har valgt å sette til verden. Etter noen år på baken så har jeg skjønt at jeg ikke er den eneste i denne situasjonen Heia! Nå føler jeg du fikk piggene litt ute, og jeg vil gjerne ha meg frabedt at du siterer meg på en halv setning. Det er faktisk nokså ufint. Ok, da missforsto setningen min fullstendig. Det gikk på doble konfernansetimer, som ikke er tilfelle hos deg. Poenget er at jeg ikke tror at det er ett så stort problem at lærerene får dobblet jobb, med dobbelt sett med konfernasetimer. Du faller jo ikke inn under denne gruppen ;-) Og jeg regner med at om det er noe spesielt er du oppegående til å kontakte barnets far og fortelle om det konkrete. Og jeg håper å tror at di fleste med felles barn, klarer å samarbeide og svelge endel kameler for sitt barn. Så barn slipper at det blir dobbel konfirmasjon, bryllup, barndåp for dems barn igjen. osv. Og klarer man ikke noe så enkelt som å enten formidle beskjeder om det er noe spesielt, etter en konfernasetime, men begge vil gå, så da må det være to. Føler jeg man er ute å kjøre. Dette gjelder selvsagt ikke dem med psykisk og fysisk misshandling. Jeg vet ikke om både jeg og min mann kommer til å dukke opp på alle konferansetimer sammen, selvom vi ikke har noen planer om å gå fra hverandre, men jeg regner med at jeg vil få vite hva som skjer, om jeg ikke går. Og om situasjonen skullle blitt anderledes og at vi ikke er gift, ville jeg i alle fall innformert om det er noe spesielt. Det var det det gikk på. Ha en flott søndag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 "så jeg kan ikke skjønne at dette virkelig er ett så stort problem." Det er det heller ikke, selv om jeg har gått alene på alle foreldremøter. Et foreldremøte har han møtt opp på og da ble jeg helt kvalm av hvordan han satt og breefet over matematikken de trenet på i bilen til og fra ham etc. De første årene gav jeg beskjed om når foreldremøtene var, etterhvert har jeg ikke giddet det. De første årene gav jeg referat etter foreldremøtene, etterhvert har jeg ikke giddet det. Leksehjelp, lekselesing, foreldremøter...alt i hverddagen med ungene er mitt ansvar. Jeg stortrives som mor og er vant til dette. Mens far starter ny familie på nytt med nye barn så vier jeg livet til de jeg allerede har valgt å sette til verden. Etter noen år på baken så har jeg skjønt at jeg ikke er den eneste i denne situasjonen Det var nok jeg som hadde negativbrillene på meg. FLott søndag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nei, jeg nekter å ha time sammen med eksen. (Han er ikke helt god, og jeg har lagt ned et enormt arbeid i å få ham ut av livet mitt for å kunne overleve som menneske). Skolen sa at de syntes det var et problem ved en anledning, og da sa jeg fra at da avstår jeg heller fra konferansene, så får de ha timene sine med ham. Jeg stiller _ikke_ samtidig. Jeg følger jo opp ungene hele veien, så jeg føler at jeg har nopkså god greie på hva som skjer med dem uten konferansetimer også. Selvom jeg veldig gjerne skulle hatt dem. Da fant skolen ut at det var jo mest hensiktsmessig å ha konferanser med meg som barna bor hos, så da kjører de doble timer. Jeg ville ha godtatt om de hadde sagt at de ikke hadde ressurser, men jeg ville da blitt nødt til å klare meg uten konferansene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har overhodet ingen problemer med å gå sammen med min ex, ei heller han med meg! At foreldre ikke kan enes når det gjelder barna sine, er for meg en gåte, uansett hvordan ekteskap/samboerforhold har vært.....;( De burde virkelig skamme seg! Det har du faktisk rett i at vi gjør også. Jeg skammer meg dypt og inderlig over mange år med vold, voldtekt, psykisk tortur og masse annet snacks som for meg gjør koselig samarbeid litt vanskelig. Dessuten skammer jeg meg over at eksen fremdeles er like gira på å lage livet mitt til et helvete slik at jeg er nødt til å belaste ikke bare skolen med ekstra utgifter, men også leger, politi, krisesenter osv. Skam er slett ingen mangelvare i mitt hus, selvom jeg faktisk kan si med hånden på hjertet at jeg ikke har laget det til slik. Jeg forventer ikke at du skal forstå hvordan det kan skje at man ender i et slikt forhold, får barn osv. Jeg forventer ikke at du eller noen andre skal skjønne noe som helst av hva som kan skje med et menneske under sånne forhold. Jeg tillater at dree er forbanna på meg fordi jeg ikke bare kan la ting være enkelt for alle dere som ikke har levd under slike forhold. Men jeg mener uansett at et samfunn skal dømmes ut fra hvordan det tar vare på sine svakeste. Jeg er ikke lenger blant de svakeste, jeg har det bra sålenge jeg slipper for mye bøll fra eksen. Men ungene mine trenger altså litt ekstra iblant. For eksempel at mammaen kan få høre hva læreren har å gi av råd om dem fremover for at de skal klare seg fint. Men jeg kan skamme meg til jeg får grønne prikker - jeg får ikke valgt noen annen far til ungene mine enn han som har jobben i dag. Jeg kan bare se fremover og gjøre så godt jeg kan for at ungene mine skal greie seg godt i verden, og det gjør de også. Mye takket være at skolen viser forståelse og blant annet gir separate konferansetimer. Selvsagt er det dumt for ungene at det er sånn. Men for akkurat vår situasjon er ikke valget sånn at vi kan velge en verden som er enklere - den er ikke på listen vi har å velge fra. Da får vi ta virkeligheten vi faktisk har og gjøre det beste ut av den. Og heve hodet så høyt vi tør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nei, jeg nekter å ha time sammen med eksen. (Han er ikke helt god, og jeg har lagt ned et enormt arbeid i å få ham ut av livet mitt for å kunne overleve som menneske). Skolen sa at de syntes det var et problem ved en anledning, og da sa jeg fra at da avstår jeg heller fra konferansene, så får de ha timene sine med ham. Jeg stiller _ikke_ samtidig. Jeg følger jo opp ungene hele veien, så jeg føler at jeg har nopkså god greie på hva som skjer med dem uten konferansetimer også. Selvom jeg veldig gjerne skulle hatt dem. Da fant skolen ut at det var jo mest hensiktsmessig å ha konferanser med meg som barna bor hos, så da kjører de doble timer. Jeg ville ha godtatt om de hadde sagt at de ikke hadde ressurser, men jeg ville da blitt nødt til å klare meg uten konferansene. Heia! Det skjønner jeg godt, det er ikke alle som er helt gode, det må vi jo bare innfinne oss med dessverre. Men jeg kan ikke skjønne at det gjelder ALLE, så problemet for skolen kan jo ikke være så utrolig vannskelig. Jeg tipper at dere er alene om å ha dobbel konferansetime, så da er jo ikke problemet for læreren så rimelig stort. Skulle alle barna hatt dobble timer, så kan jeg skjønne problemet, men jeg mener og tror at dette kun gjelder noen få. Jeg tror ett stort voksende problem, er at foreldre ikke "gidder" å følge opp barna sine. Og da tror jeg par er værst, for aleneforeldre blir jo nokså mange ganger betraktet med haukeøyne. Tanten til mannen min er lærer, og hun klager over at foreldre ikke stiller på konferansetimer eller foreldremøter, noe jeg syns er helt hårreisende. Har man fått barn, får vi i alle fall gjøre ett iherdig forsøk på å følge di litt opp også. Nå sklir jeg veldig langt ut her, men temaet har så mange gråsoner at det er nesten ett riktig svar per barn/situasjon. Ha en super søndag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Heia! Det skjønner jeg godt, det er ikke alle som er helt gode, det må vi jo bare innfinne oss med dessverre. Men jeg kan ikke skjønne at det gjelder ALLE, så problemet for skolen kan jo ikke være så utrolig vannskelig. Jeg tipper at dere er alene om å ha dobbel konferansetime, så da er jo ikke problemet for læreren så rimelig stort. Skulle alle barna hatt dobble timer, så kan jeg skjønne problemet, men jeg mener og tror at dette kun gjelder noen få. Jeg tror ett stort voksende problem, er at foreldre ikke "gidder" å følge opp barna sine. Og da tror jeg par er værst, for aleneforeldre blir jo nokså mange ganger betraktet med haukeøyne. Tanten til mannen min er lærer, og hun klager over at foreldre ikke stiller på konferansetimer eller foreldremøter, noe jeg syns er helt hårreisende. Har man fått barn, får vi i alle fall gjøre ett iherdig forsøk på å følge di litt opp også. Nå sklir jeg veldig langt ut her, men temaet har så mange gråsoner at det er nesten ett riktig svar per barn/situasjon. Ha en super søndag Jeg er enig med deg i at jeg tror det koster mye mer penger med de som takker ja til konferansetime, for så å ikke stille opp. Men disse lager ikke så interessante avisoverskrifter som "dårlige" foreldre som ikke klarer å samarbeide om barna. Og jeg tror nok de fleste av de som synes det er mer bekvemt med separate timer, men som strengt tatt kan ha felles også, vil godta felles timer hvis de henstilles til felles konferanser. Så får de som ikke under noen omstendigheter kan møtes samtidig heller få halve tiden hver dersom det ikke på noen måte kan la seg gjøre å gi dem hver sin time. Ha en super søndag du også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er få ting man avslører seg selv så mye på som hvordan man snakker om andre. Må jo være pinlig for læreren også. Slikt GPP er sløsing av alles tid. Blir han fortsatt med på konferansene? mvh Jeg har aldri nektet ham og han har vært på alle + foreldresamtalene i barnehagen, Jeg har faktisk ikke engang tenkt på at jeg kunne nekte så lenge vi har felles foreldreansvar. Men han har aldri vært med å betale skolen da, 1000 kr pr mnd og ikke betaler han bidrag heller. Tror ikke jeg vil nekte heller for akkurat nå sklir ting ganske bra.og jeg er vant til å svelge kameler fra ham for ungens skyld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Heia minstemann! Slikt er bare så befriende. mvh Han er 11, så han begynner å bli stor. Heldigvis 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen fedre er noe herk Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 "så jeg kan ikke skjønne at dette virkelig er ett så stort problem." Det er det heller ikke, selv om jeg har gått alene på alle foreldremøter. Et foreldremøte har han møtt opp på og da ble jeg helt kvalm av hvordan han satt og breefet over matematikken de trenet på i bilen til og fra ham etc. De første årene gav jeg beskjed om når foreldremøtene var, etterhvert har jeg ikke giddet det. De første årene gav jeg referat etter foreldremøtene, etterhvert har jeg ikke giddet det. Leksehjelp, lekselesing, foreldremøter...alt i hverddagen med ungene er mitt ansvar. Jeg stortrives som mor og er vant til dette. Mens far starter ny familie på nytt med nye barn så vier jeg livet til de jeg allerede har valgt å sette til verden. Etter noen år på baken så har jeg skjønt at jeg ikke er den eneste i denne situasjonen *ler* Ja, jeg tror nok det var du og ikke jeg som hadde noen rare briller på nå. Å sitere halve setninger gjør man jo hvis man skal kommentere/svare på en del av det som er skrevet og ikke hele,er vel ikke uhøflig det? Og jeg er ikke bitter i det hele tatt eller har noen pigger ute, folk får gjøre som de får til, gå på hvert sitt, gå sammen, ene bare gå osv. Hos oss er det som jeg beskrev, jeg lider ikke av det, jeg elsker morsrollen. Men jo, jeg synes en del menn er ganske så patetiske ja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe fedre er noe herk Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det var nok jeg som hadde negativbrillene på meg. FLott søndag *ler* Ja, jeg tror nok det var du og ikke jeg som hadde noen rare briller på nå. Å sitere halve setninger gjør man jo hvis man skal kommentere/svare på en del av det som er skrevet og ikke hele,er vel ikke uhøflig det? Og jeg er ikke bitter i det hele tatt eller har noen pigger ute, folk får gjøre som de får til, gå på hvert sitt, gå sammen, ene bare gå osv. Hos oss er det som jeg beskrev, jeg lider ikke av det, jeg elsker morsrollen. Men jo, jeg synes en del menn er ganske så patetiske ja God søndag tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 *ler* Ja, jeg tror nok det var du og ikke jeg som hadde noen rare briller på nå. Å sitere halve setninger gjør man jo hvis man skal kommentere/svare på en del av det som er skrevet og ikke hele,er vel ikke uhøflig det? Og jeg er ikke bitter i det hele tatt eller har noen pigger ute, folk får gjøre som de får til, gå på hvert sitt, gå sammen, ene bare gå osv. Hos oss er det som jeg beskrev, jeg lider ikke av det, jeg elsker morsrollen. Men jo, jeg synes en del menn er ganske så patetiske ja Jeg leste helt feil, og var veldig glad jeg klarte å påpeke det først selv ) Hadde tatt på meg di "vrange brillene" Håper du har en flott søndag ) ' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen fedre er noe herk Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg leste helt feil, og var veldig glad jeg klarte å påpeke det først selv ) Hadde tatt på meg di "vrange brillene" Håper du har en flott søndag ) ' *ler* Det er helt greit det Blikkboks, alle kan ta feil Har hatt en grei søndag, vasket bilen så den skinner som en nypusset mynt, har vasket sommerdekkene skinnende blanke og satt dem vekk i gode dekkposer, har ommøblert litt på tenåringens rom og har sett to "Fear Factor".... Flott vær og en flott søndag. Håper din dag også har vært givende og god. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290025-har-du-konferansetime-med-din-x/page/2/#findComment-2328913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.